پروژه ای که با حذفی تمام نشد/ بلاتکلیفی قبر شاعران پس از 18 سال

در سال 1360، مقامات استانی طرحی برای توسعه مقبره الشعرا ارائه کردند که هشت سال بعد در سال 1989 به دلیل کمبود بودجه متوقف شد. در سال 1371 شهرداری تبریز با طرحی جدید در قسمت شمالی مقبره الشعرا برای پایان دادن به آسیب های مقبره الشعرا دست به این توسعه زد، اما پس از واگذاری این طرح به شهرداری، اعتبارات دولتی آن تمام شد. قطع شد و طرح تغییر کرد.

گسترش روند توسعه مقبره الشعرا، مردم تبریز و اصحاب رسانه را به همراه داشت. مقبره الشعرا وضعیت خوبی نداشت و دور تا دور آن را مصالح ساختمانی و اسکلت احاطه کرده بود که باعث تأسف گردشگران نیز شد.

همه طرف مقبره الشعرا آماده استفاده نیست

شهریورماه سال گذشته بابک شریفی رئیس سازمان مدنی شهرداری در گفت و گو با آنایی درباره وضعیت مقبره الشعرا گفت: بهره برداری می رسد و ورودی آرامگاه از سمت شمال باز می شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز افزود: در حال حاضر مناقصه تکمیل کف سازی ضلع شرقی را برگزار می کنیم، کار اسکلت و فونداسیون آن به پایان رسیده و 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. “

وی با اشاره به کف سازی در سایر قسمت های پروژه مقبره الشعرا گفت: در کشور غربی با پیمانکار برای ساخت اسکیت و پایه آن به توافق رسیده ایم که 10 درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

شریفی خاطرنشان کرد: ضلع جنوب شرقی و جنوب غربی مقبره الشعرا نیز امسال به مزایده گذاشته شده است و در تلاش هستیم تا اسکیت و فونداسیون کل حریم این پروژه تاریخی و فرهنگی را به اتمام برسانیم.

این در حالی است که اگرچه ضلع شمالی مقبره الشعرا تکمیل شده است، اما با گذشت بیش از هشت سال از آغاز به کار این پروژه خبری از اتمام آن نیست و بازدیدهای اخیر حاکی از آن است که تکمیل این پروژه ممکن است بیش از ده به طول انجامد. سال. البته اعضای شورای شهرداری تبریز معتقدند دولت باید به این پروژه بپیوندد و اعتباری را که سال ها پیش برای مقبره الشعرا در نظر گرفته افزایش دهد.

مجلس و دولت باید کار کنند

روحلا دهگانژاد عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بازدید از وضعیت مقبره الشعرا با بیان اینکه متأسفانه بحث فرهنگ و هنر در این شهر در سالهای اخیر چندان مورد توجه قرار نگرفته است، اظهار داشت: در سال های اخیر به بحث فرهنگ و هنر در این شهر توجه زیادی نشده است. بیا و بعد از جمع شدن نیرو سوژه رسانه ای شو.

وی افزود: تنها شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نمی توانند این پروژه بزرگ ملی را تکمیل کنند.

هر چند اعضای شورای شهرداری تبریز و فرمانداران شهرداری در تلاش هستند تا با جذب سرمایه های مردمی هر چه سریعتر این پروژه را به اتمام برسانند، اما باید منتظر ماند و دید که برنامه 18 ساله توسعه و مرمت آرامگاه شعر به کجا ختم می شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید