آوارگی و بلاتکلیفی، یک هفته پس از حادثه انفجار / وعده کارمند محقق نشد!


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887368

درد دل ساکنان حادثه انفجار مسکن مهر خرم آباد؛

ساکنان فاجعه مسکن مهر خرم آباد پس از گذشت یک هفته از انفجار در منزلشان همچنان آواره هستند و وعده مسئولان برای اسکان این افراد هنوز محقق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، هفته گذشته بر اثر انفجار یک منزل مسکونی در مهر خرم آباد پنج منزل مسکونی تخریب و شش نفر مجروح شدند.

یکی از اهالی خانه های تخریب شده در این انفجار در گفتگو با خبرنگار صفیفلک گفت: هفته گذشته حادثه ای در بلوک مسکونی ما رخ داد که بر اثر نشت گاز شهری پنج منزل تخریب شد. تمام وسایل ما در این حادثه سوخت و جدا از تخریب این خانه ها به تاسیسات کل ساختمان نیز آسیب رساند.

وی افزود: در روزهای ابتدایی مسئولان آمدند و قول دادند که چند واحد اقامتی در نظر بگیرند، اما متاسفانه این امر محقق نشد و با وجود گرما چاره ای نداریم جز اینکه روزها را در خیابان ها و پارک ها و شب ها در کنار یکی از اعضای خانواده بگذرانیم. «وگرنه همسایه ها ترحم می کنند و اجازه می دهند در خانه آنها بخوابیم.


becbe42a aa5f 4918 aa9e 65e3bd9cb2fd خبر خاکستری


این فرد آسیب دیده گفت: یک نوزاد چهار ماهه و دو کودک دیگر دارم که چند روزی است خانه به خانه آواره شده اند و بلاتکلیفی ما را گیج کرده است.

وی گفت: از مسئولان می خواهم بیایند و شرایط ما را در این هوای گرم ببینند، نه امکاناتی داریم، نه سقفی داریم، نه فضا داریم و همه وعده هایی که داده شده تاکنون محقق نشده است.

یکی دیگر از ساکنان مجروح این انفجار افزود: ساختمان ها در طبقات اول، دوم و سوم تخریب شده و کل تاسیسات دچار مشکل شده است.

وی خاطرنشان کرد: به ما گفته شد که برویم و در یکی از سالن های ورزشی مستقر شویم، اما واقعا امکان حضور چند خانواده در یک چنین سالنی وجود ندارد، از این رو از مسئولان می خواهیم به دردهای ما رسیدگی کنند. همکاری کردند و هنوز تصمیم نگرفته اند.


840130c1 b6d7 4ad7 bc70 cf5042f0dffa خبر خاکستری



پیگیری برای رسیدگی به مشکلات خانواده های آسیب دیده از انفجار

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: هفته گذشته بر اثر انفجار در یکی از بلوک های مسکونی مهر خرم آباد پنج واحد مسکونی تخریب و شش نفر مجروح شدند که خوشبختانه در در این حادثه کسی آسیب ندید که بلافاصله رفع شد و در محل حادثه حاضر شدیم و اقدامات اولیه انجام شد.

وی افزود: اعلام کرده ایم بلافاصله بررسی دقیق حادثه و مشخص شدن علت انفجار و همچنین بررسی های دیگر برای پرداخت خسارت از سوی شرکت بیمه انجام می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان تصریح کرد: دستگاه های ذیربط نیز اعلام آمادگی کرده اند که کمک و همکاری کنند و با پیمانکار نیز صحبت شده و موافقت وی برای ارائه چند واحد به خانوارهایی که خانه هایشان تخریب شده است، گرفته شده است.

پازوکی تصریح کرد: پیگیری های لازم در دستور کار قرار دارد و تلاش می شود تا مشکلات این افراد در اسرع وقت برطرف شود.


8e240f6d 30f1 441f becd d9933adf28bf خبر خاکستری



برای خانواده ها مجموعه ای از واحدهای اقامتی ارائه می شود

محمدعلی دریکوند فرماندار کورم آباد نیز گفت: از همان لحظه اول حادثه در محل حضور داشتیم و علت انفجار در حال بررسی است.

وی افزود: برای جابجایی افرادی که در این حادثه خانه های خود را از دست داده اند، سالن ورزشی با امکانات لازم در نظر گرفته شده است تا این تعداد خانواده به صورت موقت در این چادرهای مستقر در سالن ورزشی اسکان داده شوند تا تا زمان تعویض، اسکان داده شوند. در بلوک های خود، اما آنها استقبال نکردند و نمی خواستند در سالن ورزشی مستقر شوند.


4cb24c46 f092 48f3 9798 8eb8eb77d792 خبر خاکستری


فرماندار خرم آباد تصریح کرد: با مدیر کل راه و شهرسازی صحبت کردیم و قرار شد یکی از پیمانکاران که در حال تکمیل تعدادی از واحدهای ساخت و ساز است، چند واحد را در اختیار این افراد قرار دهد تا زمانی که خانه خودشان تعیین تکلیف کند. کار و دوباره مشکل را حل کنید

درریکوند تصریح کرد: برای این منظور تیم هایی برای تکمیل این واحدها اعزام شدند که تنها درب و پنجره ها و بخشی از انشعابات باقی مانده بود که قرار بود به سرعت تکمیل و تحویل شود اما زمان دقیقی اعلام نشد.

وی خاطرنشان کرد: اما به طور مستمر بر تکمیل بلوک ها و جابجایی خانواده های آسیب دیده از انفجار نظارت می کنیم، اما سعی کردیم آن دسته از افرادی را که تمایلی به حضور در آن مکان نداشتند به صورت موقت در سالن ورزشی اسکان دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید