هزینه های میلیاردی برای ساخت پارکینگ تنها برج تجاری سمنان/ وعده هایی که محقق نشد

ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783835

تنها برج تجاری، تفریحی و گردشگری سمنان به اسباب بازی مدیران شهری تبدیل شده و سرمایه گذار این پروژه بیش از 740 میلیارد ریال برای تامین پارکینگ وظایف شهرداری پرداخت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، پس از انتشار خبری با عنوان «پارکینگ; معمای ناشناخته بودن برج ققنوس و اقدامات بعدی خبرنگار مرآت برای حل این مشکل، پیمانکار و سرمایه گذار برج ققنوس دلایل متعدد عدم ایجاد پارکینگ مناسب در این منطقه را با خبرنگار مرآت تشریح کرد. به اشتراک گذاشته شده است.

منصور بیرگی مدیر و سرمایه گذار برج ققنوس در گفت و گو با خبرنگار مرآت در خصوص مشکلات و تحولات مختلف در ساخت این مجتمع تجاری گفت: شهرداری نیاز به ساخت دارد اما پس از اقداماتی مشخص شد که زمین برای مسکن شهری بود.

بیرگی با اشاره به اینکه پس از پیگیری های لازم، در همان سال مزایده ای برای فروش این زمین برگزار شد، تصریح کرد: در آن زمان شایعاتی در مورد این زمین به گوش می رسید، اما من مانند همه افرادی که می توانستند در آن شرکت کنند. حراج، شرکت کرد و زمین را خرید.

پیمانکار و سرمایه گذار برج ققنوس از صدور 11 میلیارد پروانه برج ققنوس توسط شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری پس از اقدامات اولیه برای اخذ پروانه ساختمانی در دست نوشته ای از صدور 11 میلیارد تومان خبر داد که صرفه اقتصادی دارد. برای ما توجیه شد، مذاکرات به 5 میلیارد و 700 میلیون تن رسید و مجوز صادر شد، اما بعداً مشخص شد که طبق نظر کارشناس این مجوز باید زیر 4 میلیارد تن صادر می شد.

766f1041 884d 4f61 8913 8a55a8fa50e9 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه شهرداری کل پروژه اعم از بازرگانی، گردشگری و تفریحی را تجاری می داند، تصریح کرد: اگر هر قسمت از پروژه به همان نسبت ارزش پیش بینی شده صادر شود، این مبلغ بسیار ناچیز خواهد بود، اما ما انجام دادیم. این سوال را دنبال نکنید تا پروژه متوقف نشود.

بیرگی با اشاره به پرداخت یک میلیارد و 700 میلیون تن شهرداری برای احداث پارکینگ گفت: جنب مجموعه زمینی که بازارچه بود، شهردار وقت قول داد که پس از مذاکره آن را به پارکینگ تبدیل کند. 1600 متر پارکینگ.

پیمانکار و سرمایه گذار برج ققنوس با بیان اینکه مجموعه خریدی که در جای جای این شهر ساخته شده، شهرداری برای وی پارکینگ ایجاد نکرده است، خاطرنشان کرد: پس از چندین بار پیگیری متوجه شدیم که شهردار قصد ندارد ساخت پارکینگ در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد، بنابراین تصمیم به ساخت پارکینگ گرفته شد.

f1c5f7f7 6eac 42ec b44b f3a074b82791 خبر خاکستری

وی با اشاره به روند پیچیده خرید این زمین از مالکان آن در این مدت، گفت: پس از اینکه این همه زمین را از مالکان آن خریدیم و 2 میلیارد و 800 میلیون تن برای تملک زمین پرداخت کردیم، متوجه شدیم که این زمین متعلق به مالکان نیست. شهرداری “.

بیرگی گفت: نیمی از زمین برای مسکن و شهرسازی بوده و شهرداری این زمین را به صورت غیرقانونی فروخته است. خرید تا بتوانیم یک پارکینگ مناسب بسازیم.

سرمایه گذار برج ققنوس از احداث 70 میلیارد پارکینگ در این مجموعه خبر داد و گفت: حداقل برآورد هزینه برای ساخت این پارکینگ که بر عهده شهرداری بوده 70 میلیارد تن است که در حال ساخت است.

وی از پرداخت 3 میلیارد تن مجوز پارکینگ به شهرداری خبر داد و افزود: سرمایه گذاری در پارکینگ انجام نشده است که این تعهد اساسی شهرداری است و این پول در ابتدا صرف ایجاد پارکینگ برای مجموعه پارکینگ شد. مردم و برای جلوگیری از مشکلات.

8b372ff4 7d6c 4b3f ad5e c7e0899d6557 خبر خاکستری

بیرقی از افتتاح پارکینگ 30 هزار متری تا پایان سال خبر داد و گفت: این پارکینگ در دو فاز طراحی و اجرا شده است که بزرگترین پارکینگ طبقاتی استان خواهد بود که هر دو فاز تا تا پایان سال جاری تکمیل شود.

پیمانکار و سرمایه گذار برج ققنوس عدم فرهنگ کافی برای پرداخت هزینه پارکینگ در روستا را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: هزینه پارکینگ 2000 تن است اما افرادی هستند که وارد پارکینگ نمی شوند تا این مبلغ را پرداخت نکنند. این مبلغ حتی حقوق نگهبانان را نیز پرداخت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید