پزشکان و وکلا ملزم به پرداخت مالیات هستند

ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1800098

رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: با اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی ماه، تمامی مشاغل اعم از پزشکی و وکالت موظف به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیوید منظور رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 1387 به صورت آزمایشی اجرا می شود که نسخه نهایی آن پس از ایراداتی در قانون و تغییرات در خردادماه تصویب و در تیرماه ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه قانون باید بعد از 6 ماه اجرا می شد و از 13 دی ماه در حال اعمال قانون دائمی هستیم، اضافه کرد: این قانون تغییراتی دارد که چندان گسترده نیست و عمدتاً مربوط به معافیت و لغو استثنائات کتاب ها و آثار فرهنگی بوده است. مستثنی از شمول آن؛ و برخی مانند شکر درج نشد و اکنون شامل می شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی درباره پایانه های فروشگاهی نیز گفت: قانون پایانه های فروشگاهی مکمل قانون ارزش افزوده دائمی است و این قانون باید در چارچوب سامانه فروشگاه پایانه ها و سامانه مودیان اعمال شود.

منظور افزود: اجرای این سامانه ها زمان بر است که قانونگذار برای این دو سال در نظر گرفته است اما البته تکمیل شد و زیرساخت هایی که باید اجرا می شد در دولت قبل ایجاد نشد و دولت سیزدهم به سرعت در حال انجام است. پیشرفت تولید و اجرا. «ما آنجا هستیم تا قانون مالیات بر ارزش افزوده را بهتر و روانتر اجرا کنیم.

وی افزود: با اجرای این قانون می توانیم به صورت خودکار اظهارنامه های ارزش افزوده را در چارچوب قانون استخراج کنیم و نیازی به ثبت اظهارنامه نخواهیم داشت. این بازده در زمینه ارزش افزوده به خوبی محاسبه خواهد شد.

رئیس سازمان مالیاتی کشور همچنین درباره فرار مالیاتی در برخی مشاغل از جمله پزشکی و وکالت که تاکنون اتفاق افتاده است، گفت: همه مشاغل باید برای پرداخت خود از درگاه های پرداخت استفاده کنند و پزشکان و مراکز درمانی نیز همین کار را انجام دهند.

داوید منظور افزود: پزشکان موظف به استفاده از درگاه های پرداخت حق ویزیت و خدمات هستند که در بسیاری از کلینیک ها این اتفاق می افتد و برخی از کلینیک ها در این زمینه همکاری کمتری دارند.

وی افزود: با نظارت و بازرسی های مستمر واحدهای نظارتی سازمان مالیاتی، موارد تخلف شناسایی و متخلفان رسیدگی می شود.

منظور با تاکید بر اینکه وکلا نیز باید اظهارنامه مالیاتی بدهند، افزود: باید بتوانیم درآمد آنها را به صورت شفاف به طور کامل شناسایی کنیم و یکی از راهکارها این است که پرداخت ها در درگاه پرداخت معمولی در سیستم بانکی انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید