پسری در مشهد دل پدرش را خورد!/عکس

خبرنگار باسابقه روزنامه خراسان که در گفتگو با گروه حوادث روزنامه خراسان به تحلیل آسیب های اجتماعی و حوادث تلخ سال گذشته پرداخته بود از حادثه تکان دهنده ای که در روزهای پایانی سال گذشته در مشهد رخ داد، خبر داد.

سیدحلیل سجادپور گفت: شامگاه یکشنبه (27/12/1401) و با ارسال آخرین شماره روزنامه خراسان به چاپخانه سال گذشته، قتل هولناک مردی 65 ساله در بلوار سرافرازان مشهد فاش شد. وی افزود: ساکنان یک مجتمع آپارتمانی 4 طبقه که متوجه شکستگی قاب در آپارتمان همسایه خود شده بودند با یکی از دختران «ر.ح» (مردی 65 ساله) تماس گرفتند و از وی خواستند برای تعمیر به منزل پدری خود مراجعه کند. اقدام کنید زیرا مرد مذکور با پسر مجرد خود در این خانه زندگی می کرد اما از حدود 48 ساعت قبل خبری از “علی اصغر” (پسر مجرد) نبود.

این روزنامه نگار فعال در حوزه حوادث ادامه داد: به محض حضور دختران میانسال در بلوار سرافرازان مشهد، راز وحشتناکی در این واحد مسکونی فاش شد و ناله و ناله به هوا بلند شد زیرا «ر.ا. تشک سفید با گل های رز کشته و احشاء آن بیرون ریخته شد.

سجادپور تصریح کرد: دقایقی بعد با حضور قاضی ویژه قتل مشهد در محل جنایت تحقیقات گسترده قضایی آغاز و مشخص شد حدود 48 ساعت از مرگ مرد میانسال می گذرد. و پسر 39 ساله اش در این مدت دیده نشده اند. از سوی دیگر وجود 3 عدد چاقوی میوه خوری دندانه دار با دسته پلاستیکی در کنار جسد نشان می دهد که عامل یا عاملان جنایت با چاقوهای مذکور قفسه سینه مرد 65 ساله را شکافته و وی را به قتل رسانده اند. .

در همین حال قاضی محمود عارفی راد که با توجه به تجربه قضایی و مشاهدات صحنه جنایت به پسر مقتول مشکوک شده و در فرضیه کیفری اول وی را متهم به قتل پدرش دانسته بود، بلافاصله دستور دستگیری و شناسایی وی را صادر کرد. مخفیگاه وی اما طولی نکشید که با دستور قاضی شعبه 211 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، ماموران پلیس آگاهی پسر 39 ساله مقتول را که «علی اصغر» نام دارد، اعلام کردند. -ح» توسط ماموران کلانتری در مرکز شهر دستگیر و به اتهام اخلال در نظم عمومی و ایجاد اغتشاش در مقابل یکی از هتل های مشهد دستگیر شد.

خبرنگار روزنامه پیش کسوت از خراسان خاطرنشان کرد: با انتقال متهم به محل جنایت، تحقیقات فنی و تخصصی از سوی قاضی عارفی راد از وی آغاز و مشخص شد وی با چاقو پدرش را کشته و سپس به محل حادثه متواری شده است. بخش مرکزی شهر

سجادپور درباره اعترافات این مظنون به قتل 39 ساله نیز گفت: وی در ابتدای تحقیقات با تظاهر به اختلال روانی مدعی شد که زندگی آنها تبدیل به “جادو” شده و پدرش این “جادو” را گرفته است. به همین دلیل او در اعترافات وحشتناک خود به قاضی محمود عارفی راد گفت: می خواستم حرز را از بدن پدرم بیرون بیاورم! ابتدا فکر کردم که طلسم در دست پدرم است، بنابراین ابتدا با چاقو به دست پدرم زدم. با چاقو، اما “طلسم” در دستش نبود، سینه اش را شکافتم و روده و روده اش را بیرون انداختم!

پسری در مشهد دل پدرش را خورد!/عکس

این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه فقدان قلب مرد 65 ساله (قاتل) پرونده جنایی مذکور را پیچیده تر کرد و افزود: همزمان با دستگیری پسر 39 ساله و انتقال جسد به كارشناسان پزشكي قانوني مشخص شدند «قلب» مقتول جزو هيچ قسمتي از بدن وي است كه به يكي از پرونده هاي تحقيقاتي دستگاه قضايي اضافه شده است. بنابراین قاضی ویژه قتل به سراغ متهم 39 ساله رفت و او را مورد بازجویی فنی قرار داد تا سرانجام رازی تکان دهنده را فاش کرد. این جوان به قاضی اعرافی راد گفت: وقتی سینه پدرم را با چاقو شکافتم، فکر کردم «طلسم» به قلبش افتاده است. برای همین دل پدرم را از سینه بیرون آوردم و روی پشت بام ایستگاه راه آهن کامل خوردم!

سید خلیل سجادپور در پاسخ به این سوال که آیا متهم قتل بیماری روانی دارد؟ وی گفت: وی ساعتی پس از کشف این جنایت هولناک و با دستور قاضی ویژه جنایی به بیمارستان اعصاب و روان ابن سینای مشهد منتقل شد تا کادر پزشکی وی را معاینه کنند و پس از آن کارشناسان پزشکی قانونی نتیجه نهایی را اعلام کنند. نظر دادستانی که آیا متهم بیمار روانی است یا انحرافات روحی!

خبرنگار روزنامه خراسان افزود: اگرچه برخی رفتارها یا گفتار متهم در صحنه جنایت یا در بازجویی های تخصصی مقام قضایی حاکی از احتمال عقب ماندگی ذهنی و یا حتی برخی اختلالات شخصیتی است، اما طبق قانون سلامت روان افراد متهم باید توسط پزشکی قانونی تایید شود و مقام قضایی طبق قانون به مراکز درمانی معرفی شده است.

وی همچنین درباره عواقب وحشتناک ترک بیماران روانی در شهرستان ها گفت: متأسفانه سال گذشته چندین مورد جنایت و جنایت و جنایت در مشهد رخ داد که بررسی های اولیه نشان داد عامل جنایت دچار آسیب های روحی و روانی شده است. اما به دلیل هزینه های هنگفت.» و به دلیل گرانی داروهای اعصاب و روان که بسیاری از آنها تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار نمی گیرند، مردم نمی توانند بیماران روانی را در مراکز درمانی پذیرش کنند. از سوی دیگر، مراکز درمانی تمایلی به مراقبت ندارند. برای چنین بیمارانی چون پرداخت هزینه های بستری خارج از توان اقشار ضعیف و حتی متوسط ​​جامعه است، به همین دلیل مردم سعی می کنند چنین بیمارانی را در خانه نگه دارند که در نهایت به چنین فجایعی ختم می شود. غیر قابل جبران

سیدهلیل سجادپور افزود: نمایندگان شورای اسلامی و دولتمردان باید در این زمینه چاره ای اساسی بیندیشند چرا که وقوع چنین حوادث تلخی قلب مردم را به شدت به درد می آورد. تا زمانی که بودجه ای برای مراکز درمانی یا تامین اجتماعی تخصیص داده شود، به راحتی می توان از بروز چنین حوادث دلخراشی جلوگیری کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از بیش از 15 روز این ماجرای تکان دهنده را مطرح کردید؟ وی گفت: همانطور که گفتم این اتفاق در روزی که رسانه های مکتوب آخرین شماره سال گذشته خود را منتشر کردند فاش شد و از طرفی ارتباط چندانی با فضاهای مجازی یا پایگاه های خبری ندارم که اگر خبر مهمی شد. از طریق منابع خبری اگر پیدا شد حتما در روزنامه خراسان که در شماره اول سال جدید گفتم منتشر خواهم کرد. با این حال، اخبار مربوط به «پسری که دل پدرش را خورد!» آنقدر تکان دهنده و دردناک بود که انتشار آن در نوروز برای بسیاری از مردم تلخ و ترسناک بود. امیدوارم در سال جدید هرگز چنین حوادثی را به چاپخانه نفرستیم!

دیدگاهتان را بنویسید