پشت صحنه اتفاق عجیب استقلال و پرسپولیس

پشت صحنه اتفاق عجیب استقلال و پرسپولیس

همانطور که انتظار می رفت، کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه های رسمی از حذف سه باشگاه ایرانی (پرسپولیس، استقلال و گل گهر) از لیگ قهرمانان خبر داد.

پس از اعلام این خبر، طیف وسیعی از افکار عمومی از تصمیم قاطع و غیرمنتظره کنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت کردند و تعدادی از مسئولان نیز با استقبال از غم و اندوه وارد فاز رایزنی با کنفدراسیون به امید رضایت شدند.

به نظر می رسد راه حلی بهتر از آنچه مردم می گویند وجود ندارد و این تصمیم جدید فوتبال آسیا را نباید یک فاجعه بزرگ تلقی کرد. متأسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا با چند سال تأخیر به میدان آمد تا هدف نهایی فوتبال ایران را روشن کند و اگر در سال های گذشته همین عزم را داشت، امروز فوتبال ایران اینقدر پرشور نبود.

باشگاه های وابسته به دولت، اموال تجمیع شده و بعضا قاچاق، بدهی های باورنکردنی به بازیکنان خارجی که راهروهای کمیته انضباطی فیفا را شبیه قوه قضائیه می کند، مشکلات مالیاتی و… که این روزها باعث جعل رکورد ملی شده است. بازیکن بالاخره باید حل شود. یک روز منصوب شدند.

اگر کار ما بود تا 100 سال دیگر همان پنجمی می شد اما برای اینکه فوتبال حرفه ای و منظم داشته باشیم باید از قوت کنفدراسیون فوتبال آسیا بنوشیم تا به هر قیمتی منضبط باشیم.

نه تنها شایعات جدید در فوتبالمان مبنی بر حذف استقلال و پرسپولیس را جدی نمی گیریم، بلکه حتی آخرین قهرمانی ایران در آسیا (پاس تهران) را که 30 سال پیش در این فوتبال رقم خورد، نمی دانیم. بلکه از کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکر می کنیم که بالاخره با فوتبال ما و دروغ هایی که این سال ها به آنها گفته ایم کنار نیامدند و به ما یاد دادند که زبان شاد فوتبال ما بهتر از این نیست!

دیدگاهتان را بنویسید