پشت صحنه دلیل بلاتکلیفی افزایش حقوق بازنشستگان

پشت صحنه دلیل بلاتکلیفی افزایش حقوق بازنشستگان

محمدرضا پورابراهیمی درباره آخرین افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی یکی از تنها سازمان هایی است که ارتباط بودجه ای با دولت ندارد و عددی که در بودجه درج می شود در واقع درخواست های تامین اجتماعی است. سازمان از دولت

وی با اشاره به اینکه صندوق های تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان است، افزود: دولت می خواهد در مورد این سازمان تصمیم گیری کند و ما اعلام کرده ایم که خلاف ماده 96 قانون است. کمیسیون اقتصادی در مجلس گزارشی به رئیس مجلس ارسال و جلسه هیأت انطباق تشکیل شد که مصوبات مصوبه را رعایت کرده و مصوبه دولت در مورد سایر حقوق بازنشستگان رد شده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: قانون می گوید افزایش دستمزد باید به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و تصویب دولت باشد که خود دولت اخیرا تصمیم گرفت و ما اعلام کردیم که این موضوع از قوانین نمی خواند و در هیاتی هم رد شد. عملکرد

نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی بدون نظر دولت نمی تواند تصمیمی بگیرد و باید موضوع را به دولت یا دولت ارجاع دهد. نظر قبلی خود را به تعداد اندک تغییر دهد یا تعداد بیشتری را به تصویب و ابلاغ شورای دولت اعلام کند.

وی ادامه داد: دولت دو راه دارد، اول اینکه مصوبه قبلی سازمان تامین اجتماعی که به دولت ابلاغ شده است را در دستور کار قرار دهد و راه دوم ارجاع مصوبه قبلی به سازمان تامین اجتماعی است. که سازمان بتواند نظر خود را بیان کند. اما در مجموع مجلس به وظیفه خود عمل کرده است و امیدواریم رویکرد دولت تعاملی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید