پلمب رستوران در ونک به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی

پلمب رستوران در ونک به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی

در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب، یک واحد رستورانی در ونک به دلیل رعایت نکردن موازین اخلاقی و قوانین صنفی علیرغم اخطار اولیه و به دلیل عدم رعایت، به دستور دادستان پلمب شد.

طرح مقابله با حجاب باز از ششم فروردین ماه در سراسر کشور با استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته و دوربین هایی که به گفته فرمانده ارشد پلیس کشور هیچ گونه خطایی ندارد، اجرا شده است. این امر در راستای برخورد با بدپوششی و افشای حجاب در معابر عمومی، خودروها و اصناف است.

سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کشور ضمن تشریح نحوه اجرای طرح جدی مقابله با بدحجابی و بدحجابی، اعلام کرد: همکارانم در سه محور معابر عمومی که بعضاً حجاب، خودرو و اماکن مشاهده می شود، اقدام کرده اند. و با جدیت در این سه حوزه فعالیت می کنند. نحوه شناسایی افراد در حوزه ترافیک با استفاده از فناوری و تجهیزات مدرن؛ به فرد اخطار داده می شود و پس از آن شخص با مدارک جهت رسیدگی به دستگاه قضایی معرفی می شود. در محدوده خودرو بار اول به فرد اخطار داده می شود و در صورت تکرار مجدد خودرو توقیف می شود. توقیف الکترونیکی یا توقیف در محل یا توقیف پارکینگ؛ در حوزه بازرگانی به مشاغلی که کارکنان آنها تشخیص حجاب می دهند تذکر جدی داده می شود و پلمب و پلمپ می شود و این مشکل شامل باغ تالارها، رستوران ها و مراکز خرید بزرگ نیز می شود.

پس از گذشت 24 ساعت از اجرای این طرح، پلیس به نتایج اجرای طرح عفاف و حجاب در روز اول اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از اجرای طرح، فرماندهان انتظامی استان جلسات توجیهی با مدیران و نمایندگان سازمان برگزار کردند. تشکل های صنفی و اماکن عمومی در مورد نیاز به انطباق اطلاعیه های صادره در زیر مجموعه خود حاکی از بی نظیر بودن همکاری اصناف و تبعیت متولیان است که در این زمینه جای تشکر و قدردانی دارد. اما در اجرای این طرح سه هزار و پانصد پیامک به اتحادیه ها ارسال و 532 فقره تعهد نامه الکترونیکی برای رعایت ضوابط و مقررات اجتماعی و نظارت بر پوشش اپراتورها گرفته شد و متاسفانه پلیس مجبور به تعطیلی 137 فروشگاه و 18 فروشگاه شد. رستوران ها و باغ ها به دلیل عدم رعایت اخطاریه های قبلی، آن را پلمپ و طرح دعوی کردند.

لازم به ذکر است در ماه های اخیر وضعیت حجاب در برخی مناطق به حدی باعث نگرانی مردم شده است که بخش زیادی از مخاطبان خبرگزاری فارس نیز از مسئولان خواستار پیگیری و برخورد جدی با حجاب و لغو حجاب شدند. با تشکیل کمپین هایی در «فارس من»./

دیدگاهتان را بنویسید