حفظ شئونات اسلامی و توجه به نشاط اجتماعی از اولویت های وزارت ارشاد است.


ساعت: 19:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838348

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از وظایف مدیران گرایش حفظ شئونات اسلامی و توجه به نشاط اجتماعی است. انتظار داریم همه نهادها به قانون احترام بگذارند و به تصمیم نهاد انقلابی ارشاد احترام بگذارند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از بلاغ ، سید محمد هاشمی امشب در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استانداری مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و مدافع حرم این خطه شمالی گفت: استان مازندران در واقع ولایت علم و شهادت است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آمد و شد رهبری مشترک است، افزود: سمت ها و سمت ها ماندگار نیست و این خدماتی است که مدیران از خود بر جای می گذارند. “

هاشمی گفت: امیدواریم شاهد خدمات موثر و مطلوب در عرصه فرهنگ و هنر در سرزمین علویان باشیم.

وی به اهمیت و جایگاه عدالت فرهنگی، شناسایی استعدادها و شکوفایی استعدادها و تعامل مناسب با حوزه هنری، فرهنگی و رسانه ای استان اشاره کرد و افزود: قانون مجری این احکام به شدت پیگرد قانونی دارد.

هاشمی بر حفظ ارزش های انقلابی و اسلامی تاکید کرد و گفت: بدون هیچ لکنتی در این راه ثابت قدم هستیم.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی یکی از رسالت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: همه باید برای انجام ماموریت های این وزارتخانه همگرا باشند.

هاشمی با بیان اینکه وقتی برای فعالیت در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه مجوز صادر می شود، همه باید از این رعایت قانون پاسداری کنند، گفت: توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران همچنین به محدودیت بودجه در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم از فرصت گردشگری ساحلی برای کمک به افزایش درآمد هنرمندان استفاده کنیم.

روح الله سلگی با بیان اینکه مازندران رسانه اول کشور است، گفت: از آگاهی رسانه های استانی برای پوشش اخبار و فعالیت ها در این خطه از شمال ایران اسلامی سپاسگزاریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران + با بیان اینکه بیش از 20 میلیون گردشگر در 13 روز نوروز به استان مازندران سفر کرده اند، افزود: این یک ظرفیت ملی برای ارتقای فرهنگ استان مازندران است. باید برای این حوزه برنامه ریزی شود.»

سلگی با بیان اینکه باید در عرصه های مختلف مبلغ فرهنگی باشیم، گفت: برنامه ریزی برای حضور میلیونی گردشگر در تابستان باید از هم اکنون در راستای اعتلای هنر و فرهنگ این کشور و رونق کسب و کار هنرمندان برنامه ریزی شود. .

وی به محدودیت بودجه در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: حوزه فرهنگ و هنر باید سودآور باشد.

سلگی به آزادسازی سواحل استان مازندران اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم از ظرفیت سواحل برای کمک به افزایش درآمد هنرمندان استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه برای ترویج موسیقی سنتی در استان مازندران تلاش می کنیم گفت: عدالت فرهنگی ایجاد می کنیم.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه حمایت هنرمندان و رسانه های استان مازندران است، گفت: از نقد منصفانه ای که منجر به تحقق رسالت های دستگاه فرهنگ و هنر می شود استقبال می کنیم. “

حسین جوادی با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می کنم، گفت: هیچ سیستمی با رسانه ها و جریان مخرب مقابله نمی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با استناد به آیات مولوی افزود: زندگی اداری ما اگر کیسه خالی باشد جز آسیب نیست.

وی با بیان اینکه دنیا جز معبود و بازی نیست، گفت: اگر سعی کنیم سفره ای بگیریم تا به مردم خدمت نکنیم و فقط خودمان را ببینیم ضرر کرده ایم.

جوادی با بیان اینکه حمایت هنرمندان و اصحاب رسانه مهم است، افزود: این استان دارای ظرفیت عظیم هنرمندان در عرصه های مختلف است که تلاش می کنند از این ظرفیت برای رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نیز کار جزایر را آسیب جدی فرهنگی برشمرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی باید اتاق فکر نهادهای فرهنگی استان باشد.

عباس زارع با بیان اینکه بیش از هفت سال و 33 ماه است که معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و هنر استان هستم، گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از اقشار تاثیرگذار استان هستند.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه مازندران علوی با خاستگاه فرهنگی و مذهبی و حضور 20 میلیون گردشگر، حفظ فرهنگ دینی استان را در اولویت کاری اداره کل فرهنگ و رهبری اسلامی قرار داده است. افزود: جدی بگیرید.

وی کار جزیره را آسیب جدی به فرهنگ عنوان کرد و گفت: باید یکپارچه سازی فعالیت های فرهنگی در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شود.

زارع با بیان اینکه شورای فرهنگ جامعه استان باید اتاق فکر نهادهای فرهنگی استان باشد، افزود: مدیران جلسات را برنامه ریزی می کنند اما مردم جامعه از مدیران انتظار متفاوتی دارند.

وی به موفقیت مردم با سرود سردار اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی ذوق و نگاه فرهنگی می خواهد.

زارع یادآور شد: در اکثر ماموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل جهت یابی مازندران یکی از استان های پیشرو در تمامی این ماموریت ها است.

وی با بیان اینکه رهبری استان مازندران در شهر خلاق فرهنگ و هنر، روستاهای دوستدار کتاب و… موفق بوده است، گفت: اما ثمره این ماموریت ها را باید در بطن جامعه دید.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید