نشاط اجتماعی و شادی مردم در توجه به کتاب و کتابخوانی است


ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911092

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از شاخص های مهم رشد فرهنگی یک کشور توجه به کتابخانه های عمومی است، گفت: نشاط اجتماعی، طول عمر و شادکامی مردم در توجه به کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابداران با استناد به آیه شریفه ای که در آن قسم به قلم آمده است، با تاکید بر اینکه نوشتن باید موجب هدایت انسان و اعتلای نسل ها شود، گفت: باید برای هدایت و پیشرفت دانش بشری و پیشرفت فکری نسل ها و اعصار.

وی تاکید کرد: مهم برای یک عارف مفید بودن است.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: مدیریت کتاب موضوع مهمی است، تالیف کتاب مهم است، نشر کتاب مهم است، کتابخوانی و کتابداری مهم است.

وی افزود: برخی فکر می کنند کتابداری فقط دانستن نام کتاب ها و طبقه بندی آنهاست. بلکه اینطور نیست، کار دانش کتابدار بسیار مهم است.

رئیس جمهور همچنین گفت: جایی که کتابداری به عنوان یک علم موفق به مدیریت کتابخانه شده، قرن ها و نسل ها کتاب باقی مانده است.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: به اهالی کتاب توصیه می کنم از این پس در آنچه انجام شده و باید انجام شود تجدید نظر کنند.

رئیسی یادآور شد: باید از قشر تحصیلکرده کتابداران که اکثرا بانوان کشور هستند حمایت شود.

وی با بیان اینکه یکی از معیارهای مهم رشد فرهنگی یک کشور توجه به کتابخانه های عمومی است، گفت: نشاط اجتماعی، طول عمر و شادی مردم در توجه به کتاب و کتابخوانی است.

وی در ادامه به بیان خاطره ای پرداخت و گفت: امام جمعه قائم شهر که پدر دو شهید است، هزینه ازدواج فرزندان شهیدش را برای احداث کتابخانه پرداخته است.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید