پلیس اختیارات جدیدی برای سرکوب معترضان غیرقانونی بریتانیایی اعطا کرد


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915320

نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده است که به نیروی پلیس این کشور اختیارات جدیدی برای سرکوب اعتراضات غیرقانونی داده شده است و از حمایت کامل وی برای مقابله با “اختلال و ناراحتی” این اعتراضات برای خانواده های عادی برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت که «کاملاً غیرقابل قبول» است که یک «اقلیت خودخواه» با پیوستن به تظاهرات غیرقانونی زندگی مردم را مختل کند.

اظهارات ریشی سوناک پس از آن بیان شد که وی به همراه وزیر کشور سوئلا باورمن، جلسه ای با افسران ارشد پلیس بریتانیا برگزار کردند تا در مورد تاکتیک های مورد استفاده برخی از معترضان حامی محیط زیست مانند جنبش Leave Oil بحث کنند.

نخست وزیر بریتانیا پس از این دیدار که در دفترش برگزار شد، در یک سخنرانی ویدئویی گفت: «نظر من این است که کسانی که قانون را زیر پا می گذارند، باید تمام نیروی پلیس را احساس کنند».

سوناک اشاره کرد که پلیس از او حمایت می کند.

باورمن به ملاقات افسران ارشد پلیس بریتانیا با کریس فیلیپ، افسر مسئول امور پلیس در وزارت کشور بریتانیا رفت، در حالی که سوناک در ابتدای جلسه به آنها پیوست.

سوناک با تاکید بر اعطای اختیارات جدید به پلیس انگلیس برای سرکوب تظاهرات غیرقانونی گفت: من به آنها (پلیس) گفتم که هر آنچه را که نیاز دارند در قالب اختیارات جدید از دولت دریافت خواهند کرد و اکنون یک سری اختیارات جدید داده ایم. اختیاراتی به آنها می دهد و من می خواهم از آنها حمایت کنم تا از آنها استفاده کنند.

به گزارش بی بی سی، روسای پلیس انگلیس پس از گفتگو با نخست وزیر این کشور، دیدار خود را «سازنده» توصیف کردند.

بی جی هرینگتون، یکی از پاسبانان ارشد بریتانیا، گفت که نیروی پلیس “ضد اعتراض نیست، آنها ضد جنایت هستند”.

پلیس بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پلیس بریتانیا متعهد است که به فعالانی که عمداً زندگی مردم را از طریق اقدامات خطرناک، بی‌احتیاطی و جنایتکارانه مختل می‌کنند، سریع و مؤثر واکنش نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید