مخالفت با سیاست داغ و سرکوب در رویارویی با معترضان و مخالفان

مخالفت با سیاست داغ و سرکوب در رویارویی با معترضان و مخالفان

آذر منصوری، «دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران» در نامه اعتراضی خطاب به علی شمخانی، دبیر شورای امنیت، ضمن قدردانی از تلاش های وی برای گفت و گو با اشاره به اجرای حکم اعدام محسن شکاری، توضیح داد. غیبت او در جلسه اجماع امروز متن نامه وی به شرح زیر است:
به نام خدای مهربان
جناب آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی
با سلام، ابتکار جنابعالی برای ایجاد فضای گفتگو با شخصیت ها و نمایندگان جریان های سیاسی به منظور چاره اندیشی و اخذ ارزیابی ها و راهکارهای متفق القول برای برون رفت از بحران عمومی اجتماعی و سیاسی که متأسفانه در ماه های اخیر کشور را فرا گرفته است شایسته است. قدردانی .

به نوبه خود با حضور در یکی از این جلسات سعی کردم دیدگاه خود و جمعی از دلسوزان کشور و دین را به عنوان راهکارها و راهکارهای برون رفت از بحران در سه سطح کوتاه، متوسط ​​و بلند به اختصار بیان کنم. مدت، اصطلاح.

متأسفانه در فاصله آخرین جلسه تا جلسه ای که روز یکشنبه مجدداً به آن دعوت شده بودم، یکی از بازداشت شدگان حوادث اخیر بر اساس محاکمه و حکم نامشخص و خبر صدور و اجرای احکام اعدام و طولانی مدت اعدام شد. – احکام حبس یکی پس از دیگری نگرانی عمومی افزایش یافت و افکار عمومی محلی و جهانی را علیه این نوع اقدامات بسیج کرد.

و این در حالی است که پرهیز از استفاده از سیاست تند و سرکوب در رویارویی با معترضان و ناراضیان نقطه نظرات مشترک اکثر شرکت کنندگان در مذاکرات است. تصور کارمندم و همراهانش از گفتگو با جنابعالی یک گفتگوی راهبردی و تاثیرگذار است نه یک گفتگوی تاکتیکی و نمایشی که تاثیری نداشته باشد و در هیچ سطحی از سیستم شنیده نشود.

باید بدانید که حضور در جلسات سیاسی به این شکل و شرایط به عنوان زینت مجالس نه تنها از شأن ما دور نیست بلکه لطمه بزرگی به حیثیت اجتماعی خواهد زد. به همین دلیل ضمن تشکر از دعوت مجدد جنابعالی، از عدم حضور در جلسه روز یکشنبه عذرخواهی می کنم.
امیدوارم خداوند رحمان و رحیم پاداش احسان شما را بدهد و برای سودمندی این نعمت پیش روی شما قرار دهد.
آذر منصوری
20 دسامبر 1401

دیدگاهتان را بنویسید