پلیس کرمانشاه 403 هزار تماس با سامانه 110 را رسیدگی کرد


ساعت: 14:36
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887090

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل نیروی انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد؛

رضا مرادی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 403 هزار تماس تلفنی با سامانه 110 در استان کرمانشاه برقرار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: ماموریت های اضطراری در عملیات پلیس به ماموریت هایی اطلاق می شود که مستلزم حضور فوری پلیس بوده و تاخیر در رسیدن پلیس به محل حادثه منجر به تلفات جانی و مالی یا وسعت می شود. به پلیس، سریع در محل قرار بگیرد.

وی افزود: ماموریت های غیر فوری نیز نیاز به حضور پلیس دارد البته نه فوری که بر اساس عواملی مانند در دسترس بودن نیرو حدود 30 تا 40 دقیقه زمان می برد.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: مواردی مانند شرارت، درگیری های مستمر و سرقت های مسلحانه در محل حضور سارق، سرقت های خشن، زورگیری، سد معبر و توقف وسایل نقلیه، سرقت از بانک ها، طلافروشی ها، لوکس ها، صرافی ها، اماکن خصوصی و دولتی که حفاظتی هستند. وزارتخانه ها و سفارتخانه ها و غیره دستگیری سارق در محل توسط مردم یکی از ماموریت های فوری پلیس است و پلیس باید سریعا در محل حاضر شود.

وی تصریح کرد: همچنین در موارد مفاسد اجتماعی از جمله تظاهر به فعل حرام، توهین به عفت عمومی، نوشیدن مشروبات الکلی، حضور مزاحم در هنگام اغتشاش، سلب آسایش عمومی، نزاع منجر به قتل، موارد چاقوکشی یا قمه زنی پلیس باید فورا اقدام کند

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل استان کرمانشاه گفت: مواردی که موجب رعب و وحشت، هتک حرمت و ناموس مردم، ایجاد ناامنی می شود از جمله ماموریت های فوری است.

سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: موارد آتش سوزی، انفجار، حوادث و بلایای طبیعی نیز از جمله ماموریت های فوری پلیس است که البته در برخی موارد خدمات مشاوره و ارجاع برای مصدومان جرحی، فوتی، آتش سوزی، تصادفات ارائه می شود.

وی افزود: ماموریت های غیر فوری شامل سرقت از خودرو، مغازه، منازل، قطعات و لوازم خودرو، موتور سیکلت، دوچرخه، جیب بری، سرقت و سرقت هایی است که از آن زمان تاکنون رخ داده است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: گزارش های مردمی از مفاسد اجتماعی به دلیل احتمال خصومت، نیازمند رسیدگی و دستور قضایی است. بر این اساس پلیس تحقیقات محتاطانه ای را انجام می دهد و در صورت لزوم دستورات قضایی را اخذ می کند. من کردم

سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: ماموریت هایی مانند تهدید، گزارش حضور مجرمانه در منزل و تصادفات خساراتی بین دو خودرو از جمله مواردی است که باید بررسی شود، ضمن اینکه مردم انتظار دارند بلافاصله پس از هر تماس ماموران پلیس در محل حاضر شوند. .

وی گفت: در ماموریت های فوری حداکثر زمان حضور ماموران پلیس بین 12 تا 15 دقیقه و در ماموریت های غیر فوریتی از 30 دقیقه به بالا است که این میزان نیز بستگی به مسافت در کلانتری های برون شهری دارد.

سرهنگ مرادی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 403 هزار تماس با سامانه 110 در استان کرمانشاه برقرار شده که از این تعداد 150 هزار تماس منجر به عملیات و 65 هزار و 277 مورد اورژانس بوده است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس استان کرمانشاه گفت: به طور کلی تماس هایی که با سامانه 110 گرفته می شود مشاوره و راهنمایی مربوط به تصمیمات قضایی، وضعیت جاده ها و … است. البته برخی از تماس گیرندگان قطع کننده تلفن هستند، برخورد قانونی با آنها در دستور کار قرار گرفته و پس از اخطار در صورت ادامه تلفن آنها خاموش خواهد شد.

وی افزود: مردم اخبار و اطلاعات مربوط به مسائل امنیتی و انتظامی را از طریق سامانه 110 با پلیس در میان بگذارند زیرا بیشتر موفقیت های پلیس با تماس های مردمی به دست آمده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید