پنج شهر امن جهان در دوران پس از تاج

پنج شهر امن جهان در دوران پس از تاج

روز جدید هیچ چیز در دوران مدرن چهره شهرها را به اندازه بیماری کووید تغییر نداده است. از بسته شدن دفاتر اصلی شهر تا استفاده اجباری از ماسک و محدودیت غذا خوردن در رستوران ها، اقدامات پیشگیرانه این بیماری همه گیر ظاهر شهرهای سراسر جهان را شاید برای مدت طولانی تغییر داده است. شهرهای بالای لیست، کپنهاگ، تورنتو، سنگاپور، سیدنی و توکیو، همگی دارای شاخص هایی بودند که نشان می دهد چگونه امنیت عمومی به احساس مسئولیت، همبستگی و اعتماد اجتماعی در جامعه تبدیل شده است.

بی‌بی‌سی: 19 شهر در سراسر جهان مجبور شدند قوانین ایمنی را برای مقابله با همه‌گیری کووید اصلاح کنند. در این مقاله به برخی از شهرهایی که در این کار موفق بوده اند می پردازیم.

هیچ چیز در دوران مدرن چهره شهرها را به اندازه بیماری کوید تغییر نداده است. از تعطیلی دفاتر اصلی شهر تا استفاده اجباری از ماسک و محدودیت خوردن غذا در رستوران ها ، احتیاط های لازم در طول بیماری همه گیر از شهرهای جهان ، شاید برای مدت طولانی تغییر کرده است.

می توان گفت که ما به عنوان موجودات “شهری” برای اولین بار یک اپیدمی به این بزرگی را تجربه می کنیم. در اوایل دهه 1900 ، زمانی که آنفولانزای اسپانیایی گسترش یافت ، تنها 14 درصد مردم در شهرها زندگی می کردند ، اما امروزه طبق اعلام صندوق جمعیت سازمان ملل ، این تعداد به بیش از 57 درصد رسیده است.

می بینیم که شهرها باید هوشیارتر باشند تا از سلامت و امنیت عمومی شهروندان مراقبت کنند. برای روشن شدن تغییرات مورد نیاز برای امنیت بیشتر شهرها ، واحد اطلاعات اکونومیست لیستی از 60 شهر امن را در سال 2021 بر اساس 76 شاخص مانند زیرساخت ، زندگی مجازی ، امنیت شخصی ، عوامل محیطی و البته سلامتی به دلیل همه گیری و محدودیت های مرگ و میر ساخته شده توسط کووید -19.

شهرهای بالای لیست ، کپنهاگ ، تورنتو ، سنگاپور ، سیدنی و توکیو ، همه دارای شاخص هایی بودند که نشان می داد چگونه امنیت عمومی به احساس مسئولیت ، همبستگی و اعتماد اجتماعی در جامعه تبدیل شده است.

ما با مردم این شهرها صحبت کردیم تا ببینیم تغییرات ناشی از همه گیری چگونه شهرهای آنها را ایمن تر ، منسجم تر و پایدارتر کرده است و اگر مسافران می خواهند برای ایمن بودن به این شهرها سفر کنند باید به چه نکاتی توجه کنند.

کپنهاگ، پایتخت دانمارک، در صدر فهرست قرار دارد، به ویژه از نظر امنیت زیست محیطی، که شامل پایداری (از جمله انرژی های تجدیدپذیر)، کیفیت هوا، مدیریت زباله و فضای سبز شهری است. این امر باعث شد تا ساکنان شهر بتوانند به خوبی با محدودیت های بیماری همه گیر کنار بیایند ، که در سپتامبر 2021 به طور کامل برداشته شد.

آسبورن ارگارد، ساکن و مدیر عامل سازمان توسعه کپنهاگ غیرانتفاعی، گفت: “پارک ها، فضاهای سبز و آبراه ها در طول همه گیری بسیار محبوب بودند. ساکنان شهر می توانستند پیاده روی کنند، غذا بخرند و از سرسبزی شهر لذت ببرند.”

مقامات شهری “راهنمای تاج” را برای کمک به افراد با فاصله و فاصله بین گروه های افراد خارج از منزل تهیه کرده اند.

تجلی روح جمعی باعث می شود شهروندان این کشور با یکدیگر همکاری کنند و به یکدیگر اعتماد کنند و در نتیجه یک محیط زندگی امن ایجاد کنند.

در لیست شهرهای امن ، ارتباط مهمی بین مهار فساد و امنیت شهرها وجود دارد ، بنابراین جای تعجب نیست که دانمارک در این رتبه بندی به عنوان یکی از کشورهایی با کمترین فساد موفق شده است که شهروندان خود را به یکدیگر اعتماد کند و سازمان های دولتی در طول نگهداری از همه گیری.

در کپنهاگ ، برنامه گسترده تست کوئید وجود داشت که برای همه رایگان بود ، از جمله گردشگران. اطلاعات جمع آوری شده به ردیابی شیوع این بیماری کمک کرد.

همچنین تصمیم گرفته شد که یک سیستم نظارت بر فاضلاب ایجاد شود تا از شیوع سریعتر بیماری ها جلوگیری شود.

بزرگترین شهر کانادا ، تورنتو ، با زیرساخت های قوی و امنیت محیطی در رتبه دوم امن ترین شهرهای جهان قرار دارد. شهروندان به فرهنگ گسترده ای اعتقاد دارند که ارتباط معناداری بین گروه های مختلف جامعه ایجاد می کند ، به ویژه در مورد آگاهی و پذیرش واکسن ها.

فریدا طلعت ، ساکن تورنتو ، اشاره می کند که چگونه راه اندازی برنامه های واکسیناسیون عمومی باعث ایمن تر شدن شهر شده است. به عنوان مثال ، با اجرای برنامه واکسیناسیون خانگی ، اولین دوز واکسن به شهروندانی داده شد که نمی توانستند خانه خود را ترک کنند ، و گروهی از دانشمندان سیاه پوست کارگروه واکسیناسیون عادلانه را تاسیس کردند و سعی کردند واکسن عادلانه ای ایجاد کنند. از اول باش

جوامع محلی به دلیل سابقه طولانی شهر در احترام و پذیرش فرهنگ های مختلف و تنوع فرهنگی احساس امنیت می کنند. فیلیپ ورنازا ، که از سال 1998 در این شهر زندگی می کند ، می گوید: “در تورنتو ، طبیعی است که در خارج از کانادا متولد شوید. من دریافتم که گروه های اجتماعی مختلف با اعتقادات متفاوت به خوبی با هم تعامل دارند و تحت تأثیر شبکه های محدود خود قرار گرفته اند. “هر گروه اجتماعی متشکل از افرادی با ملیت و تنوع فرهنگی ، مذهبی و جنسیتی است. تورنتو شهر آزاد اندیشی و تحمل است، جایی که شما احساس امنیت می کنید، مهم نیست که هستید.

سنگاپور که از نظر امنیت دیجیتالی ، امنیت بهداشتی و زیرساخت ها در رتبه دوم این فهرست قرار دارد ، از این فرصت ها استفاده می کند تا از روزهای اولیه شیوع بیماری به سرعت فعال شود و نظارت سریع دیجیتالی و ردیابی تماس را فعال کند. این یکی از بالاترین سطوح واکسیناسیون (تقریباً 80 درصد از جمعیت تا کنون) را دارد، اما همچنان باید تحت نظارت و نظارت دقیق قرار گیرد تا با گونه های جدید ویروس همگام شود.

سام لی ، سنگاپوری که یک وبلاگ مسافرتی معروف را اداره می کند ، می گوید: “همه شهروندان باید قبل از ورود به ساختمانها یا مناطق بسته ، برچسبهای ردیابی یا یک برنامه تلفن همراه برای ورود ایمن ارائه دهند. این کار را بیمار می کند.” “یا کسانی که با افراد آلوده در تماس بوده اند می توانند به سرعت ردیابی شوند تا قرنطینه شوند و چرخه انتشار ویروس قطع شود.”

گردشگران و مسافران نیز باید قبل از ورود به کشور یا ارائه تلفن همراه با این برنامه ها ، این برنامه ها را نصب کنند.

ساعات کار در اکثر محل های کار عادی شده است و تماس مستقیم بین مردم کاهش یافته است، که لی می گوید به جلوگیری از ازدحام در حمل و نقل عمومی کمک کرده است. جاذبه های گردشگری و مراکز خرید دسترسی محدودی را برای افراد امکان پذیر می کند و گروهی از سفیران در فاصله ایمن رفتار افراد را در اماکن عمومی زیر نظر دارند تا از رعایت مقررات بهداشتی و فاصله اجتماعی اطمینان حاصل کنند. جریمه های سنگینی در انتظار کسانی است که این مقررات را رعایت نکنند. با کمک ابزارهای جدید برای پایش فاصله بین افراد، امکان پایش تراکم جمعیت در مراکز خرید، دفاتر پست و مغازه ها وجود دارد.

بزرگترین شهر استرالیا در مجموع پنجمین لیست است و از نظر امنیت بهداشتی در بین 10 شهر برتر قرار دارد. استرالیا یکی از اولین کشورهایی بود که مرزهای خود را در زمان شیوع بیماری همه گیر به طور کامل بست و قرنطینه های شدیدی را بر روی موارد اعمال کرد که مؤثر واقع شد. مرگ و میر سرانه در مناطق مختلف استرالیا یکی از کمترین میزان مرگ و میر در جهان است. با افزایش نرخ واکسیناسیون در نیو ساوت ولز به 70 درصد ، انتظار می رود بسیاری از محدودیت ها برداشته شود و مرزهای بین المللی در ماه نوامبر باز شود.

شهروندان علاوه بر احساس امنیت در برابر همه گیری ، در خیابان های سیدنی نیز بسیار احساس امنیت می کنند. “من هرگز در هیچ کشوری به اندازه استرالیا احساس امنیت نکرده ام. به عنوان یک توریست ، من فقط در سیدنی سفر کردم و هرگز چیزی احساس نکرده ام. “

از نظر امنیت دیجیتال ، که شامل محرمانه بودن شهروندان ، امنیت در برابر تهدیدات سایبری و طرح کلی یک شهر هوشمند می شود ، رتبه اول را دارد. سیدنی تلاش خود را در چارچوب استراتژیک شهر هوشمند انجام داده است ، که ابداعاتی را برای ارتباط بهتر و ایمن تر در شهرها ارائه می دهد. به عنوان مثال ، این طرح نشان می دهد که چگونه می توان سنسورهای هوشمند را در سطل های زباله ، چراغ های خیابان و نیمکت ها قرار داد تا اطلاعات مربوط به استفاده عمومی ، ترافیک ، حمل و نقل و رهگذران را به دست آورد. همچنین با تنظیم هوشمند روشنایی معابر و شبکه دوربین های مدار بسته می توان امنیت شبانه شهروندان را تامین کرد.

برخی از این ایده ها در جنوب سیدنی در قالب فضاهای استراحت اجرا شده است: مناطق بازی که شهروندان بتوانند در زیر نور چراغ های هوشمند یکدیگر را ملاقات کنند و به اینترنت متصل شده و وسایل الکترونیکی خود را شارژ کنند و اطلاعات این فضاها به آنها تحویل داده شود. مسئولین شهری بتوانند کنش ها و واکنش های شهروندان را نسبت به زیرساخت های شهری درک کرده و بر اساس آن اقدام کنند.

پایتخت ژاپن در رتبه پنجم لیست قرار دارد و از نظر امنیت بهداشتی، از جمله بهداشت عمومی، آمادگی همه گیر، امید به زندگی، سلامت روان و مرگ و میر ناشی از Quid 19 در رتبه بالایی قرار دارد. با رسیدن واکسیناسیون به 60 درصد جمعیت ، میزان شیوع به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

با توجه به این اخبار مثبت ، ژاپن وضعیت اضطراری ملی را لغو کرد و به تدریج محدودیت ها را لغو کرد. در عوض ، مردم در کشور باید برای حضور در مراکز درمانی و رویدادهای مهم ، گذرنامه واکسینه شده ارائه دهند و صاحبان مشاغل تشویق می شوند تا به دارندگان گذرنامه تخفیف و مزایایی ارائه دهند.

توکیو همچنین از نظر امنیت زیرساخت ها از جمله ایمنی حمل و نقل، پیاده روهای امن و راحت و شبکه های حمل و نقل در بین پنج شهر برتر جهان قرار دارد. این شهر برای پیاده روی مناسب است که به شبکه راه آهن متصل است.

سنا چانگ، ساکن و صاحب توکیو می‌گوید: «با نگاهی به اشیاء زیادی که در ایستگاه‌ها پیدا می‌شود و تمام دوچرخه‌هایی که نیازی به قفل شدن ندارند، می‌توان گفت که در این شهر مهربانی نسبت به دیگران وجود دارد. . مجله Global Youth Review.

او زمانی را به یاد می‌آورد که کیف خریدش را درست در مرکز شهر جا گذاشته بود و آن را در همان جایی که گذاشته بود، با یک یادداشت مهربان روی آن پیدا کرد. او می گوید: “با یک قرن سابقه فرهنگی در زندگی جمعی و احترام زیادی که برای یکدیگر قائل هستیم ، توکیو امن ترین شهری است که من در آن زندگی کرده ام.”

دیدگاهتان را بنویسید