پوتین به جشنواره بین المللی انیمیشن اسپارک کانادا راه یافت


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907033

پوتین به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر رشت و دنیای خاکستری به کارگردانی سید محسن پورمحسنی شکیب به اسکار و جشنواره بین المللی انیمیشن اسپارک کانادا راه یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پوتین به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر رشت و دنیای خاکستری به کارگردانی سید محسن پورمحسنی شکیب به اسکار و جشنواره بین المللی انیمیشن اسپارک کانادا راه یافتند.

جشنواره انیمیشن اسپارک تنها جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار در ایالت بریتیش کلمبیا، کانادا است. این جشنواره بین المللی در طول سالیان فعالیت خود سعی در کشف و معرفی بهترین استعدادها در زمینه کارگردانی انیمیشن به سینمای جهان دارد.

جشنواره انیمیشن اسپارک کانادا از 7 تا 30 مهرماه به صورت حضوری و از 6 تا 9 آبان ماه به صورت مجازی برگزار می شود.

در این جشنواره انیمیشن کوتاه «دنیای خاکستری» برنده جایزه تنوع جهانی WIA شد که از سوی سازمان «زنان در انیمیشن» به شخص، فیلم یا سازمانی اعطا می‌شود که توانسته است تأثیر بسزایی در توسعه و پذیرش جنسیت داشته باشد. برابری در هنر، علم و صنعت انیمیشن سازی و در جهت کمال این هنر گام برداریم. این جایزه قبلا به شرکت دیزنی و شرکت انیمیشن کیوتو اعطا شده بود.

«پوتین» پیش از این در بخش رقابتی اصلی فیلم‌های کوتاه اسکار لبو (شیلی)، انیمایو (اسپانیا)، گوادالاخارا (مکزیک) و تهران (ایران) و به عنوان اولین انیمیشن تولید ایران پس از حضور در پیش‌نمایش به نمایش درآمده است. در چهل و نهمین دوره اسکار دانشجویی توانست برای اولین بار به عنوان انیمیشن و فیلم کوتاه ایرانی فینالیست بخش دانشجویی آکادمی اسکار شود.

داستان “پوتین” و “دنیای خاکستری”

انیمیشن کوتاه پوتین درباره پرنده ای است که در شهری جنگ زده به دنبال غذا برای جوجه های گرسنه خود می گردد، اما هیچ چیز به این سادگی که به نظر می رسد نیست.

انیمیشن کوتاه «دنیای خاکستری» نیز درباره جوانی رنگارنگ است که در دنیایی کاملا خاکستری زندگی می کند. او مجبور است در این جامعه زندگی کند و همرنگ جماعت شود. تا اینکه هویت واقعی او به طور اتفاقی توسط پسری بازیگوش فاش می شود و باعث وحشت مردم می شود.

عوامل انیمیشن کوتاه پوتین عبارتند از:



نویسنده و کارگردان: سید محسن پورمحسنی شکیب، مدیر هنری: پژمان مالمیر، تهیه کنندگان: انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر رشت و سید محسن پورمحسنی شکیب، هنرمند انیمیشن و فیلمنامه: پژمان مالمیر، طراح شخصیت و پس زمینه: پژمان مالمیر، رنگ‌آمیزی: مریم جفا. ، صداگذاری و آهنگسازی: محمد زمانثانی، اثر فولی: مریم یعقوبی و پخش کننده: درگاه فیلم ایران (علی محمد اقبالدار).

عناصر انیمیشن کوتاه «دنیای خاکستری» عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: سید محسن پورمحسنی شکیب، مدیر هنری: پژمان مالمیر، تهیه کننده: سید محسن پورمحسنی شکیب، هنرمند انیمیشن و فیلمنامه: پژمان مالمیر، طراح شخصیت و پس زمینه: پژمان مالمیر، رنگ‌آمیزی: مریم جعفری، طراحی صدا و موسیقی: محمد زمانت ، اثر فولی: مریم یعقوبی و پخش کننده: درگاه فیلم ایران (علی محمد اقبالدار).

دیدگاهتان را بنویسید