پوتین وضعیت شرق اوکراین را “نسل کشی” توصیف کرد.

ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1791001

رئیس جمهور روسیه گفت: اقدامات دولت اوکراین در شرق این کشور یادآور نسل کشی است و انتقام باید با احتیاط کامل انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه اقدامات دولت اوکراین در مناطق شرقی این کشور را به نسل کشی تشبیه کرد.

به گزارش سایت راشا تودی، پوتین در نشست شورای جامعه مدنی و حقوق بشر روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت منطقه دونباس در شرق اوکراین و شباهت آن به نسل کشی گفت: آنچه در دونباس اتفاق می افتد من هستم. “ما خوب می بینیم و می دانیم.”

وی گفت: «البته همانطور که شما گفتید، این اقدامات بسیار یادآور نسل کشی است.

پوتین همچنین “روسوفوبیا” را اولین گام در ارتکاب نسل کشی توصیف کرد و خاطرنشان کرد که اقدامات متقابل در این زمینه باید “بسیار دقیق” باشد و “حقیقت آنچه را در حال وقوع است منعکس کند.”

علاوه بر پوتین، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، دیروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس خبری اوکراین را به ادامه انتقال تجهیزات توپخانه سنگین به دونباس برای مقابله با ساکنان منطقه خودمختار طرفدار روسیه متهم کرد. این کشور به تعهدات خود بر اساس توافقنامه مینسک عمل می کند.

در همین حال، والری گراسیموف، رئیس ستاد ارتش روسیه و معاون وزیر دفاع روسیه هشدار داد که تنش ها در شرق اوکراین در حال افزایش است، اما هرگونه اقدام مقامات اوکراین برای حل و فصل نظامی مناقشه از طریق نظامی خنثی خواهد شد.

گراسیموف در میان دیگر دیپلمات‌های نظامی هشدار داد: «ارسال هلیکوپتر، پهپاد و هواپیما به اوکراین، مقامات اوکراینی را مجبور به برداشتن گام‌های غیرمنتظره و خطرناک می‌کند». کی‌یف به تعهدات خود در توافقنامه مینسک عمل نمی‌کند.

این مقام ارشد روسیه افزود: «نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرده‌اند که استقرار سامانه‌های موشکی ضد تانک و پهپادهای ترکیه را آغاز کرده‌اند». در نتیجه وضعیت شرق کشور رو به وخامت است».

این در حالی است که آمریکا و متحدانش با حمایت دولت کی یف با جاسوسی و ارسال تسلیحات و تجهیزات به اوکراین تلاش می کنند روسیه را تحت فشار قرار دهند. (اطلاعات بیشتر)

آندره ارماک، نخست وزیر اوکراین امروز (جمعه) گفت: بایدن به صراحت اعلام کرده است که تصمیم برای پیوستن اوکراین به ناتو تنها تصمیم مردم اوکراین است، زیرا اوکراین یک کشور مستقل و مستقل است. البته این به اوکراین و اعضای ناتو بستگی دارد.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید