پیاده رو؛ محل عبور و مرور شهروندان است یا مکانی برای فروشندگان و غرفه داران؟!


ساعت: 15:25
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813146

سد معبر معضلی است که باعث ازدحام و ازدحام می شود و تردد عابران پیاده و گاهی تردد خودروها در خیابان ها را مختل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، خیابان ها، معابر و معابر در نقشه جامع شهر برای تردد و حمل و نقل عمومی تعریف شده است تا شهروندان بتوانند به راحتی کارهای روزمره خود را انجام دهند.

امروزه انسداد معابر و یا ایجاد موانع در معابر عمومی یکی از مهم ترین مشکلاتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت، مشکلی که می تواند به دلیل عدم آگاهی شهروندان از قوانین شهرداری به وجود بیاید.

قانونگذار در این زمینه مداخله کرد و سد معبر را یکی از موضوعات مهم شهرداری ها دانست که بر اساس آن شهروندان نباید خودسرانه و تحت هیچ شرایطی اشیا و کالاها را در معابر عمومی بفروشند یا قرار دهند. این رفتار تخلف است.

البته بستن راه فقط برای فروش دستی نیست. گاهی اوقات فروشندگان میوه و سبزیجات، غرفه داران، گاراژها، کارگران ساختمانی و غیره. می تواند به نوعی باعث محاصره شود.


e37865f0 6dec 4944 be94 9537bdc7a436 خبر خاکستری


سد کرمانشاه در وضعیت اسفناکی قرار دارد

مرادی شهروند کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز از وضعیت سد معبر این شهر گفت: در مورد سد معبر کرمانشاه وضعیت اسفناکی دارد.

وی افزود: پراکندگی مردم در معابر عمومی مشکلاتی را در نقاط مختلف شهر به وجود آورده است که البته باید تکیه گاه این افراد باشد چرا که آنها نیز به دنبال کسب درآمد برای خانواده خود هستند.

مرادی گفت: اقدامات کوتاه مدت و بی دلیل فایده ای ندارد، باید در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد که اثر ماندگاری دارد.


874cde57 6b6e 46fe a3e3 299abc09a776 خبر خاکستری

وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه خانه همه ماست و عابران پیاده برای عبور عابران پیاده هستند اما اکنون می بینیم که عابران پیاده برای عبور باید مسیر خود را تغییر دهند.

آقای ریضوندی یکی دیگر از شهروندان کرمانشاهی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در همه جای شهر افراد زیادی هستند که همیشه از سد عبور می کنند. اگر به خیابان‌ها نگاه کنید، ون‌ها اغلب صف می‌کشند و هر کدام اقلامی را می‌فروشند.»

وی افزود: اکنون اگر به مسیر بلوار زن، میدان شهدا به کیهان شهر، مسیر بعثت و جاهای دیگر نگاه کنید، مینی بوس ها اغلب اقدام به فروش میوه در خیابان می کنند که باید این موضوع را یک مشکل جدی تلقی کرد و باید اقدام شود. . . گرفته شود.”


ریزوندی گفت: اولاً برای خود فروشندگان خطر ایجاد می کند و در مرحله بعد می تواند برای افرادی که در خیابان خرید می کنند خطر ایجاد کند. دوم، خودروهایی که از این جاده عبور می کنند، ممکن است قصد خرید ماشین خود را در نیمه خیابان داشته باشند. ” پارکی که باعث ترافیک می شود.


467a5a05 50a2 4f0e 88f2 0b8ada5acda9 خبر خاکستری

وی گفت: البته ما نمی گوییم این بندگان خدا دست از کسب درآمد و رزق حلال بردارند، بلکه از شهرداری می خواهیم به آنها فکر اساسی کند و در هر محله مکانی را به عنوان بازار میوه و تره بار تعریف کند. بنابراین این افراد می توانند در آنجا کار کنند.”

این شهروند خاطرنشان کرد: در حال حاضر به هر گوشه ای از شهر کرمانشاه که نگاه می کنید گذری وجود ندارد و می توان گفت کرمانشاه فاقد گذر است. تنها چیزی که می بینیم یک سد است.


سد معبر یکی از مشکلات مدیریت شهری است

احسان احمدی نصر در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی مسئولیت مدیریت مسائل شهری را بر عهده دارند و در ارائه خدمات شهری به شهروندان دریغ نمی کنند.

رئیس اداره اصلی نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در هر جامعه ای به دلیل مشکلات اقتصادی شاهد مشاغل نوظهور هستیم که یکی از آنها توزیع کالا در معابر عمومی است.

وی موضوع سد معبر را یکی از معضلات مدیریت شهری برشمرد و افزود: طبق تبصره 6 ماده 96 قانون شهرداری، اراضی کوچه ها، معابر عمومی، پیاده روها و خیابان ها و کلیه مواردی که به عنوان فضای عمومی تعریف شده است. ملک در نظر گرفته شده و از اموال شهرداری ها می باشد.


aaffe404 5912 4979 a86d 2203a3f12652 خبر خاکستری

احمدی نصر گفت: از سوی دیگر، بر اساس تبصره 2 ماده 55 قانون شهرداری، هر نوع انسداد عمومی معابر و تصرف پیاده روها و استفاده غیرمجاز از آنها برای کسب و کار یا هر حق دیگری ممنوع بوده و شهرداری ها در این خصوص می باشند. موظف به جلوگیری از آن است.

وی ادامه داد: داشتن شهری سالم و سامان یافته حق هر شهروندی است و این نوع توسعه به نوعی مشاغل جدیدی است که در جوامع ما شکل گرفته است که ایده اصلی برای آن خواهد بود.

احمدی نصر گفت: مردم و همشهریان عزیز می توانند تخلفات سد معبر را با سامانه 137 در میان بگذارید تا در دستور کار نیروهای اجرایی قرار گیرد.


فروشندگان ترافیک را در برخی مناطق افزایش داده اند

امیر حیدریان رئیس سازمان محیط کار و فرآورده های کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز یکی از برنامه های مهم این سازمان را ساماندهی عرضه کنندگان و وانت بارها در سطح شهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه عرضه کنندگان در برخی نقاط ترافیک را افزایش می دهند.

وی افزود: در نظر داریم 4 یا 5 صندلی برای ساماندهی فروشندگانی که در مرحله بومی سازی و تایید شورای ترافیک هستند در نظر بگیریم.

حیدریان ادامه داد: همچنین در راستای ساماندهی وانت بارهای فروش میوه و تره بار در خیابان ها با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و دستگاه های اجرایی 15 ایستگاه شناسایی و تابلو نصب کرده و این افراد را به این مکان ها هدایت می کنیم. “

وی گفت: از این پس گشت های مشترک خواهیم داشت و افرادی که در غیر این مکان ها تخلف و ساخت و ساز کنند جریمه می شوند.


1b6d64a1 437f 4945 9f45 b162e8858a64 خبر خاکستری

رئیس سازمان مشاغل و محصولات کشاورزی شهرداری کرمانشاه گفت: به منظور توسعه مشاغل شهری و دسترسی آسان به بازار در تلاش هستیم مکان این بازار را به گونه ای تعیین کنیم که اشتغال و مردم ایجاد شود. دسترسی آسان و قیمت پایین تر کالا به دست مصرف کنندگان برسد.

به گزارش امروز مرصادنیوز، متأسفانه سد معبر علاوه بر تکدی گری، کودکان کار و حاشیه نشینان نیز کلافه کننده است.

البته به گفته مسئولان ذیربط در این زمینه به نظر می رسد مشکل سدسازی در کلانشهر کرمانشاه در حال پیگیری است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ساماندهی آنها باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید