توجه به ظاهر مساجد مهمتر از نماز است/ باید وضعیت فرهنگی جامعه را مرور کنیم


ساعت: 09:49
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919018

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه توجه به ظاهر مساجد مهمتر از نماز است، گفت: عدم توجه به وضعیت جامعه نسبت به نماز نتیجه چوب خشکی است که به طور اتفاقی آتش می گیرد. بنابراین باید با وضعیت فعلی مقایسه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش را آرمان؛ هشتمین اجلاس استانی نماز با عنوان پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد صبح امروز در تالار بارک کرمان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محسن کرائتی خطیب اقامه نماز گفت: تا حرف وزیر آموزش و پرورش بالاتر از حرف همه وزرا نباشد مشکل آموزش و پرورش حل نمی شود. همه وزرا باید برای آموزش و پرورش تلاش کنند».

وی ادامه داد: طبق گفته مسئولان ذیربط، اکثر یاغیان بین 18 تا 25 سال بودند و این یعنی کتاب، معلم، فضا یا عوامل دیگر جامعه اشتباه است و نیاز به بازنگری دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: در حالی که امام جمعه ساعت ها به فکر خطبه های نماز جمعه است، ما به این فکر نکرده ایم که چگونه با نسل جدید صحبت کنیم، سوال اینجاست که آیا سازمان تبلیغات به فکر فرزندان این کره خاکی بوده است؟

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه به ظاهر مساجد بیش از نماز توجه می شد، تصریح کرد: مناره های بلندی برای مساجد ساخته ایم اما اذان را آموزش نداده ایم.

با انتقاد از اینکه در حالی که برخی ادارات و حتی کارگاه ها مثلا 25 کارگر دارند امام جماعت دارند اما مدارس بالای 250 نفر از امام جماعت محروم هستند که نتیجه آن چوب خشکی است که با آتش می گیرد. یک مسابقه، بنابراین وضعیت فعلی باید بررسی شود.

رهبر خدمت با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش باید دست باز و در وهله اول نسل جدید باشد، تاکید کرد: وی ادامه داد: سخنرانی در دانشگاه های فرهنگ را در اولویت قرار دادم زیرا این دانشجویان باید سی سال به دانشجویان آموزش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه بچه ها جزو هیئت امنای مدارس نیستند، در حالی که قرآن به این موضوع اشاره می کند، می گوید: اصرار کنید فرزندانتان نماز بخوانند، از طرفی اگر فردی به مدرسه آمد، اصرار کنید که نماز بخواند. دخترت را تقدیم کن، به ترک نماز توجه کن، نه اینکه در قرآن آمده است، برای مجردان همسر بیاب، البته آنها که صالح هستند.

وی ادامه داد: سوالی که اینجا مطرح می شود این است که سد و سیما چند فیلم در مورد نماز ساخته اند در حالی که مطالب زیادی در امر آشپزی ایجاد کرده اند، اما در مورد دعا حتی چند دقیقه هم مطالبی وجود ندارد. دعا از آدم تا خاتم است و جزء یک جزء نیست.

خطیب ستاد اقامه نماز تصریح کرد: خداوند نیازی به دعای ما ندارد همانطور که استفاده یا عدم استفاده از اکسیژن چیزی برای او کم و زیاد نمی کند، مانند دعایی که بندگان نیاز دارند.

وی با بیان اینکه بهترین مکان یک مؤسسه باید نمازخانه آن باشد، تاکید کرد: ائمه جمعه و جماعات باید با مراجعه به دانشگاه ها پاسخگوی شبهات دانشجویان باشند زیرا عدم آگاهی موجب انحراف دانشجویان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان می کند: نماز به زبان عربی تنها زبان گرانبها است، به علاوه خداوند نماز را واجب کرده است تا قرآن عرضه شود و دعا از آدم تا خاتم است و متعلق به آن نیست. یک بخش

وی با تاکید بر اهمیت نماز به ائمه جماعت توصیه کرد: مردم را نباید در بین دو نماز گروگان گرفت، اما می توان در کمتر از سی ثانیه نکاتی را مطرح کرد، نماز را از نمازخانه جدا کرد و هر کدام را جداگانه خواند. در مسجد باید به بچه ها احترام گذاشت و در همه مساجد ده دقیقه وقت برای تفسیر قرآن گذاشت.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن گفت: باید در تلاوت قرآن حرکت کرد اما متاسفانه نه تنها لذت خواندن قرآن را نچشیدم. الف، اما ما طعم آن را نچشیدیم و حتی در شب قدر که شب نزول قرآن است، خبری از تلاوت قرآن در مساجد نیست».

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: در یک آمار اعلام شد که 95 درصد مجرمان زندان ترهک الصلوة و 85 درصد زندانیانی که به جبهه رفته اند، مساجد بوده اند و اکنون نیز اینها فرزندان … مساجدی که برای حفظ انقلاب می میرند.


فرمود: همان گونه که خداوند به کودک شیر دادن را آموخته و تمام ویتامین ها را در شیر مادر قرار داده است، در نماز نیز تمام کمالات اعم از انتخاب، وقت شناسی، رنگ لباس، عطر و گلاب، مسواک و… را قرار داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید