تفاوت ظاهر جامعه اسلامی با جامعه سکولار در رعایت «حجاب و پوشش» است/ سیر تحول یک موج فرهنگی پس از 43 سال


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882788

حجت الاسلام سید مهدی میردیلمی گفت: وجه تمایز جامعه اسلامی با جامعه سکولار رعایت حجاب و پوشش است که نه تنها ظاهر جامعه را شکل می دهد، بلکه عامل مهمی برای سلامت جامعه و خانواده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید مهدی میردیلمی امروز در گفت و گو با گلستان ما اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در طول تاریخ در معرض نظرات و تفاسیر مختلفی بوده و همواره نهایت امر بوده، شخصیت و جایگاه اجتماعی و خانوادگی زن است.

وی افزود: با ظهور انقلاب اسلامی و شعار اسلام ناب محمدی توسط امام(ره) و احیای شخصیت زن مسلمان، نگاه جدیدی به زن و ارزش های آن در جهان پدید آمده است. جامعه نقش داشت.

دبیر جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی گلستان تصریح کرد: این موج فرهنگی 43 سال است که توسعه یافته و سختی ها و فراز و نشیب ها را پشت سر گذاشته و خون هزاران شهید برای رسیدن به این جایگاه ریخته شده است.

میردیلمی افزود: امروز به فضل خداوند متعال با حضور رهبر فرزانه انقلاب توانستیم الگوی سومین زن را به جهانیان ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: بدون شک مقوله حجاب و عفاف یکی از نیازهای دین و یکی از دغدغه های دلسوزان نظام است و تفاوت چهره جامعه اسلامی با جامعه سکولار رعایت حجاب است. و حجاب که نه تنها ظاهر جامعه را شکل می دهد، بلکه عامل مهمی برای سلامت جامعه و خانواده است.

دبیر جمعیت گفت‌وگوی انقلاب اسلامی گلستان گفت: در طول تاریخ، وقتی حاکمان می‌خواهند ملتی را جدیت و عزم خود را از دست بدهند و روحیه شجاعت و مردانگی را از آن‌ها بگیرند، یکی از موفق‌ترین حربه‌ها در مقابل است. آن ملت برای ایجاد و تشدید میل جنسی و کشاندن جامعه به فحشا است.

میردیلمی تصریح کرد: در بین همه کشورهای دنیا، ما ملتی هستیم که قوانین مشخص و مشخصی درباره روابط زن و مرد به طور کلی در جامعه و در تعاملات روزمره داریم.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه ما حجاب و عفاف مختص خواهران نیست، گفت: دستور به پوشش مناسب و مناسب برای مردان در محیط کار و جامعه و عفاف هم در ظاهر و هم در کلام و گفتار و رفتار شامل مردان می شود. آنها هم قرآن هستند.

دبیر جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی گلستان تصریح کرد: با توجه به تحرکات اخیر و هنجارشکنانه دشمن چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی از جمله رقص دختران شیرازی و حرکت زنان. در شهرهای مختلف و مذاکرات هنجارشکنانه فیضه هاشمی و مسیح علی نژاد برای دوقطبی شدن همه باید مراقب خود باشیم و وارد زمین بازی دوقطبی شدن آنها نشویم.

میردیلمی تاکید کرد: شعارهای نه به حجاب اجباری و دعوت به خیابان انداختن آن، ازدواج سفید، چهارشنبه سفید، همه اینها شعارهای توخالی، پوچ و غیرمنطقی است که هر از چند گاهی مطرح می شود و هدفشان این است. ایجاد اضطراب و اختلالات روانی در مردم حتی ناامیدی طبقه مذهبی از شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه است.

وی بیان کرد: اکنون که دشمنان از مذاکرات ما با آمریکا ناامید شده و در تلاش هسته ای شکست خورده اند و دولت به موفقیت های متوالی دست یافته است، قطعا دست به کار نمی شوند.

دبیر جمعیت انقلاب اسلامی گلستان افزود: ماهواره‌هایی را به فضا فرستادیم و در برجام و شانگهای پیشرفت خوبی داشتیم. در ونزوئلا چندین هزار هکتار زمین کشاورزی برای کاشت گندم به دست آوردیم. ما یک کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین در تاجیکستان تاسیس کرده ایم. نمایشگاه تجهیزات نظامی در قطر برگزار کردیم. ایران از نظر دیپلماسی سیاسی و بین المللی و از نظر اقتصادی روز به روز در حال افزایش است، ما در حال انجام یک عملیات بزرگ و جلوگیری از اسراف و قاچاق هستیم، قطعاً دشمن بیکار نمی نشیند.

میردیلمی تصریح کرد: در این شرایط دشمن باز هم در حال طراحی توطئه افرادی مانند فائزه هاشمی برای ورود به میدان و داغ کردن سر مردم است، به هیچ عنوان نباید وارد بازی دشمن شد و تحت تاثیر این رسانه ها و هجمه ها قرار گرفت.

وی بیان کرد: باید با تمام قوا و عزم راسخ در ایجاد و شکل گیری تمدن نوین اسلامی و بسترسازی برای ظهور همه ما تلاش کنیم و با اصلاح جامعه زمینه ساز ظهور حضرت خوجت بن الحسن اصغری (ع) باشیم. مهدی موعود (عج)

دبیر جمعیت گفت و گوی انقلاب اسلامی گلستان افزود: به فرموده امام خامنه ای مردم محجبه و بی حجاب سرزمین ما دلبسته این نظام و انقلاب هستند و این گفته در مراسم تشییع شهید سلیمانی به وضوح قابل مشاهده است.

میردیلمی تصریح کرد: مردم ایران به ارزش های الهی پایبند هستند و هتک حرمت مقدسات اسلامی را تحمل نمی کنند و انقلاب اسلامی ایران را با جان و دل دوست دارند.

وی گفت: در اعماق جان هر شیرزن از زنان و مردان دلیر سرزمینم ایمان الهی نهفته است و قلبشان مثل همیشه برای امام زمان عج می تپد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید