موزه دفاع مقدس استان مرکزی به مکانی برای جوانان و جانبازان تبدیل شده است


ساعت: 19:22
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913264

مدیرکل حفاظت از آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

کریمی گفت: در سال جاری بیش از 7 هزار دانش آموز از استان مرکزی در اردوی یک روزه شهید مجید ایزد پناه شرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ غلامرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی عصر امروز در بازدید دانش آموزان اراکی از فرهنگسرای موزه دفاع مقدس استان گفت: دفاع مقدس هویت گرانقدر است. تکریم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس در کشور امروز نیز وظیفه ملت ایران است.

وی افزود: یکی از برکات مهم کنگره شهدای استان مرکزی تکمیل موزه دفاع مقدس به عنوان هویت مردم استان مرکزی است که خوشبختانه به محلی برای جوانان و پیشکسوتان مقدس تبدیل شده است. دفاع و بستر مهمی برای تحقق جهاد تبیین است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: یکی از مهم ترین ماموریت های فرهنگسرای موزه حفاظت مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جلوگیری از تحریف حریم مقدس و انتقال فرهنگ نجات مقدس به حراست است. نسل جوانی که به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در 3 سال گذشته گام های مهمی برداشته شده است.

وی افزود: اجرای طرح شهید مجید ایزد پناه با محوریت دانش آموزان مهمترین برنامه فرهنگسرای موزه دفاع مقدس است که با رویکرد جهاد تبیین اجرا می شود.

مدیرکل حفاظت از آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال بیش از 7 هزار دانش آموز استان مرکزی در طرح اردوی یک روزه شهید مجید ایزدپناه شرکت کردند، گفت: جوانان و نوجوانان در این طرح با حماسه های استان مرکزی در دفاع مقدس آشنا می شوند و این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای اردوی یک روزه شهید مجید ایزد پناه، طرح ها و برنامه های زیادی در 7 سال گذشته در استان مرکزی با برکت کنگره شهدا و با نزدیک شدن به سال های گذشته آغاز شد. فعالیت های گام دوم کنگره تبیین جهاد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید