پیام روحانی و جهانگیری به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی، کیهان فرو ریخت

پیام روحانی و جهانگیری به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی، کیهان فرو ریخت

روز جدید : در دومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی رئیس دولت مدعی تدبیر و معاون اول وی از این سردار بزرگ تجلیل کرد.

آقای روحانی در بیانیه‌ای نوشت: سالی که از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد، همه غم از دست دادن سردار شجاع و فداکار را زنده کرد و به همه ما فرصت تأمل و آموختن داد.
حاج قاسم سلیمانی رهبر کبیر اسلام از ثمره های ناب انقلاب اسلامی و از دانش آموختگان مکتب امام و رهبری بود. از همان ابتدا او را فرمانده‌ای شجاع و عمل‌گرا دیدم که خوب محاسبه می‌کرد، استراتژی را با دقت ترسیم می‌کرد و جسورانه عمل می‌کرد. ما سال ها در مورد مسائل داخلی، منطقه ای و جهانی صحبت کرده ایم. هر دوی ما از نظرات و تحلیل های طرف مقابل آگاه بودیم و با وجود برخی اختلافات، رابطه ما همیشه دارای احترام و محبت عمیق متقابل بوده است. او در عمل به نیروهای خود آموخت که چگونه حاکم خود باشند و از پروردگار خود اطاعت کنند… تروریسم داعش تهدیدی برای امنیت ایران و حاج قاسم با درک عمیق و راهبردی، اولویت اول امنیت ملی و حفظ امنیت منطقه و… ارزش‌های اسلامی و شیعیان را نه تنها شکست‌دهنده داعش در زمین، بلکه با بی‌فایده‌کردن آن می‌دید… آنچه برای ترامپ غیرقابل تحمل بود تحرک منطقه‌ای و تعامل جهانی ایران اسلامی بود. او از یک سو دستور «ترور شهید سلیمانی» را صادر کرد و از سوی دیگر «ترور برجام» را برای سازماندهی ایران هراسی گسترده جهانی درج کرد و از ایران خواست تا از برجام خارج شود. شهادت سلیمانی نشان دهنده وحدت ملی در برابر متجاوزان بود. تجلیل از راه او نیز باید در راستای پاسداری از وحدت و انسجام ملی باشد. سلیمانی سرباز ایرانی و خدمتگزار ملت ایران بود. هیچ جریانی نمی تواند آن را در انحصار خود درآورد و از آن به عنوان ابزاری برای تشکل های جناحی و تشکیلاتی استفاده کند».

همچنین در حالی که اینستاگرام پیام‌های مربوط به شهید سلیمانی را حذف کرد، اسحاق جهانگیری در اینستاگرام نوشت: سالگرد شهادت سرباز وطن قاسم سلیمانی فرا رسید. من همیشه مثل برادر قاسم بودم و او به درستی همه جا به عنوان یک برادر با من همدردی می کند. در خانه، در محل کار و در سیاست. قاسم فرزند فقر بود و از صفات خوب و مردمی او سرچشمه می گرفت. او شجاع و باهوش بود. او صادق و صریح بود. متواضع و دوراندیش بود. او باز و گشاده روی بود. او در دین خود ثابت قدم بود و نگران اقتدار ایران بود. مردم را با تمام وجود دوست داشت و در این دوستی کمتر گروهی را از دسترس ارزش های خود دور کرد. او راهنمای دلها و «مثال نیکی» بود. آموزه های زیادی برای آموختن از عمل قاسم وجود دارد. ما نباید با تبلیغات نادرست این منابع را از دسترس جامعه جوان دور نگه داریم.»

ترامپ در بیانیه ای از ترور ترامپ درباره برجام صحبت کرد و گفت که فدریکا موگرینی، نماینده وقت اتحادیه اروپا در امور خارجی، یک هفته پس از خروج آمریکا از برجام به گفتن «شیطان یک متجاوز در برجام» بسنده کرده است. وی در کنفرانس اتحادیه اروپا گفت: به روحانی قول دادم حتی اگر آمریکا از برجام خارج شود و تحریم ها علیه ایران را بازگرداند به برجام پایبند باشد. به عبارت دیگر، خود آقای روحانی بنیانگذار و محرک زیر پا گذاشتن برجام بود.

لازم به ذکر است که سردار سلیمانی در مهرماه 95 با انتقاد از کسانی که دشمن را دوست می دانستند، گفت: دوست است. حرجیه محصول رواج این عقیده بودند. اگر مسئولان آدرس اشتباه دادند و در جامعه علیه دشمن غوغا کردند، مرتکب خیانت شدند. عقب نشینی از دشمن بدترین نوع خیانت است. ترویج سوء تفاهم از دشمن، از بین بردن و سرد کردن حساسیت جامعه، ایجاد تفرقه در آن خیانت است.
او در 9 اسفند 97 نیز به مسئولان هشدار داد که به فکر برجام نباشند و به شایعات برجام 2 و 3 اعتراض کردند: «برای دشمن این برجام مثلث است نه مثلث. اوباما فکر می کرد به موقع به دو کشور دیگر می رسد، اما مرد عجول که آمد اصرار داشت که سریع به آنجا برود و فکر می کرد که می شود. دلیل اینکه آنها برای برجام 2 در منطقه فشار می آورند این است که می خواهند این حرکتی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام حیات بخشیده است، به دنیا بیاورند. اگر الایاز به خاطر خدا می رفتیم و در برجام 2 شرکت می کردیم، این آخرش بود؟ خیر، قسمت اصلی آن در ایران است. تلاش آنها به اینجا ختم نمی شود و سه خواهند داشت، زیرا معتقدند بهار باید خشک شود و این چشمه ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید