پیام وزیر ارشاد به چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805881

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر امروز با پیام وزیر ارشاد در موسسه صبا آغاز به کار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرکز خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری این جشنواره بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.

اگر رشد ادبیات و داستان نویسی باعث تشویق هنرهای شنیداری می شود، بدون شک رشد همه هنرهای تجسمی که هنرهای تجسمی محسوب می شوند برای توسعه هنرهای تجسمی ملموس است. بنابراین هر فعالیتی که باعث رونق هنرهای تجسمی کشور شود، نتیجه آن در سایر هنرهای تجسمی قابل مشاهده خواهد بود. اما این امر میسر نمی شود مگر اینکه هنرمند ایرانی به گذشته خود نگاه کند و از میراث فرهنگی و هنری گذشتگان مانند نقاشی ها و نقوش زیبای اسلامی- ایرانی استفاده کند و به زبان زمانه خود و برای عموم بازآفرینی کند.

محمدمهدی اسماعیلی در پیام خود درباره اهمیت مخاطب در هنر می نویسد: هنرمند می داند که هنر بدون مخاطب ماندگار نیست. هنرمندانی که بر اساس رویدادهای اجتماعی و تجربیات خود با بینش انسانی و تعهد هنری خود به ارائه آثار هنری می پردازند، بزرگترین ذخایر هنر و ارزش های فرهنگی و میراث هنری کشور ما هستند که با خلاقیت های هنری پیوند خود را با مردم و مردم تجربه می کنند. جامعه. و پویایی را حفظ کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به روزهای سخت ولیعهد اشاره کرد و افزود: همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هنرمندان گرانقدری است که این هنر تجسمی و مایه امید است. برای هنرمندان و مخاطبان این رویداد که با حضور مستمر آن در روند ارائه و ارائه اثر، پویایی و سرزندگی هنر را تضمین می کند.

اسماعیلی با اشاره به حضور پرشمار شرکت کنندگان در جشنواره هنرهای تجسمی گفت: حضور بسیاری از هنرمندان تجسمی در رشته های مختلف و حضور تعداد قابل توجهی از هنرمندان برجسته در لباس اساتید و داوران جشنواره می تواند نویدبخش سلامت و تندرستی باشد. رقابتی متفکرانه در عرصه هنر «بصری باشید تا هنرمندان با خیال راحت در این عرصه شرکت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود از تمامی شرکت کنندگان در چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و همچنین اساتید برجسته ای که به عنوان دبیر و داور در این دوره حضور داشتند قدردانی کرد.

البته چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از امروز (جمعه 15 بهمن) آغاز می شود و تا 30 بهمن ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در خیابان ولی عصر (عج)، تقاطع خیابان طالقانی، میزبان هنردوستان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید