«پیروز» در پارک پردیزان ماندگار شد!


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908676

“پیروز” قرار بود در 6 ماهگی به توران منتقل شود اما به دلیل شرایط جسمانی مجوز انتقال صادر نشد که به تعویق افتاد و مقرر شد تا پایان فرودین سال آینده در پارک پردیزان بماند. .

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ مکعب “ویکتور”. یوزپلنگ ایرانی وی به دلیل ضعف سیستم ایمنی در پارک پردیسان تهران نگهداری می شود و قرار است تا 6 ماه دیگر به پارک ملی توران منتقل شود اما به دلیل وضعیت جسمانی مناسب مجوز انتقال صادر نشد. .

انتقال پیروز به پارک توران اواخر فرودین سال آینده

غلامرضا ابدالی، رئیس دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره انتقال پیروز به پارک ملی توران گفت: ماموریت سازمان حفاظت محیط زیست حفظ گونه ها در زیستگاه اصلی آنهاست، بنابراین تمام گونه هایی که در اسارت تکثیر می شوند باید حفظ شوند. روزی باید به زیستگاه اصلی خود بازگردد.

به گفته ابدالی، اگر همه چیز خوب پیش برود، انتقال پیروز به توران پارک در پایان فرودین سال آینده اتفاق می افتد. پیروز در پارک ملی پردیسان زیر نظر افراد آگاه و متخصص زندگی می کند و امیدواریم بتوانیم خلق و خوی طبیعی و توانایی زندگی در طبیعت را به او بازگردانیم.

ابدالی با بیان اینکه تیم فعلی پشتیبانی پیروز نیز همراه وی به توران می رود، تصریح کرد: باید در این مورد تصمیم گیری شود و هنوز چیزی مشخص نیست. همچنین در سایت بازی توران تیم خوبی داریم. برنده به مرکز پرورش می رود و نباید در طبیعت تورانی رها شود.

امیدواریم به زودی شرایط انتقال پیروز به پارک ملی توران را فراهم کنیم

در عین حال علی سلایگه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت درباره شرایط پیروز گفت: خوشبختانه وضعیت پیروز خوب است. این یوزپلنگ ایرانی نیاز به جنگنده شدن دارد و امیدواریم به زودی شرایط را برای انتقال پیروز به پارک ملی توران فراهم کنیم. برنده باید در شرایط طبیعی باشد تا به تدریج درنده خویی خود را بازیابد.

تناقضات مسئولان بومگردی این سوال را مطرح کرد که آیا رئیس سازمان بوم گردی با وضعیت پیروز آشنایی ندارد و می خواهد فقط به خبرنگار پاسخ دهد یا منظورش به زودی 5 ماه آینده است!؟

دیدگاهتان را بنویسید