پیشرفت اقتصادی را با کار جهادی و تلاش مضاعف درک کنید/ عید سعید فطر جشن عبادت در راه بندگی خدا


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836256

ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه باید با اقدامات جهادی و تلاش مضاعف پیشرفت اقتصادی را ابداع کنیم، گفت: عید سعید فطر جشن عبادت در راه بندگی خدا و معنویت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سفیر افلاک، خجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهروحی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در خرم آباد گفت: ایشان جمهوری اسلامی را ویران و تأسیس کردند، در واقع نظام استبدادی را سرنگون کردند و یک نظام مستبد را برپا کردند. نظام دموکراتیک

وی افزود: پیروزی انقلاب وابستگی را از بین برد و استقلال را به ارمغان آورد، ذلت ملت ایران را از بین برد و عزت ملت را آفرید، ضمن اینکه ایران را بیش از تلاش جمهوری اسلامی در کار سیاسی و علمی ناتوان است. این سامانه مایه مباهات ایران بوده و به بعد علمی خود افتخار می کند و در زمینه های فناوری هسته ای، علم و فضا، پزشکی، نانوتکنولوژی، سلول های بنیادی و ده ها مقاله علمی، این سامانه با تلاش جوانان و دانشمندان

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: انقلاب اسلامی شعور سیاسی را برای ایران به ارمغان آورد و امروز مردم ایران و نوجوانان در اقصی نقاط کشور تحلیل و درک سیاسی دارند و به مبانی علمی و سیاسی آگاهی کامل دارند.

وی افزود: پیشرفت های نظامی نیروهای مسلح در عرصه های مختلف باعث شده است که قدرت بازدارندگی بالایی داشته باشند و همه اینها افتخار و عزت است که شاهد آن هستیم. همچنین انقلاب ارزش‌هایی را به نسل بعد منتقل کرد و شهدای هسته‌ای دانشمندان جوانی بودند که کارهای بزرگی برای ملت انجام دادند، اما ما هم ضعف داریم و هم نقاط قوت و باید این دو نقطه را شناسایی کنیم.

شاهروحی گفت: گرایش به سکولار و اشرافیت هم به ضرر ملت است و هم برای دولت، در جایی که تخلفات صورت می گیرد، مربوط به گرایش به سکولار است و اگر مردم به خود اجازه داده اند قانون نجومی بنویسند و این ضعفی که باید جبران شود

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: مورد بعدی اسراف و طمع به مال دنیا و اسراف است که در جلسات مختلف دیده می شود که توجه همه مردم به این نکات ضروری است.

وی گفت: سوال بعدی ارزش ها و آرمان های انقلاب است. دولت های مختلف برنامه هایی نوشته اند اما به مسائل فرهنگی توجه کافی نشده و نباید به آن توجه کافی شود. کاستی بعدی عدالت اجتماعی و تا تحقق آن است.«ما با آرمان های معرفی شده توسط اسلام فاصله داریم.

شاهروحی افزود: کشور ما نیازمند وحدت و اتحاد قوای سه گانه است و در این میان نیاز به دشمنی داریم تا فریب لبخند آنها را نخوریم تا از تبلیغات و هرزگی پرهیز کنیم و مردم و دولت نهایت تلاش خود را می کنند. فهرست نقاط قوت و ضعف تلاشی برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت جهاد است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امیدواریم با کار جهادی و تلاش مضاعف بتوانیم به اهداف عالیه فرهنگی و اقتصادی دست یابیم و با برنامه ریزی به فضل الهی به آرمان های جوانان دست یابیم.


عید فطر جشن بندگی است

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه نماز عید سعید فطر بروجرد اظهار کرد: مسلمانان یک ماه خدمت کرده و روزه گرفته اند و امروز را به برکت یک ماه خدمت جشن گرفته اند.

وی افزود: لحظات رمضان بسیار پربرکت بود و خجسته بندگانی که از این ماه استفاده کردند و برای آخرت توشه جمع کردند.

امام جمعه بروجرد گفت: خداوند به بندگان امسال عنایت کند که از فرصت گرانبهای ماه مبارک رمضان برخوردار شوند و عید سعید فطر در واقع جشن بندگی و معنویت است.


مشکل اصلی کوهدشت آب و اشتغال است

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه های نماز عید سعید فطر در کوهدشت اظهار داشت: فطر بازگشت به فطرت پاک انسان و دوری از زشتی ها است و امروز جشن عبادت و بندگی خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه امروز روز استجابت دعاست، افزود: باید با هم دوست باشیم، همه سلیقه ای دارند، با احترام گروه های سیاسی باید با اتحاد و همدلی شهر را بسازند.

امام جمعه کوهدشت گفت: فرهنگ در جامعه به دور از غیبت، تهمت و شایعه پراکنی است. باید افکار عمومی را قانع کنیم، اگر از رضای خدای متعال حرفی بزنیم، زبان مردم هستیم، نماز جمعه قلعه دفاع از انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه ولایت به معنای دلسوزی و حرکت به موقع است، تصریح کرد: مشکل اصلی کوهدشت آب و اشتغال است اما قبل از آن باید رفاقت و تقوای الهی را رعایت کنیم.

طهماسبی گفت: امروز روز برادری، عشق و پیشرفت است، گاهی اوقات بی دلیل به هم بدبین هستیم. واقعا گروه های سیاسی بسم الله برای پیشرفت شهر حرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید