پیشرفت فاز سوم بیمارستان خیرساز آیت الله خوانساری بیش از 80 درصد است.


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 31.06.1401
کد خبر: 1899022

رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک:

همتی گفت: هم اکنون فاز سوم بیمارستان خیرساز آیت الله خوانساری با 4 طبقه و 4 هزار و 500 متر مربع با کمک خیرین و بدون بودجه دولتی بیش از 80 درصد پیشرفت داشته و تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد که در حال انجام است. برای اولین بار در غرب کشور بیمارستان تخصصی درمان انکولوژی با 5 اتاق عمل شامل 4 اتاق تخصصی و اورژانس خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ محمدمهدی همتی رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 65 ساخت ساختمان بیمارستان زیر نظر و نظارت امام جمعه محترم در زمان اراک حضرت آیت الله خوانساری انجام شد. و با کمک خیرین در سال 1375 کار ساختمانی آغاز و به اتمام رسید. 85 به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.

وی افزود: در سال 1385 بیمارستان با تامین تجهیزات و ظرفیت 64 تخت بازسازی و به بهره برداری رسید و مساحتی بالغ بر 4000 متر مربع در 4 طبقه با 96 تخت در مدت 18 ماه ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت. . در سال 1396 به بهره برداری رسید و خوشبختانه مشکل نوبت بیماران حل شد.

همتی تصریح کرد: با احساس خلأها درخواست ساخت فاز سوم شد و با تلاش آیت الله دری نجف آبادی توانستیم مجوز فاز سوم را بگیریم. متأسفانه در پایان سال با وضعیت کرونا مواجه شدیم، اما کار متوقف نشد، مگر برای مدت کوتاهی که این بیمارستان به عنوان مرکز کرونا شناخته شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر فاز سوم بیمارستان خیرساز آیت الله خوانساری با 4 طبقه و 4 هزار و 500 متر مربع با کمک خیرین و بدون بودجه دولتی به پیشرفت بالای 80 درصد رسیده و تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد که برای اولین بار است. در غرب کشور بیمارستان تخصصی انکولوژی با 5 اتاق عمل شامل 4 اتاق تخصصی و اورژانس خواهیم داشت.

رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری گفت: آنچه آینده بیمارستان را در نظر می گیریم خدمات رسانی به تمام بیماران غرب و جنوب کشور است و هم اکنون بیش از 30 درصد از بیماران بستری در بیمارستان ها از اهالی این بیمارستان هستند. استان های همجوار

همتی افزود: در سال های اخیر دستگاه های خوب زیادی مانند دستگاه های رادیوتراپی خریداری شده است اما همچنان نیازمند تجهیز بیمارستان به تجهیزاتی مانند ام آر آی و دستگاه های مدرن هستیم.

وی ادامه داد: سالانه به بیش از هزار بیمار کمک می کنیم و علاوه بر مراقبت های بیمارستانی، از ابتدای سال تاکنون بیش از پانصد بیمار با هزینه ای بالغ بر 150 میلیون تومان حمایت شده اند. خانواده های بیماران کم درآمد تحت پوشش انجمن خیرین هستند و به این خانواده ها کمک معیشتی می شود.» همچنین پس از امضای تفاهم نامه با بانک ها، بیش از 139 فقره وام به بیماران نیازمند اعطا شده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجموعه 40 واحدی در پشت بیمارستان برای اسکان همراهان بیماران اختصاص داده شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

همتی با بیان اینکه بسیاری از انواع سرطان هم قابل پیشگیری و هم قابل درمان هستند، افزود: غربالگری در این حوزه یک ضرورت است و در این راستا کلاس های آموزشی و پیشگیری جماعت که قبل از کرونا در مساجد فعال بودند از ماه آینده مجددا فعال می شود. زیرا موضوع پیشگیری از سرطان مطمئناً از درمان پرهزینه جلوگیری می کند.

رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری تاکید کرد: نیت خیرین بسیار مهم است و ما با جدیت این اهمیت را رعایت می کنیم و شاید یکی از موفقیت های مجمع خیرین این باشد که در فاز دوم 20 میلیارد و در مرحله سوم خیرین. کمک های مالی بیش از 30 میلیارد هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمک های مالی و غیرنقدی خیرین در 6 ماهه امسال بالغ بر 10 میلیارد تومان است.

همتی اذعان داشت: به دنبال ایجاد مجتمعی برای درمان بیماران سرطانی هستیم و فاز چهارم بیمارستان آیت الله خوانساری نیز برای بخش ویژه کودکان پیش بینی شده است که شکل گرفته است، هرچند با توجه به اینکه بیمارستان یک مرکز آموزشی است، در در بحث فضاهای آموزشی با کمبودهایی مواجه هستیم که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالش ما عدم طول عمر پزشکان متخصص است، گفت: گاهی پزشکان متخصص به صورت برنامه ریزی شده برای مدت کوتاهی در بیمارستان حضور پیدا می کنند و این نقصی است که مسئولان مربوطه باید نسبت به حفظ آن اقدام کنند. پزشکان

رئیس انجمن خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اذعان داشت: با توجه به اینکه بسیاری از بیماران از مناطق مختلف و استان های همجوار این بیمارستان هستند، مسئولان باید برنامه ریزی لازم را برای سهمیه بندی داروهای خاص مورد نیاز این بیمارستان داشته باشند.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: در استان مرکزی صنایع بزرگی مانند پالایشگاه، پتروشیمی و آلومینیوم داریم که مردم را با آلودگی تغذیه می کنند، اما اگر در راستای مسئولیت اجتماعی خود کوچکترین کمکی داشته باشند، می توانیم چند بیمارستان بسازیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید