بیمارستان آیت الله خوانساری به مرکز درمان سرطان غرب کشور تبدیل می شود/ با افتتاح فاز سوم، بیماران مجبور به مراجعه به تهران و قم نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پارسا رستمی رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی بیان کرد: بیمارستان آیت الله خوانساری با حمایت و تلاش مجمع خیرین با اهداف عالی در حال گسترش است و در آینده نزدیک با تجهیزات مدرنی که در فاز 3 در اختیار بیمارستان قرار می گیرد یکی از درمان های سرطان خواهد بود. مراکزی در غرب کشور است.

وی خاطرنشان کرد: پس از راه اندازی فاز 3 باید هدف تجهیز بیمارستان به تجهیزات مدرن باشد تا بیماران برای انجام کارهایی مانند پت اسکن به تهران مراجعه نکنند که کار سختی خواهد بود.

رستمی تصریح کرد: اگر در سطح کشوری و استانی آگاهی خوبی نسبت به بیمارستان آیت الله خوانساری وجود داشته باشد که توسعه این مرکز برای سلامت مردم مفید است، مطمئناً بازخوردها و حمایت های خوبی خواهیم داشت.


ساخت فاز سوم تسهیلات با اعتبارات سفر پایان سال رئیس جمهور/طول عمر پزشک موضوع مهمی است و نیاز به حمایت دارد.

مسعود مظلومی رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیز اظهار داشت: با تلاش مجمع خیرین فاز دوم بیمارستان آیت الله خوانساری در کمتر از 18 ماه ساخته شد و تفاوت آن با کار دولت این است که بیمارستان ولیعصر (عج) ) انجام نشد پس از 15 سال ساخته شد.

وی پیشرفت فیزیکی فاز سوم بیمارستان را 85 درصد عنوان کرد و افزود: در فاز سوم 60 تخت به ظرفیت بیمارستان اضافه می شود و پس از بهره برداری با توجه به اینکه ساختمان فاز اول قدیمی است و نیاز به بازسازی دارد، باید در این راستا اقدام کنیم، می توانیم ظرفیت بیمارستان را افزایش دهیم.

مظلومی تصریح کرد: ساخت تاسیسات فاز سوم بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است که 40 میلیارد تومان هزینه دارد و بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری تا پایان ساخته می شود. سال و در این راستا همکاری شهرداری اراک در حفاری رایگان در محل ساخت قابل توجه است.

رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری گفت: با انجام عمل فاز سوم بیماران مجبور به مراجعه به تهران و قم نخواهند بود، زیرا در حال حاضر با توجه به اینکه بیمارستان دارای اتاق عمل تخصصی، دستگاه براکی تراپی، پت اسکن و ام آر آی نیست، بیماران برای این کار مراجعه می کنند. ارجاع خدمات به مراکز دیگر.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی فاز سوم بیمارستان به 130 پرسنل نیاز است که به صورت جداگانه به معاونت درمان دانشگاه اعلام و پس از استقرار امکانات این وزارتخانه نسبت به جذب نیرو اقدام خواهد کرد.

مظلومی اذعان داشت: ضریب اشغال تخت بیمارستان در حال حاضر بالای 70 درصد است که عدد بالایی است اما خوشبختانه پس از عمل فاز 2، صف انتظار بیماران نداریم.

وی تاکید کرد: تفاوت ماهوی بیمارستان آیت الله خوانساری در این است که ویزیت بیماران از این مرکز کمتر از 6 ماه نیست و از این نظر بحث طول عمر پزشکان موضوع مهمی است و با افتتاح فاز سوم این بیمارستان، تبدیل به یک مرکز درمان سرطان در غرب کشور می شود ما نیاز به حمایت داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید