پیشرفت 80 درصدی فاز اول بندر چمخاله لنگرود + عکس


ساعت: 15:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921109

استاندار گیلان با اشاره به اینکه توسعه ساحل و بندر چاف و چمحله سرعت گرفته و این پروژه هم اکنون در فاز اول 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: بندر چمهله لنگرود بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و گردشگری دارد. سرمایه گذاران بخش خصوصی در این منطقه از منطقه استقبال می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، اسدالله عباسی استاندار گیلان صبح امروز (شنبه) در بازدید از روند تکمیل پروژه گردشگری دریایی بندر چمحله لنگرود در گفتگو با خبرنگاران بر لزوم توسعه اقتصادی حوزه دریایی تاکید کرد. فضا و اظهار داشت: اقتصاد دریامحور گیلان درست است. مورد توجه قرار نگرفت و فقط به ظرفیت تجاری آن توجه شد.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری بنادر استان، افزود: از سال گذشته با پیگیری های انجام شده، توسعه سواحل و بنادر چاف و چمحله شتاب گرفته است، به طوری که این پروژه در ابتدا به 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. فاز.

عباسی با بیان اینکه در زمینه تامین سنگ و شناسایی معادن برای اجرای این طرح مشکلاتی وجود داشت، افزود: با انجام اقدامات لازم این مشکل برطرف شده و در حال تامین این نیازها از استان های همجوار هستیم.

وی با دعوت از سرمایه گذاران برای فعالیت های توسعه گردشگری به اتخاذ سیاست های ترویجی در گیلان اشاره و تصریح کرد: این بندر ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری تجاری و دریایی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ظرفیت این بندر خاطرنشان کرد: حمل و نقل مسافر و بار به استان های همجوار و راه اندازی کسب و کار دریایی در حوالی سواحل چاف و چمحله باید مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل این فاز از بندر چاف و چمهله که برای تابستان سال آینده برنامه ریزی شده است، روند اجرای فاز گردشگری و توسعه این بندر آغاز می شود.

استاندار گیلان یادآور شد: سواحل چاف و چمحله در جریان آزادسازی سواحل استان پیشتاز بودند و تابستان سال گذشته شهرداری و شورای شهر این منطقه توانستند امکانات خوبی را در اختیار مردم و گردشگران قرار دهند.

وی تصریح کرد: در سال آینده برنامه های متعددی برای توسعه استان به ویژه در حوزه گردشگری داریم و بندر چاف و چمحله به عنوان مهمترین پروژه در این بخش می تواند محور اقتصاد دریا محور باشد. “

عباسی تصریح کرد: کارگروه ویژه توسعه گردشگری دریایی به زودی در استان تشکیل می شود و ضمن پایش ظرفیت گیلان در این بخش، نظرات کارشناسی برای اجرای سیاست ها و اقدامات توسعه ای در این بخش بررسی می شود.

بندر چمخاله لنگرود در دو فاز طراحی شد که در فاز اول شامل تامین زیرساخت ها با وام 400 میلیارد تومانی دولت بود. 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فاز دوم این بندر همچنین شامل احداث اسکله و مجتمع دریایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت 17 هکتار خواهد بود.


b465b218 32a0 4010 b56c ed95da2046ad خبر خاکستری


7516656d f577 4dd6 b9a5 c3f718e3b1ed خبر خاکستری


059751c3 dcc0 48b2 b83a 36e7ee0bf737 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید