پیشنهاد برای جلوگیری از نفوذ “هوش مصنوعی”.

پیشنهاد برای جلوگیری از نفوذ “هوش مصنوعی”.

رونو در اوایل خرداد، در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه پارچین یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شده بود. اکنون یکی از فرماندهان سپاه جزئیات بیشتری از حادثه 4 خرداد پارچین ارائه کرده است. سردار حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) درباره حادثه روز گذشته پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی گفت: خطوط تولید ما در معرض خرابکاری صنعتی قرار دارد. «خود شهید وزارت دفاع هدف قرار نگرفت، بلکه تحت تأثیر خرابکاری صنعتی قرار گرفت. سردار حسنی آهنگر از شهید وزارت دفاع، مهندس احسان گاد بیعی که در دانشگاه صنعتی شریف درس خوانده و در این حادثه جان خود را از دست داده است، می گوید. همزمان وزارت اطلاعات در بیانیه ای اعلام کرد که علل و علل سقوط هواپیما در حال بررسی است. فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) همچنین هشدار داد که باید با روش های هوش مصنوعی از تهدیدها جلوگیری کنیم.

با دقت در بیانات فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) مبنی بر اینکه «باید با روش‌های هوش مصنوعی از تهدید جلوگیری کنیم»، به این نتیجه می‌رسیم که احتمال «خرابکاری»، «قتل» و حتی «نفوذ» در وقوع حادثه وجود دارد. این اتفاقات . .

نکته ای که در این میان به ذهن متبادر شده این است که در ماه هورداد بارها این حادثه به اشکال مختلف رخ داده است و شهادت کدیگی تنها اتفاق امروز نیست. هفته گذشته وزارت دفاع در اطلاعیه ای اعلام کرد که محمد عبدوس از مسئولان این وزارتخانه در حین انجام ماموریت در فضای عمومی سمنان به شهادت رسیده است. خمینی در سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. پیش از این خبر ترور یکی از افسران سپاه قم منتشر شده بود که از سوی روابط عمومی سپاه علی بن ابیطالب (ع) تکذیب شد.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود. در اول ژوئن، گزارش شد که حسن صیاد هدی، که رسانه‌های اسرائیلی مدعی بودند مسئول سازماندهی عملیات علیه آنها بود، توسط دو موتورسوار در نزدیکی خانه‌اش در تهران به ضرب گلوله کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف جنایات تروریست‌های ضدانقلاب و عناصر استکبار جهانی قرار گرفته است. کمتر از سه روز بعد خبر فوت یک سرباز دیگر اعلام شد و خبر رسید که سرهنگ علی اسماعیل زاده از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران به شهادت رسیده است اما خبرگزاری ایرنا این خبر را تکذیب و اعلام کرد که او بر اثر تصادف در خانه اش جان باخت. گمشده.

چند روز بعد خبر رسید که ایوب انتصاری، فارغ التحصیل رشته مهندسی هوافضا از دانشگاه صنعتی شریف و مسئول چندین پروژه بزرگ در پردیس فناوری یزد درگذشت. اگرچه مرگ وی غیرمنتظره بود، اما مقام قضایی یزد اعلام کرد که فوت وی مشکوک نبوده و متوفی تنها کارمند عادی یک شرکت صنعتی بوده و بر اثر بیماری فوت کرده است.

خرابکاری های بعدی

اتفاقاتی که در اطراف این افراد افتاده یک وجه مشترک دارد و آن اینکه آنها در مراکز نظامی و هسته ای کشور فعالیت می کردند، البته این حوادث فقط مختص افراد نیست، بلکه مراکز حساس و استراتژیک کشور هستند. چندین بار مورد حمله قرار گرفته است.

در آذرماه 1400 برخی خبرگزاری ها از شنیده شدن صدای مهیبی در نزدیکی تاسیسات هسته ای نطنز خبر دادند. فرمانده پدافند هوایی نطنز صدای آزمایش موشک را متهم کرد و سخنگوی ارتش گفت: این آزمایش‌ها با هدف ارزیابی آمادگی سامانه‌های پدافندی منطقه انجام شده و جای نگرانی نیست. چند ماه پیش، در تیرماه 1400، سخنگوی دولت وقت حمله پهپادی به ساختمان سازمان انرژی اتمی ایران در کرج (که برخی از شرکت‌های سانتریفیوژ ایرانی ادعا می‌کنند) را تایید کرد و آن را «خراب‌کاری» خواند. علی ربیع گفته بود که خرابکاری خسارت قابل توجهی به افراد و تجهیزات وارد نکرده است و فقط خسارت جزئی به سقف یکی از سوله ها وارد شده است.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع): خطوط تولید ما بر خرابکاری صنعتی متمرکز شده است. «خود شهید وزارت دفاع هدف قرار نگرفت، بلکه تحت تأثیر خرابکاری صنعتی قرار گرفت.

اثر اسرائیل

اگر بار دیگر به سخنان فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) که هشدار داده بود «باید با روش‌های هوش مصنوعی از تهدیدها جلوگیری کنیم» توجه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که احتمال «خرابکاری»، «قتل» وجود دارد. و حتی “نفوذ” در صورت وجود راهی برای انجام این کار وجود دارد و ممکن است اسرائیل درگیر آن باشد.

در پی شهادت صیاد هدی، نیویورک تایمز به نقل از یک مقام اطلاعاتی نوشت که اسرائیل به مقامات آمریکایی اطلاع داده است که مسئولیت قتل این شهید را بر عهده گرفته است. جالب اینجاست که چند سال پیش رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل رسما اعلام کرد: ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت و این تعهدی است که اسرائیل به آن احترام می گذارد. وی همچنین مدعی است که خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران با استخدام گروهی از دانشمندان هسته ای ایران انجام شده است. ادعایی که هرگز توسط مقامات ایرانی تایید نشد. خرداد پر حادثه تمام شد اما باید منتظر ماند و دید آیا مرگ های مشکوک در تابستان ادامه دارد یا مسئولان نظامی و امنیتی هشدار فرمانده دانشگاه امام حسین را جدی می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید