پیشنهاد عجیب برای سرمربی ایران؛ یک استقلالی

پیشنهاد عجیب برای سرمربی ایران؛  یک استقلالی

رحمان رضایی پیشکسوت فوتبال ایران درباره حذف سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا و صعود فولاد به مرحله حذفی این رقابت ها گفت: از سپاهان انتظار بیشتری داشتیم. با توجه به بازیکنان باتجربه ای که سپاهان روی فولاد داشت، فکر می کردیم این تیم بهتر از فولاد بازی کند. ضمن اینکه سپاهان هر سال یا یک سال بین آنها تقریباً 10 سال است که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و تجربه کافی در این مسابقات را داشته است. به همین دلیل سپاهان زودهنگام حذف شد.

وی افزود: فکر می کنم سپاهان به دلیل کم تجربه بودن نویدکیا حذف شد چون با توجه به کیفیت سپاهان انتظار صعود سپاهان را داشتیم البته ممکن است اتفاقات دیگری هم در اردوی سپاهان رخ دهد که ما از آنها خبری نداریم.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره عملکرد فولاد در لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: به فولاد به خاطر عملکردش تبریک می گویم. نکونام اگرچه مربی جوانی است اما یکی از بهترین مربیان ایرانی است. او عملکرد بسیار خوبی داشت و در حال رشد است. الان هم با فولاد با اینکه بازیکن استثنایی نبود اما خوب کار کرد و فراتر از حد انتظار بود.

رضایی در ادامه درباره سپاهان که در لیگ قهرمانان آسیا با وجود عملکرد فنی خوبش در فاز هجومی گلی به ثمر نرساند، توضیح داد: در پایان بازی کی یادش می آید چند تا شوت زد؟ منظورم بازی رئال مادرید و منچسترسیتی است. رئال مادرید باید در نیمه اول 6 گل بزند. درست است، سیتی 6، 7 موقعیت های 100 درصدی برای گلزنی داشت که از آنها استفاده نکردند، اما در نهایت نتیجه بازی 4 بر 3 به سود سیتی شد تا رئال بتواند بازی برگشت را زنده کند.

او ادامه داد: فکر می کنم چیزی که شب گذشته به رئال مادرید کمک کرد تجربه آنچلوتی بود. البته من نمی گویم پپ تجربه ندارد اما به بازی نگاه کنید، رئال در نیمه اول شانسی نداشت اما در نیمه دوم موقعیت های گل زیادی ایجاد کرد و از سیتی پیش افتاد. من فکر می کنم آنچلوتی از نظر روحی تاثیر زیادی روی بازیکنان رئال دارد.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به عملکرد سپاهان مقابل الدحیل گفت: سپاهان در لحظه پیروزی در بازی تک به تک توپ را در اختیار گرفت. این تیم پس از پایان بازی با تساوی توپ را در اختیار داشت. بنابراین واقعاً عجیب است که او در پایان بازی 5-2 شکست خورد. فکر می کنم محرم می توانست تمام شود چون بازیکنان خوب و با تجربه ای دارد. تقریبا همه بازیکنان سپاهان بالای 26 سال سن دارند و به بلوغ رسیده اند و برای من عجیب است که در لیگ قهرمانان آسیا چنین کردند. به هر حال امیدوارم سپاهان در ادامه لیگ برتر موفق باشد.

رحمان رضایی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه فولاد می تواند از حیثیت فوتبال ایران دفاع کند، در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است اکنون زمان آن رسیده که نکونام برای هدایت تیم های بزرگتر قدم بردارد، گفت: نکونام توانایی های خود را نشان داد. او سال گذشته با فولاد دو جام کسب کرد و امسال با این تیم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. به نظر من در این مقطع می توان یک تیم ملی به نکونام داد.

وی افزود: با توجه به لباس ها و نتایجی که نکونام گرفته است شایسته سرمربیگری تیم ملی است. شرایط رشد دارد. با تمام احترامی که برای ستاد فنی فعلی تیم ملی قائل هستم، نکونام بهترین گزینه برای راهیابی ایران به جام جهانی است و می تواند در جام جهانی قطر نیز موفق باشد.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال در پایان گفت: نکونام می تواند فضای تیم ملی را متحد کند. او همچنین تجربه خوبی در هدایت تیم ملی دارد. به نظر من حتی نکونام هم می تواند خارج از ایران تمرین کند و از این نظر پارامترهای لازم را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید