پیشنهاد عجیب به استقلالی دو آتیشه: می خواهی به پرسپولیس بیایی؟

پیشنهاد عجیب به استقلالی دو آتیشه: می خواهی به پرسپولیس بیایی؟

محمد رویانیان درباره تفاوت میزبانی النصر از پرسپولیس با حواشی مربوط به آن اظهار داشت: در دیدار پرسپولیس با النصر تهران حاشیه هایی وجود داشت که درست نبود و نباید ایجاد می شد. در هر صورت با هر تیمی از هر جای دنیا که با ما بازی می کند باید مانند هر تیم دیگری رفتار شود. این مشکل باعث افزایش اعتماد به نفس، ایمان و اعتقاد بازیکنان ما می شود و اراده آنها را افزایش می دهد و روی بازی تاثیر منفی می گذارد که در بازی پرسپولیس شاهد آن بودیم.

وی در خصوص شایعه اختلافات مدیریت و کادرفنی پرسپولیس تاکید کرد: وقتی بین مدیریت باشگاه، کادرفنی و بازیکنان اختلاف وجود دارد، اگر پیشکسوتان و افراد دیگر درگیر شوند، به آن اختلافات دامن می زنند و در در آینده این اختلاف حل نخواهد شد و حل نخواهد شد، پایان می یابد و حتی تشدید می شود. برخی از مردان مشکلات را بزرگ می کنند و همه چیز را تفاوت و مشکل می نامند. به نظر من بزرگترین اشتباه یک مدیر عامل این است که مشکلات تیمش توسط دیگران هدایت و حمایت می شود و خودش گروهی برای مقابله با تیم تشکیل می دهد! این بدترین نوع مدیریت است. فکر نمی کنم آقای درویش این کار را بکند، اما اگر بخواهند این اختلافات را ادامه دهند و دیگران وارد شوند، صددرصد اوضاع بدتر از این می شود و ممکن است حل نشود.

مدیرعامل سابق پرسپولیس ادامه داد: بهتر است سیستم باشگاهی و مدیریت باشگاه با شناخت درست از بازیکنان عمل کنند و بازیکنان بدانند در چه باشگاه بزرگی بازی می کنند. مشکلاتی وجود دارد اما بازیکنان باید با مدیریت همکاری کنند و مدیریت باید به گونه ای با آنها برخورد کند که بازیکنان احساس تکلیف، حقارت و بی تفاوتی نکنند. اگر این احساسات در بازیکنان شکل بگیرد خطرناک است و مدیریت هم باید به این مسائل احترام بگذارد تا خلاء ها از بین برود.

رویانیان در پاسخ به شایعه جذب بازیکن بدون اطلاع سرمربی درویش گفت: مدیریت باید بازیکنی را با نظر مربی به خدمت بگیرد. این یک قانون است. البته اگر بازیکن با نظر مربی به خدمت گرفته نشود، مشکل ساز خواهد شد.»

وی با بیان اینکه «مدیریت باشگاه نسبت به گذشته بسیار دشوارتر شده است»، گفت: اگر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به این شکل اداره شوند تا 200 سال دیگر مشکلات مالی آنها حل نمی شود زیرا وجود دارد. ساختار اقتصادی در آنها وجود ندارد. این دو باشگاه باید بروند خارج از گروه درآمدزایی کنند و دنبال اسپانسر بگردند و ببینند کسی قبول می کند یا نه! مجاري ها از ظرفيت خود استفاده زيادي نكرده اند و با وجود هواداران ميليوني كه دارند، بازاري ايجاد نكرده اند و رابطه اي برقرار نكرده اند.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس اضافه کرد: سال گذشته 700 میلیارد تومان با افزایش سهام در بورس دریافت کردند که چاله های قبلی را پر کرد و الان جایی برای گرفتن پول ندارند. خبری از درویش، خطیر، فتح الله زاده و… نیست. مشکل اینجاست که نحوه درآمدزایی و مالی این دو باشگاه کاملا نامشخص است و هیچ اختیاری ندارند! از سال 90 پرداخت پول از خزانه دولت به این دو باشگاه ممنوع بود، از آن سال این دو باشگاه باید خودکفا می‌شدند. باشگاه هایی که مربوط به نفت، فولاد و … هستند. و صنعتی هستند، منابع مالی خود را از آنجا تامین می کنند، اما استقلال و پرسپولیس به جایی ارتباط ندارند و دولت نمی تواند مستقیم به آنها کمک کند.

وی ادامه داد: متاسفانه از طریق سازمان خصوصی سازی آمدند و 700 میلیارد تومان از پول مردم را به عنوان سهام گرفتند و به این دو باشگاه دادند و چاه انداختند. و تجاری سازی این دو باشگاه به پایان نرسیده است، همین بدبختی ها و بدهی ها پیش خواهد آمد. اینها باید از پایه درست شود، فوتبال بومی ما تکلیفش را روشن کند. نه فوتبال تکلیف مشخصی دارد و نه پولی که در آن خرج می شود جایی محاسبه می شود. پول خرج شده نه در تولید ناخالص داخلی ما و نه هیچ جای دیگری محاسبه می شود و هیچ کنترلی روی آن وجود ندارد، عموماً در فوتبال به عنوان یک صنعت به حساب نمی آید و سرمایه گذاری نمی شود.

رویانیان در پاسخ به ادعای فتح الله زاده مبنی بر اینکه «نوکونام با مبلغ بالاتری پیشنهاد پرسپولیس را نپذیرفت و به استقلال آمد»، گفت: نوکونام از خارج از کشور آمده بود چون اینجا تصمیمش را نگرفته بود به او گفتم اگر می خواهی بیایی. به پرسپولیس، اول می آید.» او راضی بود اما بعداً ظاهراً به او گفتند که استقلالی هستی و اگر به پرسپولیس حمله کنی، او هم از این موضوع منصرف شد.