پیشنهاد عجیب خبرگزاری فارس برای جایگزینی واتس اپ و اینستاگرام

خبرگزاری فارس روبیکا و ایتا را به عنوان جایگزین مناسبی برای واتس اپ و اینستاگرام در شرایط فعلی پیشنهاد کرد.

یکی از موارد ضروری برای موفقیت شبکه های اجتماعی علاقه مردم به آنهاست و بهترین شبکه اجتماعی با بهترین امکانات تا زمانی که نتواند ارتباط واقعی کاربران را بپذیرد شانس موفقیت و محبوبیت ندارد.

از سوی دیگر، مطلوبیت کاربر از یک شبکه اجتماعی معین باعث می شود که توسط کاربران به جمعیت زیادی از کاربران معرفی شود و جهش فوری در توسعه آن ایجاد شود.

اینستاگرام و واتس اپ از آغاز ناآرامی های اخیر در ایران فیلتر شده اند.

در هفته‌های اخیر وزارت ارتباطات از ایجاد بستری برای توسعه پلتفرم‌های پیام‌رسان ایرانی خبر داد، اما تجربه گذشته نشان داده است که با وجود تمام هزینه‌های انجام شده، به دلیل گستردگی نرم‌افزارهای جدید، همچنان تمایل بیشتری برای پیام‌رسانی بین‌المللی وجود دارد. آمارهای روزهای اخیر نشان می دهد که تلگرام بار دیگر در اوج فیلترینگ از مرز 45 میلیون مخاطب ایرانی عبور کرده است.

به نظر می رسد اگر هدف توسعه پلتفرم های ایرانی به جای تلاش برای ایجاد انحصار است، باید مدیران وزارت ارتباطات و شرکت های دانش بنیان این حوزه را به سمت به روز رسانی قابلیت هایی سوق داد که مخاطب را جذب می کند. تحولی که البته با توجه به هزینه های بالای ایجاد فناوری، شاید دستیابی به آن در حال حاضر سخت باشد، اما برای رسیدن به چنین روزی باید تمام ملاحظات لازم در دستور کار باشد وگرنه شانسی نیست. و فقط یک بار دیگر هزینه های بسیاری هدر خواهد رفت!

دیدگاهتان را بنویسید