واکنش عجیب اینستاگرام و واتس اپ به ضرب الاجل 10 روزه ایران

واکنش عجیب اینستاگرام و واتس اپ به ضرب الاجل 10 روزه ایران

ساعاتی پیش رسانه دولتی انگلیس خبری مبنی بر عدم پذیرش درخواست ایران برای تاسیس نمایندگی در تهران توسط یکی از سخنگویان شرکت متا منتشر کرد!

پایگاه اطلاع رسانی بارنا – علی حروس; ساعاتی پیش رسانه های دولتی و سلطنتی انگلیس گزارش دادند که یکی از سخنگویان متا (مالک اینستاگرام و واتس اپ) مدعی شده است که این شرکت حاضر به پذیرش درخواست ایران برای تاسیس نمایندگی و معرفی نماینده مستقر در ایران نیست. !

بر اساس ادعای رسانه سلطنتی بریتانیا، یکی از سخنگویان شرکت متا به آنها گفته است; «ما به شدت با تلاش مقامات ایران برای قطع ارتباط مردم این کشور با سایر نقاط جهان مخالفیم»!

رسانه دولتی بریتانیا همچنان مدعی است که سخنگوی متا این شرکت را مفتخر می داند که مردم در سراسر جهان از پلتفرم های متا برای مستندسازی و حمایت از اعتراضات جاری استفاده می کنند!

این شرکت رسانه ای انگلیسی در ادامه گزارش خود خاطرنشان می کند که دولت ایران ضمن تعیین ضرب الاجل برای حذف فیلترهای اینستاگرام و واتس اپ، متا را عامل انتشار اخبار جعلی، ترویج خشونت، تجارت غیرقانونی اسلحه، اشاعه نفرت، پورنوگرافی، فحشا معرفی کرده است. و انتشار تصاویر نامناسب از کودکان می کاند نیز اقدامات متا برای محدود کردن چنین محتوایی را ناکافی می‌داند و می‌افزاید که سخنگوی متا دریافت نامه از ایران را تایید می‌کند اما مدعی است هیچ سندی در مورد مسائل مطرح شده از ایران دریافت نکرده است، سوالی که اینطور است. شگفت آور از این شرکت!

رسانه سلطنتی بریتانیا در ادامه از سخنگوی متا ادعا کرد که این شرکت سیاست‌های روشنی در برابر “محتوای مضر” دارد، از جمله “سخنان مشوق تنفر، هرزه‌نگاری، تجارت جنسی، سوء استفاده جنسی بزرگسالان، سوء استفاده جنسی از کودکان، تروریسم و ​​تجارت اسلحه”. محتوا به طور مداوم بر روی پلتفرم های متا نظارت و حذف می شود! همچنین این سخنگوی متا که بی بی سی نامی از او نبرده است، مدعی است که این شرکت گزارش های سه ماهه شفافی از اقدامات خود منتشر می کند!

پاسخ ادعایی رسانه دولتی انگلیس به گفته یکی از سخنگویان متا، شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد، اما بررسی ماهیت فعالیت دو پلتفرم معروف این شرکت در ایران نشان می دهد که دریافت چنین چیزی. پاسخ دور از ذهن به نظر نمی رسید.

دو پلتفرم آمریکایی واتس اپ و اینستاگرام از آغاز شورش های خیابانی نقش فعالی داشته اند. بارها در ماه‌ها و حتی سال‌های اخیر، همانطور که قبلاً تصاویری از فعالیت‌های مضر آنها را در این گزارش قرار داده‌ایم، ضمن جلوگیری از انتشار اخبار جعلی، نسبت به فروش سلاح، مواد مخدر و تجارت غیرقانونی بر اساس پروتکل‌های خود پاسخی نداده‌اند. برخی از صفحات کاربری فارسی زبان اگرچه این سوال جدی از سوی مدیران این شرکت وجود دارد که پلتفرم های شما که به قوانین تحریمی آمریکا برای حذف تصاویر قهرمان ملی ایران مراجعه می کنند، امکان بازنشر و انتشار تصاویر آموزشی مرتبط با تولید را دارند. مواد منفجره، سلاح سرد و گرم دستی و غیره. آیا اروپا و آمریکا وجود دارد؟ اگر در ایالات متحده یا اتحادیه اروپا چنین رفتاری داشته باشید، چگونه با شما رفتار می شود؟

دلیل حذف عکس های سردار سلیمانی

به گزارش رسانه سلطنتی انگلیس، متا در حالی چنین رفتاری با ایران دارد که همین رسانه انگلیسی چندی پیش خبر قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا برای بسترهای اینترنتی را منتشر کرد. دلیل حذف عکس های سردار سلیمانی

مقامات اتحادیه اروپا و نمایندگان پارلمان اروپا با قانون جدیدی موافقت کرده اند که شرکت های فناوری را ملزم می کند محتوای مضر را از پلتفرم ها و وب سایت های خود حذف کنند.

این قانون غول‌های فناوری را ملزم می‌کند تا برای نظارت بر محتوای غیرقانونی در پلتفرم‌های خود و همچنین به قانون‌گذاران برای نظارت بر شیوه‌های انطباق آن‌ها پول بیشتری بپردازند.

تیری برتون، کمیسر اروپا برای بازار داخلی، گفت که این قانون تضمین می کند که آنچه در خارج از دنیای مجازی در اتحادیه اروپا غیرقانونی است اکنون به صورت آنلاین غیرقانونی خواهد بود.

وی همچنین گفت که این کار برای حمایت از مصرف کنندگان و تضمین آزادی بیان و ایجاد فرصت برای مشاغل انجام شده است.

بر اساس این قانون، شرکت‌های فناوری در صورت زیر پا گذاشتن قوانین با جریمه‌ای تا 6 درصد از گردش مالی خود مواجه خواهند شد و نقض مکرر آنها می‌تواند منجر به ممنوعیت کسب‌وکار آنها از اتحادیه اروپا شود.

حقوق اروپایی بی بی سی در فضای مجازی

حقوق اروپایی بی بی سی در فضای مجازی

متأسفانه این رسانه در بخش فارسی زبان خود با فرض عدم تحلیل اخبار از سوی مخاطبان، تلاش های ایران برای پاسداری از مرزهای اخلاقی و هنجاری جامعه را مغرضانه مورد هجمه قرار می دهد که نکته مهمی برای برخورد لجوجانه کشورهای اروپایی با آمریکاست. پلتفرم هایی که شامل دولت بریتانیا نیز می شود که مالک رسانه سلطنتی بی بی سی نیز می شود، این است که اروپا و آمریکا با یکدیگر اختلاف نظرهای ایدئولوژیکی اساسی ندارند و بیشتر چالش های آنها در مسائل هنجاری و فرهنگی است، تریبون های آمریکایی نیز چنین نیستند. تلاش برای تضعیف بلوک غرب است، اما اتحادیه اروپا بر اساس ارزش‌های متفاوت دو جامعه استوار است، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دست از تلاش برنداشته‌اند و بر حفظ آنها اصرار دارند، اما رسانه‌های سلطنتی بریتانیا تلاش‌های این دو جامعه را زیر سوال می‌برند. دولت ایران مراقب مرزهای اخلاقی، دینی و هنجاری جامعه باشد!

به گزارش برنا، البته انتشار چنین پاسخی از سوی متا به ضرب الاجل ایران برای تاسیس دفتر در ایران، به گفته بسیاری از کارشناسان جندان، دور از انتظار نیست. چرا که کشوری مانند آمریکا با سابقه تلاش برای محدود کردن دایره زندگی مردم ایران تا حد جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور (خط قرمز فرضی سازمان های بین المللی) قطعا هیچ عشق و علاقه ای به ایرانی ندارد. افرادی که از تجهیزات اینترنتی و بسترهای آنلاین خود استفاده می‌کنند، آن را به صورت رایگان و بدون دریافت منافع سیاسی در اختیار کاربران ما قرار می‌دهند، در حالی که آمریکا باید مکانیسم دور زدن تحریم‌های ایران برای تحریم دارو را شناسایی و خنثی کند، اما با اعمال تحریم‌های فناوری و انکار اینستاگرام، واتس‌اپ یا آیفون مردم ایران. با فشار دادن یک کلیک امکان پذیر خواهد بود.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، آمریکا این فناوری ها را به صورت رایگان و برخلاف قوانین تحریمی خود در اختیار کاربران ایرانی قرار داد تا در عرصه همکاری های مجازی با ارائه اخبار جعلی به آنچه که در میدان نبرد منطقه ای با ایران نتوانست به آن دست یابد. افراد مشهور و هویت کاربر ربات مجموعه، این واقعیت است که رسانه های آمریکایی و دو موسسه Graphika و “Stanford Internet Observatory” (رصدخانه اینترنت استانفورد) در پایان سپتامبر 2022 با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط مدیران متا، اینستاگرام، توییتر و فیس بوک آن را منتشر کردند و فاش کردند که پنتاگون با استفاده از حساب های جعلی به منافع کشورهای مخالف حمله می کند.

گروهی از تحلیلگران بر این باورند که ارسال چنین نامه ای از سوی مقامات ایرانی به شرکت متا نقش اقناع کننده خوبی در افکار عمومی خواهد داشت، متولیان فضای مجازی و خدمات دیجیتال بارها در رسانه ها از وجود مانع در اجرای عملیات خبر داده اند. از هر بستری از کشورهای مختلف در ایران، مشروط بر اینکه تشکیل دفتر و معرفی نماینده مستقر برای اجرای قانون کشور محتوای فارسی نداشته باشد، این اصل مورد قبول در سراسر جهان است که متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت. متولیان اجرایی این اداره در دوره های گذشته که بستری با استفاده از زیرساخت های ملی مادی و معنوی یک کشور در یک کشور رشد می کند، بدیهی است که باید قوانین آن کشور را نیز رعایت کند و اجرای مقررات آمریکا در ایران یا هر کشور دیگری عرب نخواهد داشت، این اصل حتی در کشورهای کمتر توسعه یافته آفریقایی نیز پذیرفته و اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید