پیشکسوت استقلال: سرمربی پرتغالی از تعصب در فوتبال ایران خبر دارد؟

پیشکسوت استقلال: سرمربی پرتغالی از تعصب در فوتبال ایران خبر دارد؟

کاپیتان سابق استقلال در خصوص اینکه ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی استقلال و پیکان اعلام کرد که نظر بازیکنان سابق این تیم برایش اهمیتی ندارد، گفت: من از ساپینتو انتقاد نمی کنم زیرا شاید او با شرایط و ذهنیت مردم ایران آشنا نیست، اما کسانی که این مربی معرفی شده در فوتبال ایران را دوست دارند یا با او هستند، باید حرف های او را درباره بازیکنان و پیشکسوتان سابق توجیه کنند.

وی افزود: ساپینتو پرتغالی است و شاید بازیکنان و پیشکسوتان آنجا مهم نباشند اما اینجا ایران است و اتفاقا نظر پیشکسوتان در ماندن یا رفتن یک مربی تاثیر بسزایی دارد. این مربی قطعا باید بداند که پیش از این کدام بازیکن عاشقانه برای استقلال بازی کرده و چه تاثیری در موفقیت این تیم دارد. برعکس باید توجیه کرد که کدام بازیکنان در استقلال تاثیری نداشتند. اتفاقا اگر الان بازیکنی مثل کایدی را دوست دارند و باشگاه را برای بازگشت تحت فشار قرار می دهند به خاطر عملکرد این بازیکن در سال های گذشته است.

امیر آبادی ادامه داد: شاید ساپینتو نمی داند که تعصب عامل مهمی در فوتبال ایران است و اگر روزی تیم دچار مشکل یا بحران شد، این تعصب بازیکن است که گره را باز می کند. در سال‌های اخیر و بازیکنان با تعصبات تیمی محبوب، گره یک تیم را در یک دوره حساس باز کرده‌اند. این مسائل باید برای ساپینتو مهم باشد و به آنها احترام بگذارد. بازیکنان سابق استقلال کسانی هستند که با این تیم همدردی می کنند و دوست ندارند پرچم تیم محبوبشان پایین بیاید.

وی تاکید کرد: هر مردی اگر چند سال در جایی کار کند تا آخر عمر مدیون مجموعه خود است و نسبت به آن تعصب دارد. من خودم بیش از 9 سال در استقلال بازی کردم و شب و روزم با این تیم عجیب شد. الان استقلالم روی خانواده ام تاثیر می گذارد، بنابراین نمی توانم به خاطر صحبت های آقای ساپینتو سکوت کنم یا نسبت به تیمی که تقریبا یک دهه در آن کار کرده ام بی تفاوت باشم.

کاپیتان سابق استقلال با بیان اینکه این مربی پرتغالی موضع گیری کرده بود که برای امانوف بازی نکند، گفت: سال گذشته چند گل زد و چند پاس گل داد؟، گفت: در اختیار مربی است. همان قدر که در شماره قبل با ساپینتو مخالفت کردم، اینجا کنارش ایستاده ام. البته نه اینکه توانایی یک بازیکن را کم کنم، اما معتقدم ملاک بازی یک بازیکن باید نظر سرمربی باشد. اوست که عملکرد بازیکن را در تمرین بررسی می کند و با چشم خود شرایط تمرینی بازیکنش را می بیند.

وی ادامه داد: آمانوف بازیکن بدی نیست اما فکر می کنم در هفته های اخیر بیش از حد او را دستکاری کرده اند. دلیلش هم این بود که استقلالی‌ها از سبک تمام‌کننده تیم ساپینتو راضی نبودند، وگرنه شک ندارید که اگر استقلال در تهران به سپاهان نمی‌بازد و مقابل نفت مسجد سلیمان به تساوی نمی‌رسید، کسی از آمانوف صحبت نمی‌کرد. این بازیکن در فصل قبل چندان مورد استفاده مجیدی قرار نگرفت اما در حالی که استقلال در حال پیروزی بود صدای او را نشنید.

بازیکن دهه 80 استقلال ادامه داد: ساپینتو و استقلال در هفته های اخیر نسبت به دو هفته اول پیشرفت کرده اند اما این تیم هنوز جای کار دارد. شاید اگر بازی ها تعطیل شود زمان بیشتری برای آماده شدن وجود داشته باشد. استقلال در خط حمله مهره های خوب زیادی آورده که همگی جزو بهترین های ایران هستند اما به نظر من در پست های دیگر مثل هافبک بازیکنی مثل خط حمله زیاد نیست. استقلال بازیکنی می خواهد که پاس آخر را به خوبی انجام دهد و بهترین مهاجمان ایران را شروع کند. نبود چنین بازیکنی در استقلال فعلی احساس می شود و باید تا نیم فصل صبر کرد و بازیکن جدیدی در این پست به این تیم اضافه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید