پیشکسوت پرسپولیس: بیرانوند باید از استقلالی ها عذرخواهی کند

پیشکسوت پرسپولیس: بیرانوند باید از استقلالی ها عذرخواهی کند

بهروز سلطانی پیشکسوت پرسپولیس درباره دربی دور برگشت لیگ برتر گفت:

بازی پرسپولیس و استقلال چطور بود؟

بازی بسیار تاکتیکی بود. در واقع پرسپولیس با فکر و حساب بازی می کند. هنوز دربی تنش هایی دارد اما در کل حملات پرسپولیس بیشتر بود.

نظرت در مورد استقلال چیه؟

این استقلالی که در دربی دیدیم آن تیمی نبود که هفته گذشته 6 گل به هواداران زد. فقط مهدی کایدی یک بار توپ را حمل کرد وگرنه نه هجومی دیدیم و نه چیز دیگری. در مجموع استقلال قدرت چندانی نداشت اما برعکس پرسپولیس خیلی با دقت کار کرد و از موقعیت هایش نهایت استفاده را کرد. این دیدار از نظر من یکی از بهترین بازی های پرسپولیس بود.

دلیل این برتری چه بود؟

چون تعداد بازیکنان دربی در بین بازیکنان پرسپولیس بیشتر بود. بازیکنان باتجربه ای مثل مهدی ترابی یا وحید امیری در این بازی خیلی خوب بودند. من در بازی های قبل گاهی از این دو بازیکن انتقاد می کردم اما راستش را بخواهید در دربی عالی بودند.

نظر شما در مورد صحنه برخورد توپ مهدی کایدی به دست گلسیانی چیست؟ برخی استقلالی ها معتقدند داور باید در این صحنه پنالتی می داد؟

گلچیانی در حال سقوط بود که توپ به او برخورد کرد. اگر بایستد و دستش را باز کند، بله! حق با بازیکنان استقلال بود اما وقتی او هنگام زمین خوردن دستش را باز کرد، عدم تعادل مدافع پرسپولیس باعث شد توپ به دستش برخورد کند و به نظرم داور تصمیم درستی گرفت. بسیاری از کارشناسان نیز به این موضوع اشاره کرده اند.

پایان بازی بیرانوند برای هواداران استقلال چطور؟

این عمل چیزی جز غرور نبود! متأسفانه غروری که در بیرانوند می بینم ممکن است برای او گران تمام شود. او با وجود اینکه دروازه بان اصلی تیم ملی ایران است، باز هم برای گرفتن چند توپ استراحت طولانی دارد.

به نظر شما چرا این رفتار توسط بیرانوند انجام شده است؟

اصلا کار قشنگی نبود! هواداران استقلال هم مثل پرسپولیس احساساتی هستند. همانطور که هواداران پرسپولیس در پایان دربی خوشحال بودند، استقلالی ها هم ناراحت بودند. این جوان ها در همین شهر زندگی می کنند و ممکن است بیرانوند را در خیابان ببینند و به او چیزی بگویند که این برای دروازه بان تیم ملی خوب نیست. چرا باید کاری بکند تا کسی با او صحبت کند؟ وقار و وزن چه می شود؟ او باید این مسائل را بهتر از دیگران بداند. پیشنهاد می کنم قبل از اینکه دیر شود از هواداران استقلال عذرخواهی کند و بگوید که قصدش این نبود. نکته دیگر اینکه فوتبال بیرانوند بالاخره با خاموش شدن پروژکتورهای ورزشگاه تمام می شود، فوتبالیست ها باید مانند مردم عادی در این شهر زندگی کنند. یک روز فوتبال علیرضا تمام می شود و باید به فکر آن زمان باشد. احمدرضا عابدزاده الان کجاست؟ کجایند این همه ستاره بزرگ فوتبال! همه آنها با خانواده خود در این شهرها، کوچه ها، خیابان ها و با مردم زندگی می کنند. او باید آینده را ببیند، نباید اینقدر کوتاه فکر کند.

شرایط پرسپولیس و شانس قهرمانی اش چطور؟

فکر می کنم الان که پرسپولیس و سپاهان شانس بیشتری برای قهرمانی دارند، در نتیجه فشار روی این دو تیم بیشتر است. پرسپولیس باید این سه پاور بازی را انجام دهد. او نباید فکر کند با پایان دربی لیگ تمام شده است. پرسپولیس هنوز بازی های سختی در پیش دارد و اگر می خواهد قهرمان شود باید در این سه بازی قهرمانانه بازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید