پیشکسوت پرسپولیس استقلالی ها را مسخره می کند

پیشکسوت پرسپولیس استقلالی ها را مسخره می کند

مرتضی فنونی زاده در خصوص اظهارات و اظهارات باشگاه های استقلال و پرسپولیس و مصاحبه های کنایه آمیز با مربیان دو تیم گفت: نتیجه فوتبال در زمین فوتبال مشخص می شود و نباید به این مسائل و حواشی دامن زد. یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی دو مربی جوان و با انگیزه هستند و بهتر است روی مسائل فنی تمرکز کنیم تا حواشی. در تعیین ترکیب و تغییرات تیم خود دقت بیشتری داشته باشید. این نوع رقابت بین دو تیم روز به روز جذاب تر می شود. هر دو تیم باید هواداران خود را در زمین با نتایجی که می گیرند خوشحال کنند نه در فضای مجازی.

وی با اشاره به اظهارات مدیران رسانه ای باشگاه ها و مصاحبه ها گفت: مگر اینکه در دهه 60 مدیر رسانه ای نداشتیم. در طول دهه از این پست ها خبری نبود. هم من و هم استقلال در این دهه چندین جام کسب کرده ایم و این خبر مجازی نبود. هر چه در مربع و مستطیل سبز انجام شود. متأسفانه الان مدیران رسانه ای هر دو باشگاه هر چه در توان دارند می نویسند و می گویند: من اصلاً از این ادبیات خوشم نمی آید. علی پروین گفت: مدیر رسانه مانند مدیر فنی است. پروین گفت مدیر فنی کشک بوده، من می گویم مدیر رسانه دوغ است.

فنونی زاده گفت: حرفه ای بودن سرمربیان دو تیم به اندازه کافی خریدار دارد و مدیران رسانه دیگر نباید به خود اجازه دخالت در امور را بدهند. این یکی می گوید چرا مربی محروم نشد یا فلان مربی کمتر محروم شد. من اصلا چنین فضایی را دوست ندارم. پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه مجیدی و گل محمدی بارها گفته اند که نمی خواهند پرسپولیس و استقلال قهرمان شوند، گفت: این حرف ها یعنی چه؟ پرسپولیس پنج سال است قهرمان شده است. اگر این دو تیم اصلاً برنده نشوند ذوب آهن باید قهرمان شود؟ خود استقلال دو بار به فینال جام حذفی رفت. فصل گذشته فینال را به فولاد پس از ضربات پنالتی باخت چه کسی مقصر بود؟ کی دوست نداشت استقلال قهرمان بشه؟ استقلالی که دو فصل زحمت کشید و به فینال رسید. در دیدار مقابل فولاد، سرمربی و مشاورانش یک پنالتی برای این بازیکن تازه کار اعلام کردند. پس درست نیست گل محمدی و مجیدی بگویند نمی خواهند و نمی گذارند استقلال یا پرسپولیس قهرمان شود. گل محمدی و مجیدی هر دو حرفه ای ترین و بهترین بازیکنان زمان خود بودند و حالا مربی دو باشگاه بزرگ هستند. نباید اجازه داد مدیران رسانه در فضای مجازی برای هر دو تیم تنش و چالش ایجاد کنند. آیا تا به حال دیده اید که مربیان دهه 60 مانند مجید جلالی یا کلاه نوی به یکدیگر حمله کنند و از الفاظ نامناسب برای یکدیگر استفاده کنند؟

فنونی زاده با اشاره به تساوی استقلال و پیکان در لیگ برتر گفت: مدافع برزیلی استقلال در دقیقه 40 اخراج شد و استقلال 50 دقیقه زحمت کشید و یک امتیاز گرفت. شاید باید 3 گل می زدند و اگر در ضربات دقت می شد می توانستند 3 یا 4 گل برای استقلال به ثمر برسانند اما این اتفاق نیفتاد زیرا بازیکنان استقلال در زمین تلاش زیادی کردند تا مانع از گلزنی شوند. بعد اگر می خواستند استقلال قهرمان لیگ شود بهترین کار برای داور این بود که به مدافع برزیلی استقلال کارت زرد بدهد نه کارت قرمز تا سر خط دفاعی تیم در فضای مجازی و اظهارات به هم نریزد.

وی با اشاره به شرایط فنی پرسپولیس گفت: رضا اسدی در یک بازی لیگ برتر 2 گل از این قبیل به ثمر رساند، چطور می شود در آن زمان پشت صحنه صحبت نکرد. پس بهتر است مربیان دو تیم روی مسائل فنی تمرکز کنند و از هافبک ها و مهاجمان خود بخواهند که موقعیت های گل خود را از دست ندهند. چرا که اینگونه اظهارات و ایجاد تنش فقط روی اعصاب هواداران اثر می گذارد. مربیان دو تیم نیز باید برای هواداران دو تیم با صدای بلند بخوانند و به وظایف فنی خود عمل کنند. خواندن کار سرمربی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید