پیشکسوت استقلال پرسپولیس را مسخره می کند

پیشکسوت استقلال پرسپولیس را مسخره می کند

عباس سرخاب بازیکن سابق استقلال برای دیدار استقلال مقابل شهر خودرو اظهار نظر جدیدی کرد که در ادامه می خوانید.

بازی استقلال مقابل شهرخودرو را چگونه ارزیابی کردید؟

به نظر من مسابقه خوبی بود. در واقع از این نظر خوب است که استقلال توانست به نتیجه دلخواه برسد، زیرا در نیمه اول استقلال با فشار این هفته ها کمی غیرمنتظره ظاهر شد.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

تساوی پرسپولیس مقابل ذوب آهن می تواند این اطمینان را به استقلال بدهد که حتی با یک تساوی در تهران، این تیم حداقل چهار امتیاز از رقیب خود عقب خواهد ماند. از طرفی شاید شهر هودرو را دست کم گرفته باشند. اما در نیمه دوم صراحتاً استقلال با تعویض های خود به تیم برتر زمین تبدیل شد و علیرغم دفاع مستحکم شهرهدی گل تعیین کننده خود را به ثمر رساند و پیروز شد.

این پیروزی چقدر مهم بود؟

این پیروزی بسیار مهم بود. این برد انرژی مضاعف و بسیار خوبی را به کل مجموعه استقلال تزریق می کند. از مدیریت گرفته تا جوان ترین بازیکنان تیم. چرا که اگر استقلال تحت هر شرایطی مساوی می شد تا حدودی روحیه تیم زیر پا می رفت اما گل دقیقه آخر انرژی مثبت را به تیم برگرداند تا با ایجاد اختلاف 6 امتیازی روحیه تیم را بهبود بخشد.

آیا از این پس می توان استقلال را قهرمان زودهنگام لیگ برتر دانست؟

ضمناً در این مورد به بچه های استقلال و کادرفنی تذکر جدی می دهم. 6 امتیاز فاصله خوبی است اما به هیچ وجه تضمین قطعی برای قهرمانی نیست چون هنوز چهار هفته و 12 امتیاز باقی مانده است. از طرفی استقلال بازی های سختی در پیش دارد و باید هوشیار باشد. من همیشه به شاگردانم می گویم تیمی که دو گل جلوتر است خطرناک تر از تیمی است که یک گل جلوتر است.

تو چی میگفتی

چون گاهی حالت روحی و غرور کاذب باعث می شود تحت تاثیر شوک گل اول گل بخوری و گل دوم را بدست آوری. بازی های زیادی وجود داشت که تیمیدو با زدن گل اول دو گل زد و سه گل از دست داد. الان هم این چهار بازی خطرناک می تواند روی سرنوشت استقلال تاثیر بگذارد.

چه توصیه ای به کادر فنی و بازیکنان استقلال در این زمینه دارید؟

قطعا به هیچ وجه نباید غفلت کرد. آنها باید برای هر چهار مسابقه برنامه ریزی کنند. هر سه تیم برای فولاد، آلومینیوم و مس قابل احترام هستند اما این سه تیم به دنبال کسب سهمیه در بالای جدول هستند. حالا که نساجی توانسته سهمیه آسیایی ایران را به جام حذفی برساند، تیم های دیگری مانند سپاهان، فولاد، گل گهر و … به دنبال شانس هستند تا رقابت برای ماندن در بالاترین سطح جدول سخت تر و سخت تر شود. از سوی دیگه، بازی Masjed Soleyman Oil بسیار مأیوس کننده بود. البته امیدوارم با این بازی هم تکلیف استقلال روشن شده باشد.

فکر می کنی با بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن همچنان بتوان روی این تیم به عنوان حریف خطرناک استقلال حساب کرد؟

صد در صد! پرسپولیس پرسپولیس است و برای برابری نباید این تیم را دست کم گرفت. آنها تا روز آخر تسلیم نخواهند شد، زیرا هنوز امید دارند. استقلال فقط باید به جلو نگاه کند و از چهار بازی پیش رو بیشترین امتیاز را بگیرد. استقلال مثل دوومیدانی است که فرصتی برای برگشتن و نگاه کردن به گذشته ندارد. کوچکترین تاخیری می دهد. حریف می خواهد استقلال پشت سر او را نگاه کند. بنابراین کل تیم باید بسیار هوشیار باشد.

خوشحالی مجیدی و بازیکنان را در پایان مسابقه دیدید؟ این برای شما چه معنایی دارد؟

وقتی سن مربی به بازیکنان نزدیکتر باشد همیشه در تیم های فوتبال اتفاقات بهتری می افتد. البته ما منکر توانایی های مربیان بزرگتر نیستیم، اما قطعا یک مربی 70 ساله نمی تواند مانند یک مربی 40 ساله با یک بازیکن 18 ساله رابطه برقرار کند. رابطه این دو مثل پدربزرگ و نوه است، رابطه مربی جوان با بازیکن جوان مثل دو برادر است. خود فرهاد مجیدی این تجربیات را دارد. اما هیجان این جوانان هنوز باید مهار شود. اگر هیجان بیش از حد باشد، مانند زهر عمل می کند و خدای ناکرده با برابری یا ضرر احتمالی روح آنها کاملاً خراب می شود. لذت برد بر شهر ماشین ها تمام شد و حالا استقلال باید فقط به فولاد فکر کند. خدای نکرده اینقدر شادی در نهایی شدن قهرمانی وجود داشته باشد. و ما منتظر این روز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید