پیشکسوت پرسپولیس پیش از دیدار با سپاهان به پایان رسید

پیشکسوت پرسپولیس پیش از دیدار با سپاهان به پایان رسید

سرمربی و کاپیتان سابق پرسپولیس از برگزاری این دیدار مهم و حساس در زمین بی طرف متعجب است.

بعد از بازی پرسپولیس و ذوب آهن با حمید درخشان گفت و گو کردیم که …

ابتدا نظرت در مورد بازی با ذوب آهن چیست؟

مسابقه سختی بود. با این حال تیم ذوب آهن می خواست از پرسپولیس امتیاز بگیرد و با انگیزه و دوندگی زیاد بازی کرد. با این حال خدا را شکر پرسپولیس در روزی برد که شاید چندان خوب نبود.

برخی بازیکنان پرسپولیس هم گفتند خوب بازی نکردیم اما بردیم. برداشت شما از این چیست؟

این یعنی برنده شدن شخصیت و قهرمانی! تیمی با شخصیت قهرمان و ذهن برنده می تواند چنین بازی های سختی را پشت سر بگذارد.

آیا ذوبیس خیلی به قضاوت داور اعتراض کرد؟

وقتی یک تیم می بازد، می تواند طبیعی باشد. به هر حال ذوب آهن خیلی خوب بازی کرد اما باخت و حرف و اعتراض زیاد است. آنچه مشخص بود و ما به عنوان تماشاگر تلویزیون دیدیم، داور می توانست یک پنالتی دیگر برای مهدی ترابی بگیرد اما این کار را نکرد.

پس فکر می کنید داور به ضرر پرسپولیس بازی کرد؟

من به ضررم نگفتم اما واقعیت این است که پرسپولیس از داوری سودی نبرد. متأسفانه در فوتبال ایران مرسوم است که تیم های بازنده تحت هر شرایطی واسطه گری کنند. امیدوارم بالاخره روزی این سیستم کمک تصویری به داوران وارد فوتبال این کشور شود تا این قصه ها تمام شود.

بازی هفته آینده پرسپولیس مقابل سپاهان اصفهان است. این دیدار را چگونه می بینید؟

سوال خوبی پرسیدی چون در مورد این بازی صحبت می کنم. اول اینکه فکر می کنم این مسابقه فینال لیگ است. تیمی که برنده شود شانس زیادی برای برد خواهد داشت و به احتمال زیاد پیروز خواهد شد.

چرا؟

این مسابقه واقعاً 6 امتیاز است. مسابقه ای خاص که می تواند به هر یک از دو تیم از نظر روحی و روانی پیروز شود.

اما او لیدر لیگ استقلال است؟!

هر کسی نظری داره و من با خودم گفتم. استقلال هم امسال یکی از شانس های قهرمانی است اما فکر می کنم شانس پرسپولیس و سپاهان کمی بیشتر است. البته من تعجب می کنم که چرا بازی سپاهان و پرسپولیس باید در اراک برگزار شود.

به دلیل اتفاقات فصل گذشته …

هیچ بهانه ای وجود ندارد. اقدامات عربستان و AFC در فوتبال آسیا نباید در فوتبال ایران بدیع باشد. این یک بدعت اشتباه است و این جلسه قرار است در اصفهان برگزار شود.

اما برنامه ریزی های لازم دیگری انجام شد و بازی در ورزشگاه اراک خواسته خود سپاهانی ها بود؟

اصلا کار جالبی نیست شاید فکر کنید چون پرسپولیس دو سال متوالی در آنجا باخت، باز هم می بازد، اما این اتفاقات در حال رخ دادن است. اگر تیم خونه به خونه سپاهان فصل گذشته مشکل داشت، خوب خوبش کنید، نمی خواهید یک بازی رفت و برگشت بین دو تیم در زمین بی طرف برگزار شود. اینها تصمیمات فوتبالی نیست.

یحیی گل محمدی نیز نسبت به این مشکل اعتراض کرد و در نشست خبری بعد از بازی گفت: هم ما و هم سپاهان ورزشگاه های خوبی داریم اما برگزاری این دیدار در ورزشگاه بی طرف به دلیل اتفاقی که افتاد عجیب بود و این موضوع برای ما غیرممکن است. هضم است اما این اتفاق افتاد و ما باید در یک شهر بی طرف بازی کنیم. برخی اتفاقات در فوتبال ما مختص ایران و فوتبال کشورمان است و نمی توان در این مورد زیاد صحبت کرد.»

یحیی گل محمدی درست می گوید. نمی شود هر دو تیم را از یک خانه محروم کرد. این چیزها مال فوتبال عربستان است و زیبا نیست.

در نهایت نظر شما در مورد احتمال حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا چیست؟

شنیدن هر خبری واقعا تلخ و غیرمنتظره است. چرا زودتر به این مشکلات اشاره نمی شود تا راه حلی برای آن پیدا شود؟ مثلا آیا می توان در 5 روز استادیوم اختصاصی ساخت؟ امیدوارم آقای سجادی و عزیزی هادم بتوانند به این فاجعه پایان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید