واکنش پیشکسوت پرسپولیس به دیدار سرخ ها و سپاهان در ورزشگاه بادیمان

واکنش پیشکسوت پرسپولیس به دیدار سرخ ها و سپاهان در ورزشگاه بادیمان

پیروزی دو بر صفر پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر مقابل ذوب آهن امید زیادی را به پیشکسوتان و هواداران این تیم برای کسب ششمین قهرمانی متوالی لیگ برتر داد.

مرتضی کرمانی مقدم در گفت و گو با خبرورزشی درباره دیدار پرسپولیس مقابل ذوب آهن و گل های این تیم مقابل شاگردان مهدی تارتار و همچنین دیدار مقابل سپاهان در هفته دوازدهم لیگ برتر صحبت کرد. در ادامه متن این پرسش و پاسخ آمده است.

خیلی ها برد پرسپولیس مقابل ذوب آهن را آسان و ساده توصیف کردند، نظر شما در این مورد چیست؟

برای من شخصا این بازی خیلی سخت بود. چون ذوب آهن تیم همگنی است و نباید نگران آخرین نتایج آن باشیم. مهدی تارتار همیشه در تیم هایش به خصوص در دفاع تیمی خوب کار می کند. گلزنی برای تیم های مهدی تارتار آسان نیست.

درباره گل های پرسپولیس صحبت های زیادی شده است. فکر می کنی اگر دروازه بان اصفهانی به تنهایی گل نمی زد پرسپولیس گل می خورد؟

قطعا این اتفاق افتاده است. در نیمه دوم پرسپولیس بازی را در دست گرفت و اگر خود گل نبود قطعا گل می شد. مطمئن بودم که این اتفاق خواهد افتاد. بعد از گل ذوب آهن کمی بازتر شد و در نهایت یک پنالتی اعلام شد و گل دوم به ثمر رسید. این سه امتیاز برای پرسپولیس 6 امتیاز بود و اگر خدای ناکرده مساوی می کرد از اوج فاصله می گرفت و تیم از نظر روحی به هم می ریخت.

هواداران استقلال معتقد بودند که یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام شده است. نطر شما چی هست؟

فکر می کنم صد در صد پنالتی بود. البته در نگاه اول کمی مشکوک بودم و فکر می کردم پنالتی در کار نیست اما وقتی دوربین از زاویه بغل نشان داد، دیدم که به پای چپش ضربه زده است.

این پیروزی در هفته یازدهم چقدر اهمیت داشت؟

سپاهان تیم سختی است که بازی را باخت و سایر لیدرها هم نتیجه گرفتند. پرسپولیس با این برد شرایط بسیار خوبی را برای خود برای استقبال از بازی با سپاهان ایجاد کرد.

حریف بعدی پرسپولیس سپاهان است، این تیم را چطور می بینی؟

به نظر من این تیم هم به عنوان کادرفنی عالی است و هم کادر فنی خوبی دارد. مطمئنم برد مقابل سپاهان باعث می شود پرسپولیس در نیم فصل اول به بالای جدول برسد و قهرمان نیم فصل شود. بازیکنان پرسپولیس نباید به شکست این تیم مقابل پیکان توجه کنند چرا که سپاهان تیم خطرناک و غذایی است.

آیا می دانستید این بازی در اراک برگزار می شود؟

اما در دیدارهای این دو تیم اتفاقی افتاد که واقعا خطرناک بود و خوب نیست برای یک مسابقه فوتبال جان یک نفر به خطر بیفتد. کسانی که تا الان این کارها را کرده اند قطعا بیننده سپاهان نیستند. موافقم.

برخی شایعه پراکنی کرده اند زیرا پرسپولیس اراک که دو فصل متوالی به آلومینیوم باخت، به میزبانی اصفهان انتخاب شد تا باز هم در آن شهر شکست بخورد. به نظر شما این چقدر درست است؟

اینها حرفه های خرافی هستند. تیم ها متفاوت هستند و هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند. آلومینیوم اراک در آنجا به مصاف پرسپولیس رفت و حالا به مصاف سپاهان خواهد رفت. پرسپولیس نباید به این مسائل علاقه داشته باشد. به نظر من این دیدار مقابل سپاهان 9 امتیازی است. شش امتیاز مدیون جدول و سه امتیاز معنوی است که باعث می شود پرسپولیس در نیم فصل دوم پس از برد سپاهان قهرمان شود و به صدر جدول بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید