پیشگیری از کلسترول بالا در کودکان / نکاتی برای والدین برای طبخ و تهیه غذا

ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799043

بسیاری از مطالعات اخیر نشان می دهد که امروزه حتی کودکان حدوداً هشت ساله نیز ممکن است دچار عوارضی مانند کلسترول بالا و چربی خون بالا شوند که در نهایت باعث انسداد عروق می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وب سایت رسمی مدرسه بهداشت مونتگومری، کارشناسان بهداشت می گویند که افزایش مصرف برخی غذاها و تنقلات ناسالم مانند کیک و کلوچه، فست فود، ذرت بو داده در مایکروویو، دونات، بیسکویت، کیک و بیسکویت طبقه بندی این روند را تغذیه می کند. سال های اخیر .

بر این اساس، متخصصان تغذیه و اطفال تاکید می کنند که رعایت این نکات ساده، راهکارهای کلیدی برای پیشگیری به موقع از کلسترول بالا در کودکان و عوارض جدی آن در سنین بالاتر است:

از روغن های طبیعی و غیر هیدروژنه مانند روغن کلزا یا روغن زیتون در آشپزی خانگی استفاده کنید.

غذاهای با منشاء طبیعی حاوی چربی های ترانس یا هیدروژنه نیستند، مانند میوه ها، سبزیجات، مرغ، بوقلمون، ماهی، لوبیا، غلات کامل، نان و برخی غلات کامل. بنابراین از این دسته از غذاها به ویژه سبزیجات و میوه ها در برنامه غذایی خانواده بیشتر استفاده کنید.

– اگر از مارگارین (روغن نباتی) استفاده می کنید، انواعی را انتخاب کنید که در هر قاشق غذاخوری بیش از دو گرم چربی اشباع نداشته باشد و اولین ماده آن روغن نباتی مایع باشد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا به نقل از سایت رسمی «مدرسه بهداشت مونتگومری»

دیدگاهتان را بنویسید