پیش بینی تولید ۱۶۰ تن خرمالو در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اعلام کرد؛

مدیر جهاد کشاورزی بخشداری بیضا پیش بینی کرد تا پایان آذرماه بیش از 160 تن خرمالو از باغات این شهرستان جمع آوری و روانه بازار مصرف استان های جنوبی، فارس و تهران شود.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

صدیقه مویدی با بیان اینکه سطح باغات خرمالو مثمر شهرستان بیضا به 16 هکتار رسیده است، اظهار کرد: برداشت این میوه پاییزه از اواسط مهرماه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین عملکرد این محصول در بیضا 10 تن در هکتار برآورد شده است، افزود: ژاپنی، سیبی و قصرالدشتی از مهمترین ارقام خرمالو تولید شده در بیضا هستند.

ماویدی خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت مناسب این میوه، کشاورزان نیز تمایل بیشتری به تولید این محصول پیدا کرده اند، ضمن اینکه آب و هوای مساعد و افزایش هفت درصدی سطح زیر کشت باغات مذکور نسبت به سال قبل نیز می باشد. دلایل افزایش تولید خرمای امسال بهتر از پارسال است.

این مسئول تصریح کرد: گرده افشانی باعث افزایش عملکرد میوه خرمالو و کاهش ریزش آنها می شود، بنابراین با نصب کندوی عسل در باغ علاوه بر تولید عسل، بیشترین عملکرد خرمالو نیز به دست می آید.

وی بیان کرد: مصرف خرمالو علاوه بر پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی در پیشگیری از کلسترول بالا، فشار خون و بیماری های کلیوی مفید است.



آیا این خبر مفید بود؟