پیش بینی هوای 24 ساعت آینده/ در مناطق شمالی کشور در نقاطی بارندگی می شود


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898460

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی نسبت به بارش پراکنده باران، در نقاطی رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مختلف کشور هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی در خصوص وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هوا طی 24 ساعت آینده در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، شمال فارس به ویژه در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده، در نقاطی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. علاوه بر این مناطق در ارتفاعات شمال شرق آذربایجان، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش خفیف و پراکنده وجود دارد. انتظار می رود.

وی ادامه داد: بارش های سیل آسا در کوه های شمال هرمزگان و جنوب کرمان، شمال فارس، برخی نقاط اصفهان و شرق کوگیلویه و بایراحمد در روز چهارشنبه (30 شهریور) همچنین در استان های آذربایجان شرقی، غربی دور از انتظار نیست. آذربایجان، کردستان و کرمانشاه.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور، روز پنجشنبه (31 شهریور) با گذر متوسط ​​موج جوی از شمال غرب کشور، بارش باران، رعد و برق و گاهی وزش باد پیش بینی می شود. در استان های آذربایجان غربی آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و شمال کرمانشاه. پیش‌بینی می‌شود در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و در دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، قم و شمال اصفهان ابرناکی، گاهی وزش باد و بارش‌های پراکنده باشد. از مورد انتظار

وی افزود: روز جمعه (اول مهرماه) در کوهستان های شمال غرب کشور و روز شنبه (دوم مهر) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان بارش پراکنده باران و وزش باد و آرام و پایدار خواهد بود. آب و هوا در سایر مناطق مستقر خواهد شد.

به گزارش ضیائیان، امروز (29 شهریور) شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (9 شهریور) صاف تا نیمه ابری و تا ساعاتی دیگر وزش باد همراه با کمینه دمای 21 و حداکثر دمای 33 و در روز پنجشنبه (31 شهریور) صاف تا نیمه ابری و در بعد از ظهر ابری و وزش باد در شب افزایش می یابد، بارش پراکنده باران و در نقاطی وزش باد شدید با کمینه دمای 21 و حداکثر دمای هوا پیش بینی می شود. 32 درجه سانتیگراد.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (29 و 30 شهریور) اهواز با 42 و 41 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با 6 درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید