پیش بینی وضعیت جوی کشور تا 12 دی / در نقاطی از کشور بارش باران و برف خواهد بود


ساعت: 09:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1918967

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی در خصوص وضعیت جوی کشور از بارش باران در برخی نقاط کشور و همچنین بارش برف در نقاط مرتفع، فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب خبر داد. و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز سه شنبه (۹ آذر) در بخش هایی از اردبیل، شمال شرق آذربایجان، ارتفاعات البرز، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان و در خراسان شمالی بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود. حداکثر بارندگی امروز گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه (9 آذرماه) در مناطق مذکور رگبار پراکنده پیش بینی می شود، از بعدازظهر چهارشنبه به تدریج در مناطقی از غرب کشور ابری و رگباری و در روز پنجشنبه (1 دی) به غیر از غرب کشور به تدریج ابری و رگباری می شود. و بخش‌هایی از جنوب غربی کشور و ارتفاعات ابری در بخش مرکزی زاگرس و در نقاطی رگبار باران.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی، روز جمعه (دوم دی) فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب، جنوب غرب، مناطق جنوبی و مرکزی کشور، ارتفاعات تشدید می شود. و دامنه های زاگرس مرکزی و در این مناطق گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات برف پیش بینی می شود.

وب افزود: بارش ها علاوه بر مناطق مذکور در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از شرق و شمال شرق کشور در روز شنبه (12 دی) ادامه دارد.

ضیائیان همچنین گفت: امروز انتظار می رود شهرهای صنعتی و پرجمعیت با تجمع آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا مواجه شوند.

وی افزود: دمای هوا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نواحی شمالی به ویژه استان های ساحلی خزر و اردبیل و چهارشنبه در شمال شرق کاهش می یابد.

به گفته ضیائیان، دریای خزر و تنگه هرمز امروز و فردا مواج و نیمه غربی خلیج فارس در روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (9 آذرماه) نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود. با کمینه دمای 3 و حداکثر 10 درجه و در روز پنجشنبه (1 دی) نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی، کمینه دمای 3 و حداکثر 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (9 و 30 آذرماه) بندرعباس با دمای 27 و 26 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 6- سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید