پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور/بارندگی در برخی استان ها


ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912025

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از وقوع بارندگی شدید و وزش باد شدید در برخی استان ها و همچنین افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شش شهر صنعتی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیایان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی شرایط هواشناسی کشور وی بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (7 آبان) در رشته کوه های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب و همچنین در ارتفاعات استان های یزد و کرمان افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده باران وجود دارد. دور از انتظار نیست و در بقیه نقاط کشور آرامش پیش بینی می شود.

وی افزود: روز یکشنبه (9 آبان) با گذر موج میانی جوی از جنوب کشور در شرق فارس، شمال و غرب هرمزگان، جنوب یزد، کرمان و شمال سیستان افزایش ابر ابری خواهد شد. بلوچستان رگبار باران، رعد و برق و در نقاطی وزش باد شدید است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی افزود: در روز دوشنبه (9 آبان) در این مناطق بارش باران و در نقاطی وزش باد و گرد و خاک و در روزهای سه شنبه (اول آذر) و چهارشنبه (11 آذر) ادامه دارد. ) در بیشتر نقاط کشور آسمان صاف و هوا پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از امروز تا پایان هفته با برقراری جوی آرام و با ثبات در نیمه شمالی کشور، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان. شاهد افزایش تدریجی غلظت آلاینده های هوا و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

به گفته ضیائیان، طی دو روز آینده در خلیج فارس موجی پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ آبان) صاف همراه با مه محلی با کمینه دمای ۸ و یک درجه سانتی گراد پیش بینی می شود. بیشینه دمای هوا ۱۸ درجه و در روز دوشنبه (۹ آبان) صاف همراه با مه محلی با کمینه ۹ و بیشینه ۱۹ درجه پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (7 و 9 آبان ماه) بندرعباس با دمای 31 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 2- و 3- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است. .

دیدگاهتان را بنویسید