پیش بینی آب و هوا/ بارندگی در کشور و کاهش دما در برخی استان ها


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902317

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی امروز و فردا از بارش باران و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور گفت: امروز و فردا (28 و 29 مهرماه) در برخی مناطق گیلان، اردبیل، غرب مازندران، شمال آذربایجان شرقی و در برخی مناطق افزایش ابر ابری وجود دارد. شمال غرب آذربایجان، در برخی نقاط رگبار باران، در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: بعدازظهر سه شنبه (28 مهر) با انحراف جریانات دریای خزر به سمت شمال در گلستان، شرق مازندران و برخی مناطق خراسان شمالی بارش باران خواهد بود. روز چهارشنبه (30 مهر) در برخی مناطق اردبیل، شمال شرق آذربایجان و استان‌های ساحلی دریای خزر و در روزهای پنجشنبه و جمعه (31 و 22 مهرماه) در برخی مناطق شمال غربی و غربی سواحل دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود. .

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات هواشناسی، دمای هوای اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بین 6 تا 10 درجه کاهش می یابد.

ضیائیان تصریح کرد: سرعت وزش باد امروز و فردا در شمال غرب، غرب و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دامنه های جنوبی البرز و شرق کشور تا ساعاتی دیگر افزایش می یابد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی افزود: از بعدازظهر سه شنبه تا بامداد پنجشنبه دریای خزر مواج و از صبح چهارشنبه تا صبح پنجشنبه در غرب خلیج فارس اختلال وجود دارد.

وی در ادامه افزود: امروز و فردا (28 و 29 مهرماه) اهواز با دمای 40 و 41 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 2 و 3 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: روز سه شنبه (30 مهرماه) صاف تا کمی ابری و غبارآلود با کمینه دمای 17 و حداکثر دمای 29 درجه سانتی گراد و برای چهارشنبه (30 مهر) کمی ابری. در بعد از ظهر ابری در نقاط افزایش می یابد. وزش باد با حداقل دمای 15 و حداکثر 27 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید