بارندگی در برخی استان ها/کاهش دما در کمربند شمالی/سیستم بارشی در حال حرکت از سمت غرب


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913915

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از بارش در نقاط مختلف کشور و ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (15 آذرماه) در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران. و گلستان گاهی بارندگی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود و این وضعیت در روز دوشنبه (16 آذر) در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی می شود.

وی افزود: روز سه شنبه (8 آذر) در اردبیل و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده خواهد بود همچنین بعدازظهر سه شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب، بارش گاهی همراه با رعد و برق آغاز می شود. و باد در این مناطق .

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین گفت: روز چهارشنبه (18 آذرماه) بر شدت بارش ها در این مناطق افزوده می شود و وسعت آن سواحل دریای خزر، دامنه های مرکزی را فرا می گیرد. زاگرس و استان‌هایی که در امتداد دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور واقع شده‌اند. شامل می شود

وی ادامه داد: روز پنجشنبه (19 آذرماه) در استان های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و همچنین ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز شاهد بارش باران خواهیم بود و در شمال غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. در این پنج روز به ویژه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی مناطق مذکور به صورت برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی افزود: دمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر بین 4 تا 6 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

ضیاییان تاکید کرد: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، احتمال افزایش آلاینده‌های هوا و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران و کرج از بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه (16 تا 9 آذر) وجود دارد.

به گفته وی، از امروز تا چهارشنبه در دریای خزر و از اواخر وقت امروز تا ظهر سه شنبه در خلیج فارس اختلال پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (18 آذر) صاف همراه با مه محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای هوا پیش بینی می شود. 7 و بیشینه دمای 17 درجه و روز سه شنبه (17 آبان) صاف تا نیمه ابری همراه با مه محلی و وزش باد در نقاطی با حداقل دمای 6 و حداکثر 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (15 و 17 آذرماه) بندرعباس با دمای 30 و 31 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 1- و 3- درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید