پیش بینی وحشتناک ایلان ماسک برای سال 2022

پیش بینی وحشتناک ایلان ماسک برای سال 2022

ایلان ماسک اخیرا نظر خود را درباره وضعیت اقتصادی سال 2022 ارائه کرده است که می توان آن را نظر بدبینانه ای دانست. به عبارت دیگر، ایلان ماسک پیش‌بینی می‌کند که یک بحران اقتصادی یا بحران مالی جهانی در سال آینده اتفاق بیفتد، اما به جزئیات توضیح نداد که چرا چنین فکر می‌کند و مشخص نکرد که آیا یک رکود بزرگ اجتناب‌ناپذیر است یا خیر. یا یک وضعیت عادی خواهد بود.

پیش بینی وحشتناک ایلان ماسک برای سال 2022

تا این حد، پیش‌بینی اقتصاد کلان یک چالش است. احساس درونی من این است که تا بهار یا تابستان 2022 ادامه خواهد داشت، اما تا بعد از سال 2023 ادامه نخواهد داشت.

جالب اینجاست که ایلان ماسک پس از توییتی از کریستوفر میمز، نویسنده مقاله‌هایی در وال استریت ژورنال که در مورد استارت‌آپ‌ها صحبت می‌کند، این موضوع را توییت کرد. در این بحث لیستی از استارت آپ ها آورده شد و این سوال مطرح شد که کدام یک پنج سال دیگر دوام خواهند داشت؟ ایلان ماسک در پاسخ از اتفاقات گذشته استفاده کرد و به نوعی به ماجرا اشاره کرد و گفت که بسیاری از افراد یا شرکت ها نمی توانند از رکود بعدی جان سالم به در ببرند.

در واقع دلیلی برای توضیح این پیش بینی نداریم اما در سه روز اخیر فضای شبکه اجتماعی توییتر به طرز باورنکردنی تحت تاثیر قرار گرفته است.

پیش بینی وحشتناک ایلان ماسک برای سال 2022

بحران مالی بعدی سر و صدایی در اینترنت ایجاد کرد

این باور وجود دارد که رکودی که ایلان ماسک به آن اشاره کرد، با فروش یکباره ارزان سهام در ایالات متحده آغاز خواهد شد.

به گفته داگ رمزی، مدیر ارشد سرمایه گذاری در گروه Lithold در مینیاپولیس، مینه سوتا، هفته گذشته، زمانی که S&P 500 در بالاترین سطح 52 هفته خود بسته شد، 334 شرکت در بورس کالای نیویورک فهرست شدند. پنجاه و دو هفته گذشته فرا رسیده است. این تنها سه بار در تاریخ اتفاق افتاد، هر سه بار در دسامبر 1999.

به طور خلاصه، بازار سهام ایالات متحده در اوج خود است و سرمایه کافی در خارج از بازار سهام وجود ندارد. سرمایه بازار سهام آمریکا در شرکت های پیشرو که با چندین شرکت دیگر اتحاد دارند انباشته می شود، بنابراین ارزیابی سایر شرکت ها پایین است. به زبان ساده، تامین مالی مشکل شده است و سیاست پولی فدرال محافظه کارانه است. این بدان معناست که وضعیت محدودیت نقدینگی در حال افزایش است.

یکی دیگر از کاربران توییتر معتقد است که تورم در آمریکا به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور رسیده است. یکی از نشانه های بارز آن افزایش قیمت خرده فروشی در شش ماه گذشته است که توسط خود مصرف کننده بررسی شده است. اینکه در سال آینده بحران مالی رخ خواهد داد یا خیر، بستگی به این دارد که آیا فدرال رزرو می تواند به طور موثر سیاست های پولی را برای تسهیل کمی کنار بگذارد.

نمودار زیر نشان می دهد که یک فرد در سن کار باید چه مقدار مالیات در ساعت بپردازد تا بودجه فدرال را بدون افزایش کسری پوشش دهد.

برآمدگی در سال 2008 در مقایسه با برآمدگی در سال 2020 چیزی نیست.

پیش بینی وحشتناک ایلان ماسک برای سال 2022

همه این توضیحات منطقی به نظر می رسند. بنابراین باید منتظر ماند و دید در چند ماه آینده در بازار مالی جهانی چه اتفاقی می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید