چالش ایالتی همسران!

چالش ایالتی همسران!

بدون شک پس از حضور زنان در مناصب رسمی، توجه به جایگاه و عملکرد اعضای خانواده آنان بیش از پیش نمایان می شود و گاه این امر بهانه خوبی برای تخریب زنان دولتمرد است و گاه نقش این همسران در برخی حوادث را نمی توان انکار کرد. .

نقش همسر خزعلی در تخریب بنای باستانی شیراز

در روزهای اخیر نام سید محمدرضا رضازاده بیش از گذشته بر سر زبان ها افتاده است. وی همسر انسیه خزعلی معاون امور بانوان و عضو هیئت مدیره آستان مقدس شیراز و مشاور مدیریت حرم شاهچراغ است. محمدمهدی کلانتری، دبیر کمیته میراث فرهنگی اتحادیه انجمن های علمی معماری، مرمت و شهرسازی ایران، همسر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور را از چهره های تاثیرگذار در تاریخ توسعه شاهچراغ می خواند. حرم و تخریب بافت تاریخی شیراز. رضازاده 2 بهمن در پاسخ به این سوال گفت: «مخالفان طرح ساماندهی محیط حرم که اقدامی برای مناسب سازی محیط، احیای زندگی در بافت اطراف، حفظ و مرمت آثار ارزشمند تاریخی و ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در مطابق با حرم سوم.اهل بیت علیهم السلام مخالفت کردند و با انتشار اطلاعات نادرست اقدام مناسبی برای جلوگیری از اجرای این طرح انجام ندادند! همان هایی که در آن زمان برخی بر صندلی های میراث فرهنگی کشور تکیه زده بودند و امروز به عنوان طلبکار در جایگاه شاکی ایستاده اند!» ظاهراً هیچ پاسخی به ادعای همسر خزعلی داده نشده است.

چالش خانوادگی معاون احمدی نژاد با همسرش

ماجرای همسران اصولگرا مانند فاطمه واعظ جوادی جالب است! در سال 86 بر اساس برخی گزارش ها، روابط خانوادگی فاطمه واعظ جوادی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و همسرش مجید یزدانی تیره شد. به گزارش فرارو، گفته می شود رابطه این دو تا جایی پیش رفته که واعظ جوادی دستور محرومیت یزدانی از سازمان محیط زیست را صادر کرده است. برخی سایت های خبری گزارش دادند مجید یزدانی که از سوی همسرش به عنوان بازرس ویژه رئیس این سازمان منصوب شده بود، به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شد. اگرچه این خبر به شدت از سوی یزدانی تکذیب شد، اما رسانه های نزدیک به دولت اعلام کردند که وی برای ارائه توضیحات و شهادت به دستگاه قضایی احضار شده است. مجید یزدانی پس از مدتی از سمت خود استعفا داد و سپس به عنوان نماینده سازمان محیط زیست در کمیته ملی گردشگری طبیعی به فعالیت خود در این سازمان ادامه داد. اخباری نیز مبنی بر بازداشت 48 ساعته مجید یزدانی منتشر شد و فاطمه واعظ جوادی سرانجام در سال 88 از این سمت استعفا داد و در مراسم تودیع خود گفت که زیر بار این مسئولیت خم شده است.

اتهام شوهر به سکوت زن

سید محمد هاشمی، همسر معصومه ابتکار، از دانشجویان پیرو خط امام و از فعالان سیاسی سابق کشور است که بارها مورد اتهام اصولگرایان قرار گرفت و این در حالی بود که همه می دانستند هدف اصلی است. برای نابودی معصومه ابتکار بود. جهاننیوز در سال 93 نوشت: آقای موسوی نژاد پشت صحنه واردات بنزین را منتشر کرد و گفت همسر خانم ابتکار در این اجاره بنزین دست داشته است. سید محمد هاشمی همسر معصومه ابتکار; که به دلایل خاص از هیچ یک از ارگان های مهم کنار گذاشته شد. به همراه همسرش (معصومه ابنکار) و چند تن از دوستانشان در سال 69 شرکت صادرات و واردات را تأسیس کردند و محمد هاشمی به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب شد. در تاریخ 8/9/71 شرکتی به نام (آرین شید) به مبلغ 38000000 ریال در خصوص تامین 4000 متر مکعب چوب روسی مورد نیاز استانداری تهران قراردادی منعقد نمود. نکته قابل تامل این است که آقای محمد هاشمی، همسر خانم ابتکار، بر اساس درج در روزنامه رسمی کشور، ریاست هیئت مدیره شرکتی به نام تبت به شماره ثبت 57867 را بر عهده دارد، اما در با تفاهم نامه منعقده با استانداری، نام شرکت به آرین تغییر یافت و با همان شماره ثبت و مدیرعامل جایگزین شد. این شرکت با تظاهر به مالکیت چوب روسی و قادر به تحویل آن، با امضای قرارداد مبلغ 180000000 ریال وصول می کنند، اما بعداً مشخص می شود که مدیران شرکت با تظاهر به داشتن کالا، تسهیلات، مرتکب کلاهبرداری می شوند. و قدرت را تصور کرد. ط- در سال 94 پس از اعتراض سازمان محیط زیست به کیفیت بنزین تولیدی در پتروشیمی ها، برخی از کارکنان سابق وزارت نفت و برخی رسانه ها شایعه ای مبنی بر اینکه همسر رئیس وقت حفاظت محیط زیست منتشر کردند. سازمان میانه وسط بود در همان سال محمد هاشمی گفت: حتی یک لیتر بنزین در پمپ بنزین نخریده و نفروخته ام چون با تاکسی رفت و آمد می کنم. در بحث بنزین هم این کار احمقانه ای است که انسان برود با ارز آزاد از خارج بنزین بخرد و در داخل کشور بفروشد، در کنار این همه خرید و فروش بنزین در وزارت نفت و آنجا کمیسیون دارد. رصد بزرگی است که بداند چه کسی بنزین وارد می کند یا نه.» و در سال 1400 ابتکار درباره شایعات و اخبار مربوط به همسرش گفت: «سناریوی واردات بنزین توسط همسرم کاملاً کذب و کذب بود که از طریق یک بولتن منتشر شد. نماینده هم بدنام شد من با مقام معظم رهبری مکاتبه کردم و ایشان به مرحوم آقای فیروزآبادی دستور دادند که گزارش کاملی تهیه کنند و معلوم شد که این ادعا کاملاً بی اساس و کثیف است.

روایتی از بازداشت چند ساعته همسر مولاوردی

اتهام به همسران زنان اصلاح طلب در عدم فعالیت مشهود است. گاه احضاریه یا بازداشت چند ساعته با تیتر تیز «بازداشت همسر معاون رئیس جمهور» منتشر می شود، مانند سال 1378 که دادگاه رسیدگی به اتهامات «شهیندخت مولاوردی» در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. یکی از حاشیه های این دادگاه دستگیری حمید آیتی همسر مولاوردی بود. گفته می شود پس از دستگیری آیتی، همسر مولاوردی که نتوانسته بود در جلسه دادگاه شرکت کند، بیرون از دادگاه انقلاب منتظر شوهرش بود که ناگهان دستگیر و به دادسرای اوین منتقل شد. مولاوردی درباره دستگیری همسرش توضیح داد: روز دوشنبه برای حفظ قوه قضائیه سوءتفاهم پیش آمد و همسرم همان شب آزاد شد.

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید