گلایدرهای ایالتی باید درک خوبی از خانواده اصلی داشته باشند

ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795853

رئیس موسسه مطالعات زنان و خانواده گفت: مشکل اصلی درک واژه خانواده محوری است. درک فعلی برنامه ریزان در کشور این است که من بنشینم و یک خط مشی یا سند قانونی برای خانواده تنظیم کنم و خانواده موضوع برنامه ریزی ویژه من شود.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی نژاد در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده، وی با اشاره به دیدگاه های موجود درباره خانواده گفت: گاهی نگاه ما به خانواده مانند نگاه ما به گروه (زن، مرد، فرزند و…) است و گاهی آن را نهادی می بینیم. این نهاد به بعد اجتماعی و تاریخی خانواده توجه دارد. در خانواده فقط به این چند نفر نمی گوییم، خانواده دارای پیشینه فرهنگی است. خانواده در ایران ریشه تاریخی دارد. چرا دختر و پسر هر چند در جامعه آداب و رسوم جدید پسرانه و پسرانه پیدا می کنند، اما وقتی وارد خانه و خانواده می شوند، باز هم در به همان پاشنه دیروز و پریروز می چرخد. دلیلش هم ارثی بودن خانواده و نهادی بودن آن است.

وی با اشاره به موضوع خانواده محوری و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، افزود: مشکل اصلی در فهم واژه خانواده محوری، برداشت کنونی برنامه ریزان کشور این است که من بنشینم و سیاست یا سند قانونی تدوین کنم. برای خانواده و خانواده مشروط به برنامه ریزی ویژه «من باش

زیبای مسابقه ادامه داد: اما منظور ما این نبود. گفتیم مشکلاتی که در خانواده به وجود آمد به خاطر برنامه ریزی های دولتی نبود، بلکه به خاطر اتفاقات کلی بود که به خانواده سرایت کرد.

رئیس موسسه مطالعات زنان و خانواده تصریح کرد: ایجاد سیاست خانواده به این معناست که خانواده چگونه زمان کار را با زمان زایمان هماهنگ می کند تا خانواده به نفع خانواده باشد. در کشور ما به این مسائل توجه نشده است، اما می توانیم از تجربه کشورهای دیگر در این زمینه ها استفاده کنیم. باید از خلاقیت متخصصان استفاده کرد. یعنی این سوال باید از والدین مطرح شود تا بسیاری از مشکلات به درستی حل شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید