چالش های جدی برای مخاطبان تلویزیون / VOD رقیب شما نیست!


ساعت: 13:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876789

مخاطبان همیشه به دنبال بهترین ها هستند و فرقی نمی کند سریالی را در تلویزیون ببیند، در تریبون یا شبکه های ماهواره ای و این روزها مدیران رسانه ملی فرصت زیادی برای پس گرفتن اعتماد از دست رفته خود ندارند. مخاطبان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرغم همه انتقادهایی که از سوی کارشناسان، بازیگران و مخاطبان این حوزه به افت کیفیت سریال ها و برنامه ها می شود که به نوبه خود منجر به کاهش مخاطبان تلویزیون شد، رسانه ملی همچنان رقبای قدرتمندی دارد چرا که شبکه نمایش خانگی و سینما میلیون ها نفر را در اختیار دارد. مخاطبان .

با بیان این جمله از سوی مرضیه برومند، کارگردان و نویسنده پیشکسوت، بی شک ارزش گفتار بیشتر شد. برومندی که به تازگی سریال عروسکی «کلیله و دمنه» را وارد شبکه نمایش خانگی کرده است. برومند معتقد است: من تلویزیون را به هر قیمتی دوست دارم. تلویزیون رسمی ما بسیار قدرتمند است. کم محبوب ترین برنامه تلویزیون بیشتر از پرمخاطب ترین برنامه روی سکوها دیده می شود. من با یک سلبریتی معروف به روستایی سفر کردم، کسی او را نمی شناخت، اما همه مرا می شناختند و کارهایم را می دیدند. »

اما اگر از این ظرفیت میلیونی بیننده به بهترین شکل ممکن استفاده نشود و مدیران تلویزیون تنها با اتکا به این مخاطبان از بالا تا پایین هنرمند را تماشا کنند و علاقه ای به ارتقای کیفیت سریال ها و برنامه های خود نداشته باشند، قطعا مخاطب برای همیشه ماندگار خواهد بود. او با تلویزیون قرارداد نبسته است که در هر شرایطی برنامه هایش را ببیند و او را همراهی کند.

دست خطی که در طول این سال ها توسط مجریان تلویزیون دیده شده، نقطه مقابل جذب مخاطب است. از چهره هایی چون محمدرضا شهیدی فر، محمدصالح علا، علی درستکار، فرزاد حسنی، عادل فردوسی پور، سروش صحت، ایرج طهماسب، حمید جبلی و دیگران که به نام تغییر و ارتقای کیفیت و محتوا به صورت تصادفی و تصادفی انجام می شود، می دانم که خراب شده است. کاهش مخاطبان تلویزیون کمک کرد. مخاطبانی که بازگرداندن اعتماد آنها بسیار دشوار است.

مخاطب همیشه به دنبال بهترین مجریان برای سرگرمی و تماشای فیلم و سریال است و برایش فرقی نمی کند که این سریال را از تلویزیون ببیند یا از روی سکوها. کما اینکه رسانه ملی سریال بی کیفیت پخش می کند به VOD در شبکه نمایش خانگی اگر با برنامه یا سریالی مبتذل مواجه شود اشتراک خود را تمدید نمی کند و به شبکه های ماهواره ای می رود. اما مخاطبان فعال برای یافتن بهترین کیفیت، تلویزیون، بسترها و شبکه های ماهواره ای را دنبال می کنند و اکنون تلویزیون به عنوان رسانه ای که مدت هاست با آن همراه بوده و مخاطب علاوه بر دلتنگی می تواند از آن استفاده کند. به صورت رایگان نباید این فرصت طلایی برای جذب را به راحتی از دست بدهید و باید تمام توان، پتانسیل و ظرفیت خود را در این مسیر سرمایه گذاری کنید.

یکی از پتانسیل های فوق العاده برای جذب مخاطب سریال های جذابی است که با استقبال مخاطبان در فصل های آینده ساخته خواهد شد. سریال های «پایتخت»، «بچه مهندس»، «از سرنوشت»، «دنیای اموات»، «نون خ» که هر کدام در چند فصل توانستند رضایت مخاطبان را جلب کنند و فصل بعد به تولید برسند.

مهدی فرج از مدیران سابق تلویزیون شبکه اول و دوم که این روزها مشغول تهیه و تولید سریال پرمخاطب «نون خ» است و در فصل ششم سریال پایتخت به عنوان مشاور این کارگردان حضور داشت و از این فصل خبر داد. به زودی تمام می شود. فصل چهارم پایتخت و فصل هفتم پایتخت تولید می شود. وی گفت وگو و تعامل با این هنرمندان را یکی از راه های حفظ برندهای تلویزیونی چه در سریال سازی و چه در عرصه بازیگری می داند.

فرجی معتقد است: «خوشبختانه دکتر جبلی اکنون با آغوش باز با هنرمندان برخورد می کند. بارها از زبان خودم شنیده ام و دیده ام که همه برندها علاقه مند به بازگشت به تلویزیون و همکاری با رسانه ملی هستند. اما این دغدغه باید در بدنه صدا و سیما گسترش یابد. راه حل واقعا صحبت و ارتباط با هنرمندان است.

سال اول که مدیر شبکه دو شدم با ایرج طهماسب تماس گرفتم و از او دعوت کردم که به دفترم بیاید. گفتم چرا 20 سال است که کلاه قرمزی کار نکردی، گفتند موانعی وجود دارد. گفتم چه موانعی دارید؟ رفتیم و تصمیم گرفتیم و «کلاه قرمزی» بعد از دو دوره غیبت پخش شد. در تولید یک برند اینقدر ارزش دارد که بگوییم مدیر شبکه و رئیس سیمافیلم با عوامل خود تماس بگیرند و برای رفع مشکلات و موانع جلسه ای برگزار کنند..»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید