چالش های هوشمندسازی بیمارستان های کشور


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900342

دبیر کنگره ملی مدیریت هوشمند بیمارستانی گفت؛

اولین کنگره ملی مدیریت هوشمند، تجهیزات و طراحی بیمارستان در تاریخ 4 تا 7 آبان ماه 1401 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلیل کهپایه زاده اصفهانی دبیر کنگره ملی مدیریت هوشمند بیمارستانی گفت: اولین کنگره ملی مدیریت هوشمند، تجهیزات و طراحی بیمارستان در چهار محور مدیریت سود برگزار می شود. ایمان داشتنمدیریت هوشمند، مدیریت تجهیزات و مدیریت ساختار بیمارستان و بخش های نمایشگاه میزبان پنل های تخصصی و کارگاه های آموزشی با امتیاز بازآموزی است.

دبیر اولین کنگره ملی مدیریت هوشمند، تجهیزات و طراحی بیمارستانی گفت: پیش بینی می شود 1000 بیمارستان دولتی و غیردولتی در این کنگره حضور داشته باشند و پزشکان و پیراپزشکان از رشته های مختلف علوم پزشکی در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: این کنگره با همکاری دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و علوم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان غذا و دارو و با مشارکت هلال احمر برگزار می شود. ، سرویس بهداشتی نیروهای مسلح، سازمان نظام پزشکی کشور و مرکز آموزش مدیریت وزارت بهداشت انجام می شود.

کوهپایه زاده گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران رئیس اولین کنگره ملی مدیریت هوشمند، تجهیزات و طراحی بیمارستان نیز محسوب می شود.

وی افزود: ترکیبی از تمامی موضوعات مدیریتی با محوریت مدیریت علاقه ایمان داشتن بیمارستان های هوشمند، تجهیزات، مقاوم سازی و انعطاف پذیری آن را بیاورید بیمارستانی در قالب پانل های کارگاه های تخصصی نیز در حال اجراست.

کهپایه زاده درباره علت برگزاری این کنگره توضیح داد: مدیریت بهره ایمان داشتن بیمارستان هوشمند موضوعی است که امروزه در کشورهای جهان در حال برنامه ریزی است کوچک و ایران باید در زمینه های الکترونیکی نسخه، ثبت الکترونیکی، ارجاع الکترونیکی، مدیریت بیماران در بیمارستان و منزل به صورت الکترونیکی گام های بلندی بردارد زیرا در این زمینه ها در کشور حفره ها وجود دارد.

وی ادامه داد: رکن خدمات پزشکی در ایران در بیمارستان ها است و ایران نیز در ارائه خدمات بیمارستانی در منطقه از جایگاه خوبی برخوردار است، اما از نظر مدیریت هوشمند باید کارهای گسترده ای انجام شود، بنابراین این مسائل و با اجرای این کنگره خلاءها برطرف خواهد شد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اگرچه در اتوماسیون بیمارستانی در ایران کارهایی انجام شده است، نسخه الکترونیکی، ثبت الکترونیکی، مدیریت بیمار از راه دور. بخشی از مسائلی وجود دارد که چندین سال طول می کشد تا به نقطه مطلوب برسد و به استانداردهای لازم برسد، اما با تحقق این کنگره ها تلاش می شود این زمان کاهش یابد.

کهپایه زاده با توجه به مزایای کنگره ملی مدیریت هوشمند، تجهیزات و طراحی بیمارستان برای بیماران، افزود: امکان دسترسی بیماران به خدمات پزشکی با کیفیت با کمترین هزینه را فراهم می کند.

وی درباره دستاورد این کنگره برای فعالان نظام سلامت گفت: افزایش علاقه به آنها ایمان داشتن مدیریت بیمارستان باعث کاهش هزینه ها و افزایش کارایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید